دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

پیش‌بینی بورس فردا چهارشنبه ۷ اردیبهشت/ شاخص کل سبزپوش می‌شود؟

24 خرداد 1401
پیش‌بینی بورس فردا چهارشنبه ۷ اردیبهشت/ شاخص کل سبزپوش می‌شود؟

به گزارش بانک اول معاملات بورس در چهارمین روز کاری هفته با افزایش بیش از یک درصدی به محدوده یک میلیون و ۵۲۲ هزار واحدی رسید.

شاخص هم‌وزن و  شاخص فرابورس به ترتیب ۴۷۹۶ واحد و ۷۶ واحد رشد داشتند. به طور کلی بیش از ۱۲میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد و ۱۶۰میلیارد تومان پول توسط حقیقی‌ها به بازار وارد شد.

یشترین ورود پول حقیقی‌ها به بازار در گروه‌های خودرو و ساخت قطعات، محصولات غذایی و آشامیدنی و انبوه‌سازی، املاک و مستغلات بود. حقوقی‌ها نیز خریدار سهام در گروه‌های شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی و فلزات اساسی بودند.

 

پیش بینی بورس فردا هفتم اردیبهشت

کاویان عبداللهی، کارشناس بازار سرمایه  می‌گوید: بورس فردا یک شروع مثبتی خواهد داشت و احتمالا این روند ادامه‌دار باشد. البته با توجه به تحولات بازار سرمایه‌گذاران باید با احتیاط بیشتری عمل کنند. همچنین اعتماد سرمایه‌گذاران تا حدودی به بورس بازگشته است.

وی توضیح می‌دهد: بورس امروز رشد ۱۵ هزار واحدی یا حدود دو درصد رشد کرد. شاخص هم‌وزن نیز صعودی بود. فارس تاپیکو، شپنا، شبندر و خودرو بیشترین تاثیر را روی بازار سرمایه داشتند. شاخص فرابورس نیز رشد ۷۶ واحدی داشت. یک مقداری عرضه در بازار فرابورس داشتیم و برخی از زمان‌های معاملاتی، فرابورس به فاز منفی رسید.

اخبار مرتبط
با تصویب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، بازارگردانی از حالت الزامی خارج و در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت.
رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن، کاهش قیمت مصالح برای سازندگان با حذف واسطه‌ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن را دستاوردهای مهم ورود این صندوق به عرصه خرید مصالح ساختمان‌سازی عنوان کرد و ادامه‌داد: علاوه بر این با خریدهایی که به صورت عمده با حجم بالا و به صورت نقد از طریق بورس انجام می‌شود، از تولیدکنندگان داخلی مصالح ساختمانی هم حمایت خواهد شد.
از منظر تکنیکالی همچنان سایه سنگین سقف کانال صعودی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بر سر شاخص کل سنگینی می‌کند و اجازه رشد به شاخص کل داده نمی شود اما اهالی بازار همچنان معتقد هستند که بازار می تواند به اعداد بالاتری برسد چرا که قیمت دلار در بازار آزاد کمی عقب نشسته است و این موضوع را نشانه ای برای کاهش تنش های منطقه ای می بینند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها