دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

پیش بینی داغ از بورس فردا

24 خرداد 1401
پیش بینی داغ از بورس فردا

به گزارش بانک اول با توجه به اینکه بورس پس از روزهای متوالی سبزپوشی هم‌اکنون با زیان ۳۳هزار واحدی همراه شده، انتظار می‌رود فاز اصلاحی بازار شروع شده و طی روزهای آینده سرخ‌پوشی ادامه یابد. اما در این میان گفتنی است که منفی‌های روزهای آینده، فرصت مغتنمی برای جاماندگان از رشد اخیر خواهد بود.

نیما میرزایی، کارشناس و فعال بازار سرمایه روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: همانطور که انتظار می‌رفت، بازار پس از رشدهای پرشتاب اواخر اسفند و اوایل فروردین در هفته جاری وارد فاز اصلاح موقت و استراحت گردید و سهام کوچک‌تر بازار بیشتر در کانون توجه معامله‌گران قرار گرفتند.

وی ادامه داد: اما با خبر وضع عوارض نسبتا شدید محصولات زنجیره فولاد، تعادل بازار از بین رفت و امروز با فشار فروش سنگینی کارخود را آغاز کرد و دامنه عرضه‌ها به کلیت بازار اعم از سهام ریالی و حتی سهام کوچک بازار هم رسید و درنهایت حدود ۲۴۰ نماد با صف فروش به کارخود پایان دادند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می‌رسد بورس فردا نیز روز پر عرضه‌ای را داشته باشد. مگر اینکه خبر لغو، تعدیل و یا تعویق مصوبه مذکور در مورد عوارض صادراتی توسط مقامات ارشد دولتی اعلام گردد.

او بیان کرد: گفتنی است در میان‌مدت و پس از اصلاحات احتمالی، بازار شرایط رشد خود را دارد و منفی‌های روزهای آینده، فرصت مغتنمی برای جاماندگان از رشد اخیر خواهد بود.

اخبار مرتبط
با تصویب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، بازارگردانی از حالت الزامی خارج و در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت.
رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن، کاهش قیمت مصالح برای سازندگان با حذف واسطه‌ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن را دستاوردهای مهم ورود این صندوق به عرصه خرید مصالح ساختمان‌سازی عنوان کرد و ادامه‌داد: علاوه بر این با خریدهایی که به صورت عمده با حجم بالا و به صورت نقد از طریق بورس انجام می‌شود، از تولیدکنندگان داخلی مصالح ساختمانی هم حمایت خواهد شد.
از منظر تکنیکالی همچنان سایه سنگین سقف کانال صعودی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بر سر شاخص کل سنگینی می‌کند و اجازه رشد به شاخص کل داده نمی شود اما اهالی بازار همچنان معتقد هستند که بازار می تواند به اعداد بالاتری برسد چرا که قیمت دلار در بازار آزاد کمی عقب نشسته است و این موضوع را نشانه ای برای کاهش تنش های منطقه ای می بینند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها