جمعه, 21 اردیبهشت 1403 2024,May

با یک کارت به کارت ساده، حسابتان خالی می‌شود

24 خرداد 1401
با یک کارت به کارت ساده، حسابتان خالی می‌شود

به گزارش بانک اول امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و اینترنت، بسیاری از خدمات به‌صورت اینترنتی و الکترونیکی هستند. بنابراین شیوه کلاهبرداران نیز جدید شده است و از طرق جدید اقدام به خالی کردن حساب عموم مردم می‌کنند.

موارد کلاهبرداری از طریق کارت به کارت

ارسال پیامک‌های جعلی برنده شدن جایزه

فرستادن پیامک جعلی تحت عنوان برنده جایزه شدن و در ادامه تماس با کلاهبردار یکی از موارد کلاهبرداری از طریق کارت به کارت است.

در این کلاهبرداری از فرد مورد نظر درخواست می‌شود بعد از اطلاع از برنده شدن به خودپرداز بانک مراجعه کرده و در این فرایند همراه کلاهبردار شود. روش کار این کلاهبرداران آن است که زبان دستگاه خودپرداز را به انگلیسی تغییر داده و و هرچه کلاهبردار می‌گوید را انجام دهد. در ادامه مبالغ بسیار زیادی از طریق همین روش از حساب مردم برداشت شده است.

راه‌اندازی سایت‌های خرید جعلی و دریافت وجه از طریق کارت به کارت

دومین مورد از نمونه‌های کلاهبرداری از طریق کارت به کارت راه‌اندازی یک سایت خرید جعلی است. در این ترفند، کلاهبردار یک سایت خرید محصولات جعلی راه‌اندازی می‌کند و اقدام به گرفتن سفارش‌های اینترنتی می‌کند. افراد که از جعلی بودن سایت اطلاع ندارند پس از ثبت سفارش اقدام به وایز پول محصول می‌کنند. سپس مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند.

کپی کردن اطلاعات کارت افراد در دستگاه‌پوز

هرگز هنگام خرید کالا در فروشگاه کارت خود همراه با رمز آن را در اختیار فروشنده قرار ندهید. یکی دیگر از موارد کلاهبرداری، آن است که کلاهبرداران اقدام به قرار دادن دستگاه کپی در دستگاه‌های کارتخوان خود می‌کنند. در این موقعیت هنگامی که فرد کارت خود را به فروشنده می‌دهد و رمز خود را نیز در اختیار وی قرار می‌دهد، از اطلاعات کارت او یک کپی کامل گرفته می‌شود. سپس کلاهبرداران اقدام به خرید با اطلاعات کارت خریدار می‌کند.

هشدار

برای جلوگیری از کلاهبرداری از طریق کارت به کارت که چند مورد آن ذکر شد، بهتر است افراد به تماس‌ها و پیامک‌ها توجهی نکنند. همچنین از سایت‌های دارای نشان اعتماد خرید کنند. نکته مهم آن که هرگز رمز کارت بانکی خود را در اختیار هیچ‌کس نگذارید.

 

اخبار مرتبط
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از هدیه ۴۰۰ هزار تومانی خرید کتاب برای این افراد خبر دارد
ﺻﺎﺣﺒﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﻟﻮحﻫﺎ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺴﺘﻨﺪ ﺩﺭ ﺍﯾﺴﺘﮕﺎﻩﻫﺎﯼ ﺑﯿﻦ ﺭﺍﻫﯽ، ﺁﻥﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺎﻣﻮﺭﺍﻥ ﺣﮑﻮﻣﺘﯽ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﻭ ﺍﻣﮑﺎﻧﺎﺕ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﮔﺎﻩﻫﺎﯼ ﻭﯾﮋﻩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ. ﻧﻤﻮﻧﻪﻫﺎﯼ ﺑﺴﻴﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻟﻮﺡﻫﺎ ﺩﺭ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺷﺮﻕ ﺷﻨﺎﺳﯽ ﺷﯿﮑﺎﮔﻮ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﯼ می‌شدﻧﺪ، ﺍﯾﻦ ﻟﻮﺡ ﻭ ۳۰۰ ﻟﻮﺡ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺩﺳﺖ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۸۳ ﺑﻪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﺎﺯﮔﺮﺩﺍﻧﺪﻩ ﺷﺪﻧﺪ.
در شرایطی که بحث درباره مالیات بالا گرفته، سخنگوی سازمان امور مالیاتی توضیحاتی درباره شیوه مالیات‌ستانی دولت از افراد و مشاغل ارائه داده تا ابهامات مطرح‌شده تا حدودی رفع شوند
وزیر نفت در ادامه گفت: اگر بخواهیم یک پالایشگاه ۱۰۰ هزار بشکه‌ای احداث کنیم، حداقل سه تا چهار سال زمان می‌برد و حداقل سه تا چهار میلیارد دلار بار مالی دارد تا بتواند ۸ تا ۱۰ میلیون لیتر در روز بنزین تولید می‌کند. این یعنی ما باید سالی چهار پالایشگاه احداث کنیم که این میزان از مصرف را در مواقع اضطرار و این میزان مصرف، شرایط را کنترل کنیم.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها