دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

پیش‌بینی بورس فردا ۲۴ بهمن ماه 1400

24 خرداد 1401
 پیش‌بینی بورس فردا ۲۴ بهمن ماه 1400

به گزارش بانک اول شاخص کل بورس افت ۳۸ واحدی داشت به یک میلیون و ۲۸۴ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز در حدود ۰٫۰۲ درصد رشد کرد.

معامله‌گران امروز در بازار سرمایه ۳۵۶ هزار و ۹۷۲ معامله به ارزش ۴۱ هزار و ۵۵۲ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نمادهای فارس، فملی، ومعادن، حکشتی، کگل، شبندر و خپارس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین نمادهای فولاد، وبملت، نوری، خودرو و وتجارت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

همچنین نمادهای شراز، بپاس، وهور، تجلی و فزر تاثیر مثبت و نمادهای غصینو، زاگرس، اتکای، آریا نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود دو هزار و ۷۹۵ میلیارد تومان رسید.

ترس بورس از ریزش

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: طبق عادت میزان فشار فروش درساعات پایانی روز شنبه افزایش داشته و احتمالا معاملات روز یکشنبه منفی باشد.

او در ادامه توضیح می‌دهد: حمایت از سهام شاخص‌ساز نیز نتیجه‌ای نداشت و شاخص وارد کانال نزولی شد.

 

این کارشناس بازار سرمایه اظهار می‌کند: خوش‌بینی نسبت به مذاکرات روی گروه‌های خودرویی و بانکی تاثیر مثبتی داشته است. اما همچنان میزان عرضه‌ها و ترس در بازار بالاست.

رئیسی ادامه می‌دهد: بسیاری از سهام با قیمت فعلی بسیار ارزنده هستند. اما زمانی که بازار منفی می‌شود سهامداران از ترس ریزش بیشتر وارد صف فروش می‌شوند.

وی  تاکید می‌کند: بسیاری از سهام ۲۰ تا ۳۰ درصد زیر NAVشان معامله می‌شوند.

این کارشناس بازارهای با اشاره به مذاکرات وین می‌گوید: اگر مذاکرات به نتیجه برسد، کلیت بازار سرمایه بهبود پیدا می‌کند و شانس صعود گروه‌های خودرویی و بانکی نیز بیش از گذشته می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: توجه بازار مذاکرات وین، اوکراین و روسیه باعث شده تا یک جهش قیمتی نفت داشته باشیم. تاثیر این جهش قیمت را می‌توان در گروه‌های پالایشی و پتروشیمی دید.

رئیسی در نهایت می‌گوید: نرخ سود بین بانکی کاهش یافته و به سطح ۲۰٫۳۱ درصد رسید که این خبر تاثیر مثبت روی معاملات بورس دارد.

اخبار مرتبط
با تصویب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، بازارگردانی از حالت الزامی خارج و در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت.
رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن، کاهش قیمت مصالح برای سازندگان با حذف واسطه‌ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن را دستاوردهای مهم ورود این صندوق به عرصه خرید مصالح ساختمان‌سازی عنوان کرد و ادامه‌داد: علاوه بر این با خریدهایی که به صورت عمده با حجم بالا و به صورت نقد از طریق بورس انجام می‌شود، از تولیدکنندگان داخلی مصالح ساختمانی هم حمایت خواهد شد.
از منظر تکنیکالی همچنان سایه سنگین سقف کانال صعودی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بر سر شاخص کل سنگینی می‌کند و اجازه رشد به شاخص کل داده نمی شود اما اهالی بازار همچنان معتقد هستند که بازار می تواند به اعداد بالاتری برسد چرا که قیمت دلار در بازار آزاد کمی عقب نشسته است و این موضوع را نشانه ای برای کاهش تنش های منطقه ای می بینند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها