دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

مقررات ارزی بانک مرکزی بعد از ۱۰ سال به‌روز شد

30 مرداد 1401
مقررات ارزی بانک مرکزی بعد از ۱۰ سال به‌روز شد

به گزارش بانک اول ، روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: با توجه به تغییرات گسترده در فرآیند تجارت خارجی طی سال های اخیر و با هدف ایجاد تقارن اطلاعاتی بین ذی‌نفعان بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی، فعالان و کارشناسان اقتصادی، وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری، مجموعه مقررات ارزی در قالب هفت بخش تحت عناوین «واردات کالا و خدمت»، «حمل و نقل، بیمه و بازرسی کالاهای وارداتی»، «خدمات ارزی و سایر مبادلات ارزی بین‌المللی»، «تسهیلات ارزی و ضمانت‌نامه‌های ارزی»، «دستورالعمل تأمین مابه‌التفاوت ریالی نرخ ارز پرداخت‌های تعهدات ارزی»، «عملیات ارزی شعب و واحد‌های بانک‌های مناطق آزاد تجاری‏‏-صنعتی و ویژه اقتصادی و شعب و واحد‌های بانک‌های ایرانی خارج از کشور» و «نحوه رسیدگی به تعهدات ارزی ناشی از واردات کالا و خدمت» پس از اخذ نظرات ارزشمند بانک‌ها و صاحب‌نظران اقتصادی و طی جلسات متعدد بازنگری، اصلاح و تکمیل و طی بخشنامه شماره 117132‏/01 مورخ 10‏/5‏/1401 به‌منظور اجراء به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده است.



گفتنی است، مجموعه یادشده پس از قریب ده سال با هدف فراهم نمودن امکان دسترسی و سهولت در بهره‌مندی، در قالب بخش‌های مزبور برای کلیه ذی‌نفعان دستگاه‌ها، فعالین اقتصادی، نهادهای نظارتی و قضایی، در قسمت "مقررات ارزی" در پایگاه اطلاع‌رسانی این بانک به نشانی "www.cbi.ir" در دسترس عموم قرارگرفته است/تسنیم

اخبار مرتبط
قیمت طلای جهانی در معاملات امروز در حالی کاهش یافت که سرمایه‌گذاران منتظر سرنخ‌های بیشتر در مورد زمان ارائه اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو ایالات متحده بودند و ثابت ماندن دلار آمریکا قیمت طلا را برای خریداران خارجی مقرون به صرفه نمی‌داند. جدیدترین اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد فشار تورم در این کشور همچنان ادامه دارد که می‌تواند آغاز کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را به تعویق بیندازد. این بانک قرار است در اجلاس روز چهارشنبه در مورد سیاست‌های پولی خود تصمیم گیری کند.
شمش طلا مرکز مبادله با عیار ۹۹۵ در هزار تحویل خریداران داده می‌شود و طبیعتا با نرخ طلا ۱۸ عیار متفاوت است.
طی جلسه معاملاتی امروز یک شنبه 9 اردیبهشت ماه 1403و در دو حراج عمده و خرد، مجموعا 250 قطعه شمش طلای استاندارد از سوی صادرکنندگان عرضه شد. میانگین قیمت شمش های طلای معامله شده در این روز، 4 میلیارد و 388 میلیون تومان به ثبت رسید.
طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی 930 میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی 97 میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و 27 میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات