پنجشنبه, 27 اردیبهشت 1403 2024,May

شرایط پرداخت ودیعه مسکن به زنان سرپرست خانوار اعلام شد

15 شهریور 1401
 شرایط پرداخت ودیعه مسکن به زنان سرپرست خانوار اعلام شد

به گزارش بانک اول به نقل از ایرنا، نرجس خاتون اسعدی روز سه شنبهبا بیان اینکه برای پرداخت ودیعه مسکن به زنان سرپرست خانوار، گزارش مددکاری ملاک نیازمندی خانواده است، افزود: برای پرداخت ودیعه مسکن به زن سرپرست خانوار، او باید از خانواده پرجمعیت باشد.

وی ادامه داد: با وجود پیگیری‌های مکرر برای تصویب سرانه ودیعه مسکن بانوان سرپرست خانوار به میزان  ۱۰۰ میلیون تومان، در دستورالعمل جامع مالی سازمان مبلغ ۲۴ میلیون تومان درج شده است.

اسعدی درباره میزان سود ودیعه مسکن زنان سرپرست خانوار خاطرنشان کرد: ودیعه مسکن پرداخت شده به جامعه هدف دفتر، بلاعوض بوده و فاقد سود بانکی است.

۶ هزار زن سرپرست خانوار پشت نوبت دریافت مستمری

سرپرست دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور گفت: اکنون ۲۵۸ هزار و ۸۰۰ خانوار تحت پوشش این دفتر هستند و حدود ۶ هزار خانوار ثبت شده در سامانه سازمان پشت نوبت دریافت مستمری قرار دارند که مقدمات اولیه جذب آنان انجام شده است.

اسعدی یادآور شد: حدود ۹۷ درصد از خانواده‌های زن سرپرست تحت پوشش و ثبت شده در سامانه از مستمری ماهیانه برخوردار هستند و اقدام لازم برای جذب سایر خانواده‌های تحت پوشش پشت نوبت دریافت مستمری انجام گرفته و دردست اقدام است.

او درباره تاثیر شرایط شیوع بیماری کرونا بر تعداد زنان سرپرست خانوار افزود: بیماری کرونا تاثیر بسزایی در شرایط اقتصادی و معیشتی زنان سرپرست خانوار داشته به صورتی که بعضی  از خدمت گیرندگان که باز توان شده و فعالیت اقتصادی را شروع کرده بودند، ورشکست شدند و مجدد به چرخه حمایت‌های سازمان بازگشته‌اند.

اخبار مرتبط
مبلغ وام فرزندان بازنشستگان کشوری ۳۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال است. کارمزد این وام ۴ درصد و مدت بازپرداخت آن ۳۶ ماهه می‌باشد. توجه داشته باشید که این وام به حساب بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده است واریز می‌گردد.
وام نیک‌وام طرح تسهیلاتی جدید بانک ملت است که به‌تازگی توسط این بانک ارائه می‌شود. این وام قرض الحسنه است و حداقل و حداکثر سقف آن به‌ترتیب 30 و 300 میلیون تومان است و 36 ماه نیز بازپرداخت دارد.
وام ودیعه مسکن برای ساکنان شهر‌ها به غیر از کلان‌شهر‌ها، ۱۰۰ میلیون تومان است. مبلغ هر قسط برای مستاجران این شهرها، با سود 18درصدی، ماهی حدود دو میلیون و ۵۳۹ هزار تومان است.
وام قرض الحسنه بانک رسالت با کارمزد ۲درصدی تا سقف ۳۰۰میلیون تومان با افتتاح حساب قرض‌الحسنه و خواب سپرده‌ی حداقل ۳ماه و حداکثر ۶ماه قابل دریافت است.وام با کارمزد بانک رسالت حداکثر بازپرداخت ۶۰ماهه (برای سقف ۳۰۰میلیون تومان) دارد و به‌طور کلی مدت زمان بازپرداخت اقساط این وام به خواب سپرده‌ بستگی دارد؛ یعنی هرچه خواب سپرده‌ی شما بیشتر باشد، بازپرداخت اقساط افزایش می‌یابد. به عنوان مثال در قبال هر ماه اضافه‌تر خواب سپرده، ۲ماه به بازپرداخت اقساط اضافه می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات