پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

جزئیات نحوه اختصاص یارانه جدید در 1401

24 خرداد 1401
 جزئیات نحوه اختصاص یارانه جدید در  1401

به گزارش بانک اول  اگرچه هنوز جزئیات یارانه جدید دولت اعلام نشده اما اعتبار آن در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دیده شده و پرداخت آن قطعی است. البته اکنون برخی از جزئیات درباره مبلغ یارانه جدید و مشمولان آن اعلام شده است. 

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس جزئیات تازه‌ای از یارانه جدید دولت رئیسی اعلام کرده است. به گفته این نماینده مجلس، دولت قرار است ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کند، اما از محل اعتبار آن، به دهک اول تا هفتم یارانه نقدی جدید پرداخت کند. 

به گفته وی   یارانه جدید چهار دهک اول ماهانه حدود ۱۲۰ هزار تومان است و سه دهک بعدی ماهانه حدود ۹۰ هزار تومان یارانه جدید دریافت می‌کنند.

توضیحات رئیس مجلس درباره نحوه اختصاص یارانه جدید در سال 1401

قالیباف گفت:‌ ارز در سال آینده تک نرخی است و دولت ارزهای خود را می‌تواند یا مستقیماً به واردات کالا بدهد و یا ریال آن را پرداخت کند. 

وی افزود: نرخ خرید ارز حداکثر 2 درصد زیر نرخ ETS است و اگر دولت بخواهد ارز را به واردکننده بدهد باید به نرخ ETS بدهد ولی اگر بنا دارد آن را به انتهای زنجیره یعنی به مصرف کننده و مردم بدهد کار درستی را انجام داده است که نظر من هم همین روش است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت قرار است یارانه لازم را به هفت قلم کالا و سه پلکان بدهد و بر همین اساس دولت باید کالابرگ الکترونیکی بدهد نه اینکه پول را به سرپرست خانوار بدهد. 

قالیباف گفت:‌ مردم می‌توانند کالاهای خود را بر همین اساس از همه مغازه‌ها خریداری کنند و یارانه این موضوع به همین کارت‌های بانکی که هم‌اکنون در اختیار مردم است واریز می‌شود.

اخبار مرتبط
طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، یارانه نقدی در سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند و به میزان فعلی، به مردم پرداخت خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید.
سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا طرح فجرانه ادامه خواهد داشت، گفت: برای ادامه پرداخت جایزه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ الکترونیکی (طرح فجرانه) موضوع در حال پیگیری و بررسی است. به زودی نتیجه اعلام می‌شود.
طرح پرداخت یارانه معیشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (یسنا) که تاکنون فقط برای دهک اول درآمدی در ۸ استان اجرا می‌شد، از دیروز به‌صورت کشوری اجرا شده و حالا تمام مادران واجد شرایط این طرح در همه استان‌ها و در سه دهک کم‌درآمد، این اعتبار را دریافت می‌کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها