ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت 1403 2024,April

راهکاری برای درمان سرفه بدون مصرف شربت سرفه

24 خرداد 1401
راهکاری برای درمان سرفه بدون مصرف شربت سرفه

به گزارش بانک اول ،به نقل از هلث  اولین کاری که باید هنگام بروز سرفه انجام دهید، نوشیدن مایعات فراوان است. سرفه معمولا روشی است که بدن برای پاک کردن محرک‌ها از گلو و ریه‌ها انجام می‌دهد. نوشیدن مایعات مانند آب و آبگوشت می‌تواند به این روند کمک کند و مدت سرفه شما را کاهش دهد.

نوشیدنی های گرم مانند چای یا آبگوشت گرم حتی مفیدتر هستند. اگر چای گرم شما حاوی زنجبیل باشد به‌عنوان یک ضد احتقان طبیعی و ضد التهاب عمل می‌کند.

همچنین باید سعی کنید آرام باشید و به آرامی از طریق بینی نفس بکشید. این روش می‌تواند به شل شدن ماهیچه‌های گردن و توقف سریع سرفه کمک کند.

مانند شربت سرفه، قطره‌های سرفه به عنوان راهی برای کاهش سرفه و تسکین سایر علائم سرماخوردگی تبلیغ می‌شود. در حالی که نباید آنها را یک درمان معجزه‌آسا در نظر گرفت اما قطره‌های سرفه می‌توانند تا حدودی در حین بروز سرفه تسکین‌دهنده باشند.

آبنبات‌های سرفه با تولید بزاق در دهان و روان‌ کردن گلو عملکرد بهبود سرفه دارند. شما می‌توانید با مرطوب نگه داشتن گلوی خود به روش‌های دیگر مانند استفاده از مرطوب‌کننده‌های دهان یا دوش آب گرم شاهد تاثیر مشابهی باشید.

اگر به دلیل سرماخوردگی سرفه دارید، برخی از قطره‌های سرفه حاوی مواد دیگری هستند که می‌توانند علائم ناخوشایند سرماخوردگی را نیز تسکین دهند. برخی از آنها حاوی منتول هستند که ماده‌ای است که اثر خنک‌کنندگی دارد و می‌تواند به‌طور موقت گلودرد را تسکین دهد. سایر قطره‌های سرفه ممکن است حاوی موادی مانند روی، آقطی یا ویتامین C باشند که قابلیت تقویت سیستم ایمنی شما را دارند.

اخبار مرتبط
گرم کردن مجدد غذاها، به ویژه باقیمانده غذاها، یک عمل رایج در اکثر آشپزخانه های سراسر جهان است. اما به گفته متخصصان تغذیه، گرم کردن مجدد برای سلامتی شما خوب نیست. درک این نکته مهم است که همه غذاها به این فرآیند واکنش خوبی نشان نمی دهند.
همه از مفید بودن میوه‌ها برای بدن آگاه هستیم. اما آیا می‌دانستید پوست میوه‌ها حتی از گوشت آنها سالم‌ترند؟
در این مطلب با تکیه بر تحقیقات معتبر، به سه اقدام ساده برای افزایش طول عمر مفید اشاره می‌شود.
ویتامین D به بدن شما کمک می‌کند تا کلسیم غذای مصرفی را جذب کند. در واقع این یکی از مهمترین نقش‌های آن است. با این حال، اگر مصرف ویتامین D شما بیش از حد باشد، می‌تواند موجب بروز مشکلاتی در سلامت شما شود

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها