ﺳﻪشنبه, 25 اردیبهشت 1403 2024,May

جزئیات تازه از «عیدی» شاغلان تابع قانون کار، کارمندان دولت و بازنشستگان

24 خرداد 1401
جزئیات تازه از «عیدی» شاغلان تابع قانون کار، کارمندان دولت و بازنشستگان

به گزارش بانک اول به نقل از ایسنا، محمدحسن زدا  در ویدئویی که شب گذشته در صفحه اینستاگرامی اش منتشر کرد، توضیحاتی درباره عیدی ۱۴۰۱ شاغلان بازنشستگان ارائه و اظهار کرد: قانون کار تکلیف عیدی شاغلان تابع قانون کار را که در کارخانه ها، موسسات، شرکت ها و ... مشغول فعالیت هستند را روشن کرده است و بر این اساس عیدی درنظرگرفته شده حداقل معادل دوماه حقوق پایه و حداکثر معادل سه ماه حقوق پایه است که کارفرما باید به آنان بپردازد.

وی تاکید کرد:  نکته ای که باید به آن توجه شود، این است که شاغلان تابع قانون کار، نباید دریافتی شان را ملاک قرار دهند بلکه حقوق پایه مدنظر است.

سرپرست اسبق سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه میزان عیدی شاغلان در بخش های دولتی(کارمندان دولت) از سوی دولت یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان درنظرگرفته شده است، گفت: دولت تحت عنوان حمایت از خانوار، فرمول جدیدی ارائه کرده که مطابق آن به ازای همسر ۴۰۰ هزار تومان و به ازای هر فرزند ۱۵۰ هزار تومان به این مبلغ افزوده می شود.

زدا در پایان اظهارکرد: برای بازنشستگان نیز یک عدد ثابت یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی تعیین شده است که زمان واریز آن را باید مسئولان سازمان تامین اجتماعی تعیین و به حساب بازنشستگان واریز کنند.

اخبار مرتبط
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، لایحه اصلاح قانون تشکیل حساب پس انداز کارکنان دولت را برای انجام تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.
دولت در لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری کاهش ساعت کاری از ۴۴ ساعت به ۴۲ و نیم ساعت در هفته را آورده بود که کمیسیون اجتماعی در مصوبات خود این میزان را به ۴۰ ساعت در هفته کاهش داده بود.
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: دریافت وجه نقد از بیماران به جای استفاده از کارتخوان برای اخذ ویزیت از سوی برخی از پزشکان، جزو تخلفات تعزیراتی نیست و در حیطه کار سازمان تعزیرات نیست.
در این باره کاربری با انتشار تصویر زیر نوشت: عجیب‌ترین جنس ممکن را در آمازون دیدم! ۱۰ اسکناس ۱۰ هزار تومانی، ۷۹ دلار (تقریباً سه میلیون و پانصد هزار تومان) و ۱۰ تراول ۵۰ هزار تومانی ۲۱۰ دلار ( تقریباً نه میلیون و پانصد هزار تومان) قیمت خورده است. این کاربر توئیتری در انتها به شوخی نوشت: به نظر افرادی که نوروز در ایران بودند و عیدی گرفتند بعد از برگشتند، سعی در درآمدزایی دارند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها