دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی چه زمانی واریز می شود؟

24 خرداد 1401
عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی چه زمانی واریز می شود؟

به گزارش بانک اول مبلغ احتمالی برای عیدی امسال بازنشستگان و کارمندان دولت حدود ۱٫۵ میلیون تومان است که در مقایسه با پارسال افزایش نداشته و مردم نسبت به آن معترض هستند.، واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از روز چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه آغاز می‌شود. معمولا عیدی نیز همزمان با حقوق بهمن آغاز می‌شود.

با این که چهار روز به شروع واریز حقوق باقی مانده، اما هنوز میزان عیدی بازنشستگان مشخص نشده است.

بر اساس ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، میزان امتیاز عیدی برای هر سال ۵۰۰۰ است که با در نظر گرفتن ضریب حقوق تعیین شده توسط هیات وزیران میزان عیدی تعیین می‌شود. طبق مصوبه هیات وزیران برای امسال ضریب حقوق شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت ۳۰۴۸ ریال است، در این حالت عیدی برای سال جاری یک میلیون و ۵۲۴ هزار تومان خواهد بود. (همشهری)

زمزمه‌هایی که از دولت به گوش می‌رسد نیز همان رقم یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. نکته اینجاست که معمولا میزان عیدی نسبت به سال گذشته رقم بیشتری است. به عنوان مثال در بودجه سال گذشته میزان عیدی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شد، اما دولت به آن افزود و مبلغ ۱٫۵ میلیون تومانی را مصوب کرد.

براساس این رویه دولت باید مبلغ عیدی امسال را افزایش دهد. اگر دولت تصمیم بگیرد میزان افزایش مبلغ عیدی هم‌پای تورم باشد، با نرخ تورم بیش از ۴۰ درصدی مبلغ عیدی بیش از دو میلیون تومان برآورد می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی در این خصوص گفته است: تلاش می‌کنیم که عیدی بازنشستگان در موعد مقرر پرداخت شود، هر چند مبلغ آن هنوز اعلام نشده و دولت باید مصوب کند که بعد از طی همه این مراحل، آن را اعلام می‌کنیم.

اخبار مرتبط
اعزام زائران ایرانی به عمره پس از ۹ سال وقفه از سوم اردیبهشت‌ماه آغاز شده و بازگشت آن‌ها به کشور تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد. در این بازه قرار است حدود پنج هزار نفر به عمره اعزام شوند. بنابر اعلام سازمان حج و زیارت کم‌تر از ۶ میلیون نفر در نوبت عمره هستند.
لطفی در ادامه در توضیح پیشنهاد خود در این باره گفت: طبق پیشنهاد مذکور از جدول ۹ لایحه بودجه، ۱۵۰۰ میلیارد تومان کسر شده و به جدول ۷ برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور اضافه می‌شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که نظام بانکی کشور تا چه اندازه با طراحی الگوی توسعه و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت هماهنگی دارد گفت: در حال حاضر نظام بانکی کشور تفاوت نسبتاً زیادی با الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت دارد. بانک مرکزی از اول متعهد نبود به اینکه بانکدار اسلامی را دنبال کند اما الان در قانون جدید بانک مرکزی مهم ترین تکلیف این قانون، اجرای بانکداری اسلامی است و تحقق این مهم نیازمند تحول و تغییرات جدی است.
، فرآیند تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را آسان، رایگان، غیرحضوری و تنها در چند دقیقه اعلام کرد و گفت: مجوزهای الکترونیکی بر فضای وب و همچنین از طریق گوشی‌های هوشمند قابل استعلام است و نیاز به امضا ندارد و مجوزهایی که از مسیر درگاه ملی مجوزهای کشور به نشانی " mojavez.ir " صادر نشده باشند با مشکلات مالیاتی، بانکی و خدمات دولتی مواجه خواهند شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها