شنبه, 31 شهریور 1403 2024,September

واریزی‌های اسفند ماه کدامند؟

24 خرداد 1401
واریزی‌های اسفند ماه کدامند؟

به گزارش بانک اول به پرداختی‌های یارانه در اسفند ماه امسال دو واریزی دیگر اضافه می‌شود، یکی عیدی و دیگری سود سهام عدالت است.

یارانه نقدی و معیشی اسفند

در اسفند ماه آخرین یارانه معیشتی و نقدی امسال واریز می‌شود، زمان واریز این دو یارانه به ترتیب دهم و بیستم ماه پیش‌رو است.

مبلغ یارانه معیشتی متناسب با تعداد اعضای خانوار تعیین شود. همانند دوره‌های پیشین، واریزی‌ها یارانه معیشتی به حساب خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است.

مبلغ یارانه نقدی نیز همان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر نفر است. در این ماه قسط دو مرحله وام یک میلیون تومانی کرونا از خانوارهایی که آن را دریافت کردند کسر می‌شود.

عیدی شاغلان و بازنشستگان

با توجه به این که میزان عیدی بازنشستگان و شاغلان دولتی دیر اعلام شد، واریز آن به اسفند ماه موکول شد. پیگیری‌ها از سازمان تامین اجتماعی نشان می‌دهد که عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی در دهه اول اسفند ماه واریز می‌شود.

معمولا واریز عیدی کارگران نیز در ماه پایانی سال انجام می‌شود.

واریز سود سهام عدالت

بنا بر اظهارات مدیرعامل این شرکت، سود منتهی به اسفند ۹۹ مشمولانی که ۵۳۲ هزار تومان در سبد سهام خود دارند، حدود ۵۵۰ هزار تومان خواهد بود که به حساب مشمولان واریز می‌شود. قرار است این سود در دهه سوم اسفند ماه واریز شود.

اگر هر یک از اعضای یک خانواده چهار نفره سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی داشته باشند، در پایان اسفند امسال در مجموع دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان سود سهام دریافت می‌کنند.

همچنین میزان سود برای خانواده چهار نفره‌ای که برگه سهامشان یک میلیون تومانی است حدود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود.

اخبار مرتبط
برای نخستین بار در تاریخ سهام عدالت در زمان مجید عشقی رئیس پیشین سازمان بورس بود که «پرداخت سود سهام عدالت سه‌مرحله‌ای شد»!
با وجود وعده‌ها، سود سهام عدالت در ماه خرداد واریز نشد و در تیر و مرداد نیز خبری از آن نبود. اما احتمال دارد که در ماه شهریور، مرحله سوم سود سهام مربوط به سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۱ در ماه مرداد پرداخت شود.
بیشترین تاثیرگذاری بر شاخص بازار بورس از طریق نمادهای فارس، فولاد، وغدیر، فملی، شپنا، تاپیکو، اخابر صورت گرفت و شاخص های حسینا، زاگرس، خاور، تجلی، وسپهر، مادیرا، هرمز بیشترین تاثیر را بر شاخص بازار فرابورس گذاشتند.
پس از پایان معاملات امروز بازار بورس ایران (20 شهریور 1403) ارزش سهام عدالت 532 هزارتومانی دارندگان این سهام به 7 میلیون و 438 هزار و526 تومان رسید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها