چهارشنبه, 12 اردیبهشت 1403 2024,May

تکلیف تمامی متقاضیان تهرانی طرح نهضت ملی مسکن این هفته مشخص شود

30 مرداد 1401
تکلیف تمامی متقاضیان تهرانی طرح نهضت ملی مسکن این هفته مشخص شود

به گزارش بانک اول «خلیل محبت خواه» مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در جلسه با مدیران عامل شهرهای جدید پرند، پردیس، اندیشه، هشتگرد و ایوانکی بر تعیین تکلیف ۷۳ هزار نفر باقیمانده ثبت نامی در طرح نهضت ملی مسکن استان تهران به صورت ویژه تاکید کرد.

وی گفت: تعیین تکلیف تمامی متقاضیان ظرف هفته جاری در شهرهای جدید می‌بایست هرچه سریع‌تر عملیاتی شود.

 محبت خواه افزود: در استان تهران ۴۳۴ هزار نفر در شهرهای جدید ثبت نام نهضت ملی مسکن داشته‌اند که در مرحله اول می‌بایست متقاضیان باقیمانده تعیین تکلیف شوند.

همچنین مقرر شد در اولین جلسه شورای مسکن استان نیز وضعیت مساکن مهر ناتمام شهرهای جدید تعیین تکلیف و نهایی شود.

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با مدیران عامل شهرهای جدید به‌صورت مستمر، منظم و ماهانه خواهد بود و آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در مباحث تخصیص زمین، متقاضیان، شروع پروژه‌های جدید و پیشرفت پروژه‌ها، انعقاد قرارداد با بانک‌ها و... بررسی خواهد شد./ایرنا

اخبار مرتبط
بررسی‌ها نشان می‌دهد طی دو سال اخیر، معادل نصف خانوار‌هایی که صاحبخانه نیستند، متقاضی فعال مسکن دولتی شده اند. یعنی تنها ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار از ۵‌میلیون خانوار متقاضی واجد شرایط اولیه، نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام و وارد شدن به مسیر پرداخت آورده نقدی، اقدام کرده اند و در فهرست «ثبت نام قطعی» تحت عنوان «متقاضی فعال» قرار گرفته اند.
متولیان نهضت ملی مسکن تأکید دارند که براساس متن قراردادهای واگذاری زمین، فروش امتیاز تا قبل از فروش اقساطی ساختمان به متقاضی، غیرقانونی است و حتی احتمال سلب امتیاز نیز وجود دارد.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند، گفت: از این تعداد 1700 واحد نهضت ملی مسکن، 700 واحد مسکن مهر و مابقی پروژه‌ای مشارکتی است.
در شرایطی که بازار ملک به ثبات نسبی رسیده دولت دو میلیون و ۵۱۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن را به مرحله ساخت رسانده که اگر تعداد قابل توجهی از واحد‌های این پروژه در سال جاری به سرانجام برسد می‌توان به کنترل و ثبات بازار مسکن در میان مدت امیدوارا بود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات