دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

بیت کوین دوباره بازار رمزارز را در دست گرفت

24 خرداد 1401
بیت کوین دوباره بازار رمزارز را در دست گرفت

به گزارش بانک اول به نقل از کوین دسک، در واقع سرمایه گذاران بر این باورند که قیمت این ارز دیجیتال پایین‌تر نمی‌رود و تقریبا به ثبات نسبی رسیده است. به همین دلیل سرمایه گذاری در بازار بیت کوین افزایش پیدا کرد و همین عامل رشد مجدد نرخ این رمزارز را رقم زد.

 

به اعتقاد کوین دسک، نزول شدید قیمت  بیت کوین به دلیل انتشار گزارش فدرال رزرو آمریکا مبنی بر رشد نرخ تورم در این کشور و شروع زود هنگام طرح افزایش نرخ بهره بانکی اتفاق افتاد.ولی کم کم بازار یک روند باثباتی پیدا کرد و تاثیر روانی خبر هم از بین رفت.

 

بدبینی مقامات نسبت به توسعه بازار ارزهای دیجیتال

نزول یکباره نرخ بیت کوین و اتفاقات اخیر باعث شد تا بسیاری از کارشناسان دیدگاه منفی نسبت به این بخش پیدا کنند. برخی از کارشناسان و صاحبنظران اقتصادی هم که از گذشته درباره بیت کوین بدبین بودند، شرایط کنونی را پررنگ‌تر جلوه دادند.

اخیرا رئیس بانک جی پی مورگان اعلام کرده که توسعه بازار رمزارزها و بازارهای مالی بدون پشتوانه نظام‌های رسمی اقتصادی، عامل اصلی ضعیف شدن ساختارهای اقتصادی کشورهای مختلف است. این بازارها کم کم موجب خواهند شد تا اعتماد مردم به نظام مالی کشورها از بین برود و سرمایه‌های زیادی نابود شوند. رئیس جی پی مورگان معتقد است که به منظور حفظ ثبات اقتصادی کشورها باید هر چه زودتر با توسعه این بازارها مقابله کرد وگرنه مشکلات زیادی در حوزه مالی ایجاد خواهد شد.

اخبار مرتبط
جبی مشهدی با توصیه به علاقه‌مندان این کسب‌وکار برای دریافت مجوزهای لازم ادامه داد: دارندگان دستگاه‌های مجاز می‌توانند از ساعت ۱۲ شب تا ۷ صبح بدون محدودیت به استخراج اقدام کنند.
گزارش فوربس این ارزها را با اصطلاح بلاک‌چین‌های زامبی توصیف می‌کند که شبیه به مردگان متحرک، صرفا وجود دارند و نشانه‌ای از حیات واقعی از نظر کاربرد یا پایگاه کاربری قابل توجه ندارند. برای مثال، ریپل که در ابتدا رقیبی جدی برای شبکه بانکی سوئیفت (SWIFT) تصور می‌شد، همچنان به عنوان یکی از ارزشمندترین ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود.
با همه این‌ها لازم است که بدانیم بهترین صرافی ارز دیجیتال چه ویژگی‌هایی دارد تا بتوانیم به عنوان یک کاربر با دیدگاه باز انتخاب داشته باشیم. لذا ما در ادامه این مطلب شما را با معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال آشنا می‌کنیم.
با گذشت زمان، این ثبات ناشی از تقاضای جهانی منجر به کاهش تورم، افت نرخ بهره برای کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان آمریکایی شده و به ایالات متحده اجازه داده تا کسری‌های مالی و تجاری خود را بدون تحمل پیامدهای منفی جبران کند. البته ایالات متحده با استفاده از ابزار دلار می‌تواند با جمع‌آوری داده‌های تجارت جهانی و دسترسی به حساب‌های دلاری و سیستم مالی اهرم فشاری را در اختیار داشته باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها