جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

همه چیز در مورد حقوق و عیدی کارمندان در سال ۱۴۰۱

24 خرداد 1401
همه چیز در مورد حقوق و عیدی کارمندان در سال ۱۴۰۱

به گزارش  بانک اول روزهای پایانی سال، تب و تاب حقوق‌ها بالا می‌گیرد و امسال نیز از همان اوایل زمستان،حقوق‌ها، عیدی و پاداش پایان خدمت کارمندان اعلام شد؛ در ادامه این گزارش به صورت تفصیلی به هر یک از این موارد خواهیم پرداخت.

حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۱

حداقل حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۱، پنج میلیون و ۶۰۰هزار تومان اعلام شد؛ حداکثر حقوق نیز چیزی حدود ۷برابر این رقم است؛ البته توجه داشته باشید که برای محاسبه حداکثر حقوق نباید ۵میلیون و ۶۰۰هزار تومان را در نظر بگیرید. بلکه ۶۰۰هزار تومان بابت مالیات کسر خواهد شد و در واقع حداکثر حقوق حدود ۳۵میلیون تومان خواهد شد نه ۳۹میلیون تومان.

عیدی کارکنان دولت در سال۱۴۰۱

باتوجه به اخباری که تاکنون منتشر شده است، اگرچه هنوز هیات وزیران در رابطه با میزان نهایی عیدی کارکنان مصوبه‌ای صادر نکرده‌است اما محاسبات و برآوردهای اولیه از بودجه، رقم یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان را نشان می‌دهد که ممکن است این رقم افزایش داشته باشد؛ اما تاکنون رقم اعلامی همان یک میلیون و ۶۵۰هزار تومان است.

پاداش پایان خدمت کارکنان

پاداش پایان خدمت امسال، در ابتدا و در لایحه بودجه ۴۴۵میلیون تومان اعلام شده بود که بعدها به رقم ۴۷۲میلیون تومان افزایش یافت. البته این رقم حداکثر پاداش است و طبیعتا مشمول همه کارکنان نمی‌شود. بلکه پاداش پایان خدمت تمام دستگاه‌های اجرایی برنامه ششم توسعه و همچنین وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی در ازای هر سال خدمت حداکثر تا ۳۰ سال و تا سقف ۴۴۵ میلیون تومان می‌شود.

کدام حقوق‌ها معاف از مالیات شد؟

در مورد مالیات حقوق نیز تنها حداقلی‌بگیران معاف شدند؛ یعنی افرادی که ۵میلیون و ۶۰۰هزار تومان بگیرند، مالیات نخواهند داد؛ در مقابل  مالیات حقوق های بین ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۱۵ میلیون تومان، ۱۰ درصد، از ۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان، ۱۵ درصد، از ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان ۲۰ درصد و بیشتر از ۳۵ میلیون تومان ، ۳۰ درصد تعیین شد.

اقتصاد آنلاین

اخبار مرتبط
اگر شورای نگهبان با مصوبه مجلس موافقت کند، روزهای غیرکاری هفته در کل کشور مثل شرایط فعلی تهران به دور روز افزایش پیدا می‌کند؛ خانوارها وقت بیشتری برای دورهم بودن دارند، آرزومندان خواب در صبح روز جمعه به مراد دلشان می‌رسند و از این به بعد احتمالاً آرزوی خواب در صبح روز یکشنبه را خواهند داشت! فعالان اقتصادی نیز با افزایش مطابقت تعطیلات هفتگی کشور با جهان می‌توانند بیشتر و بهتر به تجارت و امور اقتصادی بپردازند.
در سال‌جاری دریافت لاستیک دولتی با کمی تغییرات همراه بوده و برای دریافت این محصول باید مدارکی مانند برگ سبزخودرو، کارت ماشین و کارت ملی صاحب خودرو را داشته باشیم و به نشانی اینترنتی kala.ntsw.ir مراجعه کنیم.
به نظر می‌رسد که تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در اقتصاد بی‌تاثیر نبود. این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: البته در ایام کرونا ثابت شد که خیلی از شاخ و برگ‌های دولت زیادی است و می‌توان خیلی از کارها را به راحتی پیش برد. رشیدی‌کوچی در خصوص اینکه چه کسانی مخالف تعطیلی شنبه‌ها بودند، گفت: آن طیفی که خیلی تلاش می‌کردند تا شنبه تعطیل نشود، برخی از دوستان جبهه پایداری بودند و همچنین عزیزانی که نگاهشان به دولت خیلی نزدیک است. به نظر می‌رسید که نگاه دولت تعطیلی پنج‌شنبه بود.
در لایحه جدید دولت، تبصره ۱ ماده ۷ قانون کار به این شکل اصلاح شده که در کلیه مشاغل – چه مستمر و چه غیرمستمر- حداکثر مدت قرارداد موقت ۵ سال است و بعد از ۵ سال اگر کارگر همچنان در آن شغل که فرقی نمی‌کند مستمر باشد یا غیرمستمر، اشتغال داشته باشد، قرارداد او به قرارداد کار دائم تبدیل می‌شود. طبیعی‌ست که بازهم اگر کارگاه تعطیل شود یا کار خاتمه یابد، قرارداد قابل خاتمه یافتن است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها