جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

تولید تیبا، ساینا و سمند متوقف شد/ پژو ۴۰۵ در صفِ توقف خط تولید

30 مرداد 1401
تولید تیبا، ساینا و سمند متوقف شد/ پژو ۴۰۵ در صفِ توقف خط تولید

به گزارش بانک اول سید رضا فاطمی امین گفت: کیفیت یکی از پنج هدفی است که ما در همه محصولات باید به آن توجه کنیم و طبیعتاً این موضوع به واسطه کارکرد و ایمنی در خودرو از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی افزود: سلسله جلساتی را با سازمان ملی استاندارد برگزار و موضوعات مختلفی را در تمامی محصولات از جمله خودرو بررسی کردیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در مورد خودرو چندین موضوع مطرح است که یکی از آن‌ها کنار گذاشتن خودرو‌های قدیمی یا پلت پلت‌فرم‌ها که معادل فارسی آن بن سازهاست که در این راستا تیبا با توافق کاملی که با سازمان ملی استاندارد داشتیم تولید آن کاملا متوقف شد که البته تعهداتی از قبل بوده با شرایطی، ما خودرو‌هایی که تولید شده اند و برای آن‌ها تعهدی ایجاد شده و مشتریان در واقع ذیحق هستند، تدابیری اندیشیده شده که آن‌ها تحویل شوند.

به گفته فاطمی امین خط تولید تیبا، ساینا و سمند متوقف شده و در آینده نیز خط تولید پژو 405 به تدریج متوقف می‌شود.

وی ادامه داد: قطعاً استاندارد و کیفیت یکی از اصولی است که قابل خدشه و کوتاه آمدن نیست که ما بخواهیم به خاطر منافع بنگاه‌هایی، راحتی و آرامش امنیت مردم را زیر سوال ببریم این یک اصل است که هم وزارت صنعت، معدن و تجارت و هم سازمان ملی استاندارد ایران روی آن توافق دارد.

فاطمی امین گفت:سازمان ملی استاندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت هر دو سازمان حاکمیتی است که تلاش می‌کنیم همه محصولات از جمله خودرو که کیفیت آن مورد دغدغه مقام معظم رهبری است و عموم مردم، این حقوق مردم رعایت شود و از آنجایی که استاندارد حداقل کیفیت‌ها را بیان می‌کند، خودرو حداقل کیفیت را داشته باشد که البته ما باید انشالله قدم‌های بالاتری در جهت ارتقای کیفیت برداریم./تسنیم

اخبار مرتبط
فراخوان‌های مربوط به ایمنی زمانی اتفاق می‌افتند که هر یک از اجزای خودرو معیوب بوده و ایمنی خودرو را به خطر می‌اندازد. مسائل مربوط به ایمنی ممکن است در خودروهایی با تجهیزات، طراحی یا سازنده مشابه رخ دهد.
متقاضيان فوق مي‌توانند طي مدت 10 روز يا تا زمان تكميل ظرفيت با مراجعه به سايت فروش اينترنتي به آدرس esale.ikco.ir نسبت به واريز وجه اقدام نمايند. زمان فعال‌سازي اين بخشنامه بر روي سايت esale.ikco.ir بعد از ارسال پيامك از سوي ايران‌خودرو خواهد بود.
بنانژاد دبیرکل اتاق اصناف ایران با اشاره به مشکلات چندماه گذشته دریافت لاستیک خودرو در بازار گفت: با راه اندازی سامانه پیش ثبت نام توزیع اینترنتی لاستیک خودرو و افزایش عرضه برخی اندازه های پرمصرف، این بازار به زودی به ثبات و آرامش خواهد رسید. وی افزود: افراد قبل از مراجعه به فروشگاه ها برای خرید لاستیک به قیمت مصوب می توانند اطلاعات خود را در kala.ntsw.ir ثب کنند و در فروشگاه با ارئه کد به فروشنده کالای خود را دریافت کنند.
برای متقاضیان خودروهای وارداتی که در مرحله اول ثبت‌نام‌ این خودروها در اسفند ماه سال گذشته با بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی خود ثبت‌نام کرده و نوبت‌دهی شده بودند، از عصر روز دوشنبه هفته جاری تا ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه امشب (چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه) این امکان فراهم بود که از میان ۱۴ مدل خودروی وارداتی عرضه شده در این مرحله، خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند مهدی تقدسی - مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو - در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد که مهلت آن تا ۲۹ فروردین ماه تمدید شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات