جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

کدام بانک‌ها به بازنشستگان وام فوری می‌دهند؟

24 خرداد 1401
کدام بانک‌ها به بازنشستگان وام فوری می‌دهند؟

به گزارش بانک اول آنگونه که وزیر اقتصاد اعلام کرده علاوه بر کارمندان دولت، بازنشستگان هم مشمول وام ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن می‌شوند. وام بدون ضامن، هم شامل بازنشستگان تامین اجتماعی می‌شود و هم دیگر بازنشستگان دولتی، مشروط به اینکه افراد توانایی بازپرداخت اقساط آن را داشته باشند.

شرایط وام ۱۰۰ میلیونی بازنشستگان

مهم‌ترین شرط پرداخت وام بدون ضامن این است که افراد ثابت کنند که توان پرداخت اقساط این وام را داشته باشند. مدیر روابط عمومی بانک مرکزی هم چندی پیش اعلام کرد طبق بخشنامه وزارت اقتصاد، بازنشستگان می‌توانند با ارائه نامه کسر از حقوق وام ۵۰ میلیون تومانی بگیرند.

 

اما این افراد اگر متقاضی دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی باشند، علاوه بر نامه کسر از حقوق، باید چک یا سفته هم به بانک بدهند.

 

شرط پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی به بازنشستگان تامین اجتماعی هم همین است. یعنی بازنشستگان تامین اجتماعی هم با یک نامه کسر از حقوق و چک و سفته می‌توانند وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی بگیرند.

 

۱۲ بانک دولتی ملکف شده‌اند که وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن پرداخت کنند. متقاضیان دریافت این وام باید به بانکی مراجعه کنند که حقوق ماهانه خود را از آنجا دریافت می‌کنند. بازنشستگان هم برای دریافت وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی باید به شعب بانکی مراجعه کنند که حقوق ماهانه خود را از آنجا دریافت کنند.

 

برای مثال بازنشستگان تامین اجتماعی برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن باید به بانک رفاه مراجعه کنند. چون حقوق خود را از این بانک می‌گیرند. بر اساس آنچه بانک مرکزی اعلام کرده، بازنشستگان تامین اجتماعی برای دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی تنها باید نامه کسر از حقوق به بانک ارائه کنند. افرادی هم که وام ۱۰۰ میلیونی می‌خواهند علاوه بر نامه کسر از حقوق باید چک یا سفته هم بدهند.

اخبار مرتبط
درحال‌حاضر بانک‌های ملی، صادرات، سپه، ملت، مسکن، کشاورزی، پست بانک و رفاه کارگران به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام خود اشتغالی به متقاضیان معرفی شده است.
کسانی‌که برای وام خود اشتغالی اقدام می‌کنند، کسانی هستند که می‌خواهند برای خودشان کسب و کاری راه بیندازند. کارمزد این وام مثل بقیه وام‌های قرض‌الحسنه دیگر چهاردرصد است و طبقه ابلاغیه بانک مرکزی، فقط به مشاغلی پرداخت می‌شود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آنها را تایید کرده باشد.
اگر دستگاه کارت‌خوان بانک ملی دارید، این طرح برای شما مناسب است؛ جزئیات برخی از شرایط مورد نیاز برای گرفتن وام با دستگاه کارت‌خوان بانک ملی را در پایین ببینید: افتتاح حساب قرض‌الحسنه در بانک ملی با حداقل سپرده‌ی ۵۰میلیون تومانی گذشت حداقل ۶ماه از افتتاح حساب داشتن ۳ماه گردش حساب بانکی بعد از افتتاح حساب (راهنمای دریافت آنلاین گردش حساب بانک ملی)
وام ازدواج از جمله تسهیلاتی است که دولت برای آغاز زندگی مشترک جوانان درنظر گرفته است و هرساله تعداد زیادی از زوجین، این وام را دریافت می‌کنند. اما چگونه وام ازدواج را زودتر بگیریم؟ کدام بانک برای دریافت وام ازدواج بهتر است؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
Rezs ب
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

من تمام مراحل تکمیل پرونده برای دریافت وام صدمیلیونی را انجام دادم و گروه اعتباری Aهستم و قراردادرا دربانک صادرات شعبه۲۵۷ شهرستان ازادشهر استان گلستان امضا نمودم سفته و گواهی کسر ازحقوق وهرانچه که برای دریافت وام صدمیلیونی بانک از من خواست را تحویل بانک دادم و در اخر مسئول اعتبارات بانک به من گفتند تا چند روز دیگر برای واریز وام تماس میگیریم ولی بعد از گذشت دوهفته هیچ تماسی نگرفتند و به بانک مراجعه نمودم گفتند هنوز بخشنامه دستور پرداخت وامهای صدمیلیونی را به ما ندادند.درصورتی که مدیرعامل بانک صادرات اقای صیدی فرمودند بعداز تکمیل قرارداد در روز بعد وام را پرداخت میکنیم ولی اصلا چنین موضوعی صحت ندارد

اسماعیل ولیزاده
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

دروغه باید گردش حساب داشته باشی اول گردش حساب وچک میکنن اگه زیاد باشه بعد بقیه مراحل .اگه بازنشسته گردش حساب داشت نیازی به وام نبود

علی اکبر بهلولی علیرضا
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام به بانک رفاه مراجعه کردیم بهانه میاورند که میانگین حساب باید داشته باشبم مگر ما کاسب بازاری هستیم که گردش حساب داشته باشیم باوجود اینکه تمام شروط بند یک را دارا میباشم ولی بانک جواب ما را نمیدهد وجدانا به بازنشستگان عزیز امید واهی ندهید

نازیلا طالبانفرد
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

من یماهه در خواست دادم پول قرض کررم سپرده گذاشتم بانک رفاه حقوقیم شیراز شهرک گلستان میگه اجازه ندادن وام بدیم لطفا رسیدگی کنید چرا؟

احمد ابوطالبی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

وام فوری بازنشستگان دروغ محضه من خودم به بانک عامل خودم(رفاه کارگران اهواز شعبه امانیه) که حقوقم رو دریافت میکنم مراجعه کردم و گفتند باید پنجاه یا صد میلیون به حساب برای مدت ۳ ماه بگذارید تا بعدا رسیدگی بشه

سید منصور علوی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

دروغی بیش نبود با مراجعه به بانک صادرات جهت اخذ وام اعلام کردند که باید میانگین گردش مالی داشته باشید آخه کدوم بازنشسته می‌تونه ۶ ماه پول تو حسابش بلوکه کنه که بتونه وام بگیره !

علی اکبری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام و خسته نباشید .من بازنشسته از بانک رفاه حقوق میگیرم. برای وام رفتم رییس گفت برو تامین اجتماعی. اونجا رفتم گفت نه چنین نیست برو بانک

حسین
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

درود و احترام کاملا دروغ است من و پدرم هر دو بازنشسته در بانک رفاه و صادرات و چندین بار مراجعه و با اعتراض زیاد فقط با سپرده گذاری و معدل حساب این وام بدون ضامن تعلق میگیرد و لاغیر و همش دروغ است تاسف ....

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها