چهارشنبه, 26 اردیبهشت 1403 2024,May

چه کسانی یارانه نوروزی دریافت می‌کنند؟

24 خرداد 1401
چه کسانی یارانه نوروزی دریافت می‌کنند؟

به گزارش بانک اول عبدالملکی در اظهارات چند دقیقه پیش خود گفت: بخشی از این افراد سهام عدالت دارند و در روز های اخیر سود سهام عدالت به حساب آن‌ها واریز شده است.

۲۶ میلیون نفر از این ۶۰ میلیون نفر سهام عدالت ندارند، به ازای هر نفر از این ۲۶ میلیون نفر ۱۵۰ هزار تومان به عنوان عیدی به حساب سرپرست خانواده واریز شد.

درباره جزئیات یارانه ۱۵۰ هزار تومانی اشاره شده بود مشمولان یارانه معیشتی نوروز،‌ غالبا از دهک‌های اول تا چهارم به انضمام افراد تحت پوشش و مستمری بگیران سازمان‌های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی کشور هستند که به هر دلیلی از دریافت سهام عدالت جا افتاده اند.

4 دهک اول کسانی‌اند که ملک یا خودرویی به نام خود ندارند. از اعضای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند. همچنین مجموع درآمد خانوار از حداقل حقوق وزارت کار کمتر باشد. در واقع درآمد ثبت شده بالایی نداشته باشند.

مبلغ این یارانه ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر نفر است. یعنی یک خانواده چهار نفره امشب ۶۰۰ هزار تومان یارانه سال نو دریافت می‌کند.

اخبار مرتبط
محسن مولوی- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص مسئله تفکیک یارانه‌ها، اظهار کرد: اگر موضوع تفکیک یارانه در خصوص قیومیت، حضانت و کفالت باشد، متقاضیان باید از طریق فرمانداری به دفاتر خدمات الکترونیک نیروی انتظامی مراجعه کنند. مولوی بیان کرد: افراد مجرد اگر به صورت مستقل زندگی می‌کنند، باید با داشتن مدارک به فرمانداری و دفاتر خدمات الکترونیک نیروی انتظامی برای جداسازی یارانه خود اقدام کنند.
دقایقی قبل یارانه مرحله ۱۵۹ معیشتی اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خانوارهای دهک های اول تا سوم به حساب سرپرستان واریز شد
موضوع تفکیک و جداسازی یارانه‌ها، همواره مورد سوال قشر زیادی از مردم است، بسیاری از مردم نمی‌دانند برای تفکیک یارانه خود باید به چه ارگانی مراجعه و یا چه اقدامی انجام دهند.
یارانه نقدی به‌ازای هر نفر واریز می‌شود. یارانه خانوار دهک اول، دوم و سوم که زیر پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هستند، نفری ۴۰۰ هزار تومان محاسبه می‌شود. یارانه تشویقی هم به‌شکل اعتبار خرید برای این گروه منظور می‌شود که اگر از آن استفاده کنند یارانه هر نفر در خانوار دهک یک تا سه، به ۶۲۰ هزار تومان می‌رسد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
محمود آقائی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

من نیاز شدیدی به یارانه عیدی دارم اما فقط ۱۵۰ هزار تومان دریافت کردم.در حالی خانواده ۳نفری هستیم ضمنن الان ۴ماه هست که بی کار هستم و به سختی امرار معاش میکنم امیدوارم رسیدگی کنن مسولان افراد زیادی هستن که شرایط منو دارن .

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها