یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

مدارک لازم برای دریافت وام پست بانک

24 خرداد 1401
مدارک لازم برای دریافت وام پست بانک

به گزارش بانک اول این مجموعه همچنین تسهیلاتی را ارائه می‌دهد که برای حوزه اشتغال و کارآفرینی هم مناسب باشد. اخیرا این موضوع مورد توجه استانداری تهران قرار گرفته و این مجموعه از پست بانک به دلیل ارائه تسهیلات 100 درصدی برای حمایت از اشتغال پایدار روستایی و عشایری تقدیر کرده است. انواع وام‌های پست بانک در قالب عقود مشارکت مدنی، مضاربه، جعاله، قرض الحسنه و فروش اقساطی ارائه می‌شود. در این گزارش مدارک لازم برای دریافت هر یک از تسهیلات پست بانک ارائه خواهد شد؛
 

مشارکت مدنی

کسانی که در قالب مشارکت مدنی وام برای خرید تجهیزات صنعتی، دفتر کار و … را دریافت می‌کنند باید مدارکی را ارائه دهند. درخواست کتبی مشتری، مدارک شناسایی متقاضی و اصل شناسنامه، رونوشت شناسنامه و مجوز نوع فعالیت مدارک لازم دریافت وام مشارکت مدنی برای اشخاص حقیقی هستند. اشخاص حقوقی هم باید اساسنامه، شرکت نامه، آگهی روزنامه رسمی ‌و آخرین تغییرات روزنامه رسمی مجموعه خود را ارائه دهند.

مضاربه

افراد حقیقی که از طریق مضاربه اقدام به دریافت وام می‌کنند باید درخواست کتبی، پروانه کسب یا مجوز صنفی مجاز و معتبر، اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی، کپی سند مالکیت یا اجاره نامه محل کسب و سایر مدارک مورد نیاز را ارائه دهند. مدارک مورد نیاز اشخاص حقوقی هم شامل درخواست متقاضی، تصویر شناسنامه و کارت ملی مدیران شرکت، مجوز صنفی معتبر که حاکی از انجام کار بازرگانی و تجارت است. همچنین ارائه اساسنامه، اظهارنامه مالیاتی، آخرین تغییرات شرکت مندرج در روزنامه رسمی، کارت بازرگانی برای واردات و داشتن وثایق معتبر هم ضروری به نظر می‌رسد.

جعاله

متقاضیان حقیقی برای این وام باید درخواست کتبی، اصل شناسنامه و کپی آن و همچنین مجوز فعالیت خود را ارائه دهند. ارائه اساسنامه، شرکت نامه، آگهی تاسیس و آخرین تغییرات در روزنامه رسمی و سایر مدارک و مجوزهای لازم برای انجام کار موضوع قرارداد که موید اظهارات کتبی متقاضی تسهیلات باشد هم برای اشخاص حقوقی ضروری است.

تسهیلات قرض الحسنه

این تسهیلات پست بانک به منظور تامین هزینه ازدواج، تعمیر مسکن، کمک هزینه تحصیلی و … ارائه می‌شود. متقاضیان این وام باید درخواست کتبی، معرفی نامه از نهادهای دارای سهمیه در سایت وام ازدواج بانک مرکزی و مدارک دیگر را هم ارائه دهند.

فروش اقساطی

مدارک لازم برای دریافت تسهیلات در قالب عقد فروش اقساطی متفاوت است. اشخاص حقیقی برای گرفتن این وام باید درخواست کتبی، فاکتور خرید، اصل و کپی شناسنام، کپی مجوز فعالیت صنفی و اصل و فتوکپی مجوز ملکی خود را ارائه دهند. ارائه اصل و کپی شناسنامه مدیران براساس آخرین تغییرات آگهی روزنامه رسمی، اساسنامه و اظهارنامه ثبت شرکت، آگهی تاسیس آن، آخرین تغییرات شرکت مندرج در روزنامه رسمی‌، اظهارنامه مالیاتی، پروانه فعالیت، آخرین صورت‌های مالی شرکت و سایر مدارک و مستندات و مجوزهایی که براساس نظر مرجع تصویب‌کننده اعتبار ضروری بوده و وقوع معامله را اثبات می‌کند هم برای افراد حقوقی ضروری است.

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آن ها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان و با دوره ی بازپرداخت ۱۰ ساله است. اگر خانم ها کمتر از ۲۳ سال سن داشته باشند مبلغ وام آنها ۳۵۰ میلیون تومان است همچنین اگر آقایان کمتر از ۲۵ سال باشند، ۳۵۰ میلیون تومان وام دریافت میکنند.
افراد متقاضی واجد شرایط دریافت وام فرزند آوری، می توانند برای متولدین مورخ اول فروردین ماه سال هزار و چهارصد به بعد، و حداکثر تا ۲ سال پس از تولد فرزند، برای ثبت نام تسهیلات قرض الحسنه فرزند، اقدام نمایند. لازم به ذکر است به هر فرزند، تنها یکبار تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به پدر تعلق خواهد گرفت. همچنین والدین می توانند نسبت به دریافت زمین و مسکن پس از تولد فرزند سوم مراحل و فرم ثبت نام در سامانه مربوطه را تکمیل نمایند.
واریز وام ضروری ۳۰ میلیونی به حساب‌های بیش از ۳۲ هزار بازنشسته در سراسر کشور، عصر دیروز و امروز انجام شد. این خبر مسرت بخش در حالی منتشر می‌شود که با هماهنگی‌های انجام شده بین صندوق بازنشستگی کشوری و بانک صادرات ایران به عنوان بانک عامل، واریز وام‌های نوبت هفتم از عصر دیروز آغاز شده است.
درحال‌حاضر بانک‌های ملی، صادرات، سپه، ملت، مسکن، کشاورزی، پست بانک و رفاه کارگران به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام خود اشتغالی به متقاضیان معرفی شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها