جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

اعلام مبلغ «مستمری» مددجویان بهزیستی در سال ۱۴۰۱

24 خرداد 1401
اعلام مبلغ «مستمری» مددجویان بهزیستی در سال ۱۴۰۱

به گزارش بانک اول سیدمرتضی حسینی  با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی مستمری معیشتی مددجویان تحت پوشش اظهار کرد: امید است در سال جاری بتوان بخشی از پشت نوبتی‌ها را وارد این چرخه کرد.

به گفته وی، مبالغ مستمری معیشتی مددجویان تحت پوشش برای خانواده یک نفره ماهانه به ۴۲۰ هزارتومان، خانواده دو نفره به ۶۰۰ هزار تومان، سه نفره به ۸۴۰ هزار تومان، چهار نفره به یک میلیون و ۸۰ هزار تومان و پنج نفره به یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه حدود ۲ میلیون و ۸۰ هزار خانوار مددجو تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که حدود ۷ میلیون نفر را شامل می‌شود، افزود: از این جمعیت در حال حاضر یک میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار ( معادل ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر) مستمری معیشتی دریافت می‌کنند اما یک بخشی از مددجویان در دهک‌های پایین و ضعیف جامعه وجود دارند که مستمری معیشتی دریافت نمی‌کنند و امید است بتوانیم در سال جاری بخشی از این افراد را وارد چرخه کرده و به آنها مستمری پرداخت کنیم.

حسینی با بیان اینکه یک میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار پشت نوبت برای دریافت مستمری هستند، گفت: سازمان بهزیستی در نظر داشت سال گذشته ۵۰۰ هزار خانوار را وارد چرخه کند که متاسفانه اعتبارات لازم ارائه نشد. در سال جاری با ابلاغ بودجه و تخصیص بر مبنای صد درصد تعداد پشت نوبتی‌هایی که می‌توان وارد چرخه کرد را اعلام می‌کنیم البته باتوجه به بودجه اعلامی و رشدی که در میزان مستمری‌ها وجود دارد، می‌توان بخشی از پشت نوبتی‌ها را وارد چرخه کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه برای اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان به ۶۳ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است، ادامه داد: این درحالیست که تنها در بودجه سال جاری حدود ۲۸۷۰ میلیارد تومان تامین شده است. در واقع ما فاصله زیادی با رقم موردنظر داریم که در صورتی که دولت اعتبارات آن را پرداخت کند، قانون بطور کامل اجرا خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که در سال جاری میزان افزایش مستمری مراکز شبانه‌روزی چقدر خواهد بود؟ بیان کرد: رشد افزایش مستمری مراکز منوط به مصوبه هیات وزیران است که سازمان بهزیستی با هماهنگی  سازمان برنامه طی هفته آینده پیشنهادات خود را در این راستا آماده و برای تصویب هیات وزیران اعلام خواهد کرد.

ایسنا

اخبار مرتبط
اگر شورای نگهبان با مصوبه مجلس موافقت کند، روزهای غیرکاری هفته در کل کشور مثل شرایط فعلی تهران به دور روز افزایش پیدا می‌کند؛ خانوارها وقت بیشتری برای دورهم بودن دارند، آرزومندان خواب در صبح روز جمعه به مراد دلشان می‌رسند و از این به بعد احتمالاً آرزوی خواب در صبح روز یکشنبه را خواهند داشت! فعالان اقتصادی نیز با افزایش مطابقت تعطیلات هفتگی کشور با جهان می‌توانند بیشتر و بهتر به تجارت و امور اقتصادی بپردازند.
در سال‌جاری دریافت لاستیک دولتی با کمی تغییرات همراه بوده و برای دریافت این محصول باید مدارکی مانند برگ سبزخودرو، کارت ماشین و کارت ملی صاحب خودرو را داشته باشیم و به نشانی اینترنتی kala.ntsw.ir مراجعه کنیم.
به نظر می‌رسد که تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در اقتصاد بی‌تاثیر نبود. این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: البته در ایام کرونا ثابت شد که خیلی از شاخ و برگ‌های دولت زیادی است و می‌توان خیلی از کارها را به راحتی پیش برد. رشیدی‌کوچی در خصوص اینکه چه کسانی مخالف تعطیلی شنبه‌ها بودند، گفت: آن طیفی که خیلی تلاش می‌کردند تا شنبه تعطیل نشود، برخی از دوستان جبهه پایداری بودند و همچنین عزیزانی که نگاهشان به دولت خیلی نزدیک است. به نظر می‌رسید که نگاه دولت تعطیلی پنج‌شنبه بود.
در لایحه جدید دولت، تبصره ۱ ماده ۷ قانون کار به این شکل اصلاح شده که در کلیه مشاغل – چه مستمر و چه غیرمستمر- حداکثر مدت قرارداد موقت ۵ سال است و بعد از ۵ سال اگر کارگر همچنان در آن شغل که فرقی نمی‌کند مستمر باشد یا غیرمستمر، اشتغال داشته باشد، قرارداد او به قرارداد کار دائم تبدیل می‌شود. طبیعی‌ست که بازهم اگر کارگاه تعطیل شود یا کار خاتمه یابد، قرارداد قابل خاتمه یافتن است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها