یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

این میوه برای بیماران دیابتی سم است

24 خرداد 1401
این میوه برای بیماران دیابتی سم است

به گزارش بانک اول ایرج اصغری پژوهشگر طب سنتی؛ با بیان اینکه بتاکاروتن باعث نارنجی شدن رنگ خرمالو می‌شود، اظهار داشت: خرمالو حالت اسیدی دارد و مصرف زیاد آن باعث افزایش ترشح اسید معده می شود.
 
وی با بیان اینکه مصرف زیاد خرمالو باعث ایجاد یبوست در افراد می شود، گفت: رنگدانه های پلی فنولیک موجود در خرمالو باعث جلوگیری از بروز سرطان در افراد می شود.
 
اصغری با اشاره به اینکه مصرف این میوه برای بیماران دیابتی مضر است، تصریح کرد: سدیم موجود در خرمالو بر فشار خون تاثیر بسزایی دارد.
 
این پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه مصرف خرمالو در دوران بارداری بسیار مفید است، افزود: با مصرف خرمالو سلامتی چشم‌ به خصوص شبکیه را از هر گونه آسیب در امان نگه دارید.
 
به گفته وی، این میوه سرشار از ویتامین C و A، پتاسیم، آهن، منیزیم و بتاکاروتن و لیکوپن است.
 
اصغری با بیان اینکه یک خرمالوی 168 گرمی دارای 118 کیلو کالری است، تصریح کرد: به دلیل وجود قند و انرژی زیاد در این میوه، افراد با اضافه وزن بالا و چاق باید مصرف آن را کاهش دهند.
 
این پژوهشگر طب سنتی با گفتن اینکه خرمالو باعث بهبود و تسریع گردش خون می شود، تاکید کرد: مصرف خرمالو از طریق بسط رگ‌های خونی منجر به تنظیم فشار خون بدن و آرامش ماهیچه ها می شود.
 
او به فواید برگ درخت خرمالو اشاره کرد و بیان کرد: ماده موجود فلاوونوئیدها در برگ درخت خرمالو از بروز کاهش یا افزایش فشار خون و بیماری های سرطانی جلوگیری می کند.

اخبار مرتبط
همه از مفید بودن میوه‌ها برای بدن آگاه هستیم. اما آیا می‌دانستید پوست میوه‌ها حتی از گوشت آنها سالم‌ترند؟
در این مطلب با تکیه بر تحقیقات معتبر، به سه اقدام ساده برای افزایش طول عمر مفید اشاره می‌شود.
ویتامین D به بدن شما کمک می‌کند تا کلسیم غذای مصرفی را جذب کند. در واقع این یکی از مهمترین نقش‌های آن است. با این حال، اگر مصرف ویتامین D شما بیش از حد باشد، می‌تواند موجب بروز مشکلاتی در سلامت شما شود
همه می‌دانیم که شکر چقدر برای ما ضرر دارد. اما اعتیاد به آن طوری است که به سختی می‌توانیم ترکش کنیم. به‌نظر می‌رسد به‌جای ترک شکر، باید جایگزین‌هایی برای آن پیدا کنیم. اما چه جایگزین‌هایی؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها