پنجشنبه, 27 اردیبهشت 1403 2024,May

از افزایش حقوق خبری نیست

24 خرداد 1401
از افزایش حقوق خبری نیست

به گزارش بانک اول جعفر قادری عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص مدل افزایش حقوق دولت و تغییرات آن در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت افزایش حقوق‌ها را به صورت متوسط ۱۰ درصد در نظر گرفته بود. در واقع کف افزایش حقوق را ۶.۵ و حداکثر آن را ۲۵ درصد تعیین کرده بودند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس کف حقوق‌ها ۶۰ درصد افزایش پیدا کرد(۳.۵ میلیون به پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان) و به مابقی ۱۰ درصد اضافه شد.

او تاکید کرد: نظر بنده این بود که افزایش7 درصدی حقوق‌های بالا و ۶۰ درصدی حقوق‌های پایین، به نحو متعادل‌تری تقسیم شود اما کمیسیون تلفیق مدل فعلی که براساس آن حداقل حقوق ۶۰ درصد و سایر حقوق‌ها نیز ۱۰ درصد افزایش پیدا می‌کند را به تصویب رساند.

قادری در خصوص مهم‌ترین ایرادات مصوبه مجلس در خصوص مدل افزایش حقوق‌ها گفت: در چنین شرایطی، حقوق فردی که حداقل حقوق را دریافت می‌کرده به پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خواهد رسید اما حقوق فردی که پنج میلیون تومان دریافتی داشته نیز به همین رقم می‌رسد،

در نتیجه اینکه به همه حقوق‌ها ۱۰ درصد اضافه کنیم چندان قابل قبول نیست و باید به صورت پلکانی معکوس به حقوق‌ها اضافه می‌شد، این روند باعث ضرر افرادی خواهد شد که حقوق‌های متوسط دریافت می‌کنند./تسنیم

 

اخبار مرتبط
در لایحه جدید دولت، تبصره ۱ ماده ۷ قانون کار به این شکل اصلاح شده که در کلیه مشاغل – چه مستمر و چه غیرمستمر- حداکثر مدت قرارداد موقت ۵ سال است و بعد از ۵ سال اگر کارگر همچنان در آن شغل که فرقی نمی‌کند مستمر باشد یا غیرمستمر، اشتغال داشته باشد، قرارداد او به قرارداد کار دائم تبدیل می‌شود. طبیعی‌ست که بازهم اگر کارگاه تعطیل شود یا کار خاتمه یابد، قرارداد قابل خاتمه یافتن است.
وی در ادامه توضیح داد: اصل قضیه این بود که ما برای برقراری ارتباطات بیشتر با دنیا و تحقیقاتی که کارشناسان امر انجام دادند، به این نتیجه رسیدیم که تعطیلی شنبه از نظر اقتصادی برای کشور مفیدتر خواهد بود تا تعطیلی پنجشنبه. این نماینده مجلس مطرح کرد: براساس آن چیزی که امروز تصویب شد از یکشنبه تا آخر وقت پنجشنبه ساعت کاری محسوب می‌شود. جمعه که مراسم دینی برگزار می‌شود، مانند نماز جمعه و شنبه هم روز استراحت خواهد بود.
درسال ۲۰۲۱ گجت ایرتگ به دنیا معرفی شده و سریعا در میان کاربران محبوب شد. تا جایی که افراد آن را به کلید، چمدان یا حتی ماشین خود متصل کرده و با بهره‌گیری از شبکه جهانی دستگاه‌های اپل و سیگنال‌های بلوتوثی برای یافتن مکان شیء موردنظر خود استفاده می کردند و البته برخی نیز از این ایرتگ‌ها برای تعقیب غیرمجاز افراد بهره بردند. پس از آن شرکت‌هایی مثل موتورولا نیز ردیاب‌های بلوتوثی خود را ساخته‌اند.
در پی سخنان رئیس قوه قضاییه در رابطه با مشکلات ناشی از مسدودسازی کد ملی افراد و مأموریت رئیس عدلیه به معاون اول قوه قضاییه در این زمینه، حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، معاون اول قوه قضاییه با صدور بخشنامه‌ای، کلیه مراجع قضایی را از انسداد کد ملی متهم و محکوم، منع کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها