ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت 1403 2024,April

خبر خوش درباره افزایش حقوق بازنشسته ها/همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱

24 خرداد 1401
خبر خوش درباره افزایش حقوق بازنشسته ها/همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱

به گزارش بانک اول رحیم زارع در توضیح مصوبات امروز عصر کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت : کمیسیون تلفیق تصویب کرد که از محل بند و تبصره ۲ بایحه بودجه همسان سازی بازنشستگان در سال آینده انجام شود.

وی افزود: همچنین مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و تبدیل کارانه های پرستاری از سر جمع مالیات سیگار اختصاص پیدا کرد.

زارع اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ مقرر شد مربیان قرآنی تبدیل وضعیت شده که منابع این کار از سر جمع بودجه عمومی تامین می شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای دانشجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی اختصاص داده شد. 

وی ادامه داد: ۵۰۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات قرض الحسنه تبصره ۱۶ برای اشتغال زندانیان حین و بعد از حبس تصویب شد./ایسنا

اخبار مرتبط
رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین‌ماه لازم‌الاجراست منتها بعد از رفع ایرادات شورای نگهبان در دستور کار قرار می‌گیرد.
حیدری در خصوص دارایی‌ها و سهام‌های قابل واگذاری به سازمان تامین اجتماعی در قبال رد دیون دولت با توجه به تجربه سازمان از واگذاری سهام‌ها و شرکتهای زیان‌ده از سوی دول گذشته گفت: دولتها در گذشته سهامی که می‌دادند در اصطلاح گوشت و استخوانش درهم بود؛ یکسری سهام خوب و یکسری هم کم بازده و یا با حاشیه سود پایین واگذار می‌کردند اما بهتر بود تامین‌اجتماعی در گذشته وقتی چنین سبد سرمایه‌گذاری را دریافت می‌کرد، به مرور سهام‌های زیان ده و یا کم بازده را از گردونه خارج می‌کرد و یا با کلینیک شرکتی اینها را تغیی
افزایش حقوق 2 میلیون و 200 هزار تومانی فروردین بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری به همراه حقوق خردادماه واریز خواهد شد که مابه التفاوت افزایش حقوق 4 میلیون و 400 هزار تومان خواهد شد.
افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران برای سال۱۴۰۳ تصویب شد و در سال جدید هم برخی از صندوق‌ها از جمله صندوق بازنشستگی کشوری آن را در حقوق فروردین لحاظ کردند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها