دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

روستاییان یک روز دیگر برای وام مسکن صبر کنند

05 شهریور 1401
روستاییان یک روز دیگر برای وام مسکن صبر کنند

به گزارش بانک اول روز چهارشنبه سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه از موافقت با پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی با نرخ ۵ درصد خبر دادند و اعلام کردند که پرداخت این وام از روز شنبه پنجم شهریورماه شروع می‌شود.

به دنبال اعلام این موضوع از امروز برخی روستاییان به بانک مسکن و بنیاد مسکن مراجعه کرده و می‌گویند به آنها گفته شده که هنوز بخشنامه‌ای در این زمینه به دستشان نرسیده است.

در این خصوص مجید جودی ـ معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن به ایسنا، گفت: معمولا موضوعاتی که روزهای چهارشنبه در هیات دولت به تصویب می‌رسد روز یکشنبه ابلاغ می‌شود. مشکلی در زمینه پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی وجود ندارد. هماهنگی‌های لازم انجام شده و انشاءالله تا فردا این مصوبه به بانک‌های عامل اعلام خواهد شد.

وی افزود: با توجه به این‌که وام مسکن روستایی در دولت به تصویب رسیده، نیازی به ضمانت‌نامه سازمان برنامه و بودجه نیست.

جودی ضمن عذرخواهی از روستاییان  بابت تاخیر در پرداخت این تسهیلات گفت: با توجه عدم تحقق اعلام‌های قبلی در زمینه وام مسکن روستایی، مقداری بی‌اعتمادی در این زمینه ایجاد شده اما قطعا وام به تایید رسیده و مصوبه تا به دست بانک مرکزی برسد مقداری زمان می‌برد. امیدواریم از فردا شاهد تحقق پرداخت وام‌ها به روستاییان باشیم.

 

اخبار مرتبط
از بهمن ماه سال گذشته که تسهیلات ودیعه مسکن در تهران به ۲۰۰ میلیون تومان رسید بسیاری از مستاجران در پشت صف‌های بانک‌ها برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن قرار گرفته اند در صورتی که همین افزایش ۵۰ میلیون تومانی تسهیلات در طی چند ماه گذشته آثار و تبعات خود را روی بازار اجاره گذاشته است.
بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری، دو مسیر متفاوت برای دریافت وام دارند.
برای ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۳، افراد باید شرایط لازم را برای اخذ این وام قرض‌الحسنه داشته باشند. برخی از این شرایط عبارتند از:
افرادی که مایل به دریافت وام 100 میلیون تومانی خرید کالای بانک آینده هستند باید در یکی از شعب این مجموعه سپرده بلندمدت داشته باشند. این وام دارای سود 23 درصدی است و افراد بعد از دریافت آن حداکثر طی مدت زمان 36 ماه امکان بازپرداخت را دارند. لازم به ذکر است که طرح طراوت بانک آینده تنها مختص مشتریان این مجموعه نبوده و افرادی که دارای حساب قبلی نیستند نیز می‌توانند در حال حاضر با افتتاح سپرده این وام را دریافت کنند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات