دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

بانک‌ها برای وام دادن همچنان معدل حساب می‌خواهند!

18 مهر 1401
بانک‌ها برای وام دادن همچنان معدل حساب می‌خواهند!

به گزارش بانک اول وام گرفتن از بانک‌ها هفت‌خوان رستم است که با شروط عجیب و خارج از مفاد قانونی هر روز سخت‌تر می‌شود. این روزها نیز به هر بانکی برای دریافت وام مراجعه می‌شود، به جز طرح‌های مخصوص به هر بانک برای وام‌دهی، با این پاسخ از سوی بانکی‌ها مواجه می‌شویم که "برای پرداخت تسهیلات باید معدل یا میانگین حساب شما بررسی شود؛ در صورت برخورداری از میانگین قابل قبول، می‌توانید وام بگیرید".

آنطور که بانکی‌ها می‌گویند "این میانگین مانده حساب در بازه شش ماهه بررسی می‌شود و سقف تسهیلات‌دهی از این طریق 200 میلیون تومان است که هر چه پول بیشتری در حساب متقاضی در طول شش ماه مانده باشد، مبلغ وام نیز بیشتر خواهد شد".

جدا از مشاهدات و بررسی‌های میدانی از شعب بانک‌ها درباره تسهیلات‌دهی، بسیاری از متقاضیان وام بانکی در تماس با خبرگزاری ایسنا نسبت به بررسی میانگین حساب برای پرداخت تسهیلات گلایه داشته و می‌گویند "بانک‌ها همچنان بر اساس میانگین موجودی حساب، وام می‌دهند".

علاوه بر این، بانک‌ها در روزهای آغازین پرداخت وام بدون ضامن نیز اعلام می‌کردند که "برای دریافت وام بدون ضامن باید میانگین مانده حساب متقاضی در بازه شش ماهه حداقل پنج تا 20 میلیون تومان باشد" که این موضوع با واکنش وزیر اقتصاد مبنی بر برخورد با بانک‌ها مواجه شد.

این در حالی است که پیش از این، محمدرضا فرزین - رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی - به ایسنا اعلام کرده بود که "برای پرداخت تسهیلات خرد، متقاضیان فقط لازم است در بانک مربوطه حساب باز کنند و شرط داشتن میانگین مانده حساب نداریم".

همچنین، رئیس جمهور بارها بر آسان کردن روند پرداخت تسهیلات خرد به مردم تاکید کرده و قرار شده پرداخت تسهیلات خرد در نظام بانکی مبتنی بر اعتبارسنجی و متنوع سازی وثایق باشد که بدین منظور بانک مرکزی هم بخشنامه‌ای به بانک‌ها ابلاغ کرده که در آن نزدیک به 15 وثیقه قابل قبول برای یک وام 200 میلیونی اعلام شده است اما اینکه هنوز برخی بانک‌ها برای ارائه وام معدل حساب می‌خواهند جای سوال است./ایسنا

اخبار مرتبط
برای ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۳، افراد باید شرایط لازم را برای اخذ این وام قرض‌الحسنه داشته باشند. برخی از این شرایط عبارتند از:
افرادی که مایل به دریافت وام 100 میلیون تومانی خرید کالای بانک آینده هستند باید در یکی از شعب این مجموعه سپرده بلندمدت داشته باشند. این وام دارای سود 23 درصدی است و افراد بعد از دریافت آن حداکثر طی مدت زمان 36 ماه امکان بازپرداخت را دارند. لازم به ذکر است که طرح طراوت بانک آینده تنها مختص مشتریان این مجموعه نبوده و افرادی که دارای حساب قبلی نیستند نیز می‌توانند در حال حاضر با افتتاح سپرده این وام را دریافت کنند
مدت بازپرداخت وام حداقل سه ماه و حداکثر ۴۸ ماه به انتخاب شما می­ باشد. مبلغ وام قابل پرداخت، از ۵۰ میلیون ریال الی ۳ میلیارد ریال می ­باشد و در صورت تسویه بخشی یا کل آن، امکان اعطای وام جدید با کسب امتیاز مجدد، وجود دارد. امتیاز میانگین حساب، تا ۵ سال به صورت تجمیعی قابل استفاده است.
پس از ثبت نام و تعیین شعبه کد رهگیری برای متقاضی ارسال می‌شود و حداکثر ۱۵ روز زمان می‌برد تا پیامک تعیین زمان مراجعه به شعبه برای شما ارسال شود. پس از تعیین ارسال پیامک تعیین شعبه متقاضی ۱۲ روز فرصت دارد تا با مراجعه به بانک برای تشکیل پرونده مراجعه کند و حداکثر ۱۰ روز پس از تکمیل پرونده وام به متقاضی پرداخت می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات