جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

میزان واریز پاداش فرهنگیان بازنشسته اعلام شد / پاداش فرهنگیان بازنشسته آذر ماه واریز می‌شود؟

23 آبان 1402
میزان واریز پاداش فرهنگیان بازنشسته اعلام شد / پاداش فرهنگیان بازنشسته آذر ماه واریز می‌شود؟

در حالیکه فعلا قرار است ۳۰ درصد پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۱ پرداخت شود، فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۲ نیز سؤالات و ابهامات متعددی درباره زمان واریز پاداش پایان خدمت خود دارند.

به گزارش بانک اول رتبه بندی معلمان به منظور ارزیابی عملکرد آنها و تشویق به بهبود عملکرد و ارتقای کیفیت آموزش و پرورش انجام می شود. این رتبه بندی می تواند به عنوان یک ابزار ارزیابی و مقایسه عملکرد معلمان در یک سطح مشخص از آموزش و پرورش استفاده شود و به مدیران و سیاستگذاران در تصمیم گیری های مربوط به ارتقای معلمان و توسعه سیاست های آموزشی کمک می کند. هدف اصلی این رتبه بندی، بهبود کیفیت آموزش و پرورش و افزایش عملکرد معلمان است.

رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که پرداخت پاداش بازنشستگان از نیمه دوم همین ماه آغاز شده و تا پایان سال هم به اتمام می‌رسد.

تأخیرهای طولانی مدت در پرداخت مطالبات و حقوق فرهنگیان همواره به عنوان یکی از مسائل مورد اعتراض معلمان مطرح بوده است و در برخی مواقع برای دریافت این مطالبات، تجمعاتی مقابل مجلس، سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش شکل می‌گیرد.

هم‌اکنون در ادامه این وضعیت، فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۱، ۱۴ ماه پس از بازنشستگی همچنان چشم انتظار واریز پاداش پایان خدمت خود هستند.

فعلا ۶ هزار میلیارد تومان واریز می‌شود

با وجود این اعتراضات، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش به تازگی اعلام کرده است که فعلاً قرار است فقط ۳۰ درصد پاداش پایان خدمت این افراد پرداخت شود.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، به طور کلی پاداش بازنشستگی آموزش و پرورش، ۲۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است و دولت نمی‌تواند همزمان تمام آن را پرداخت کند و فعلاً ۶ هزار میلیارد تومان آماده است که به محض تأمین شدن این رقم، پاداش‌ها را می‌دهیم.کار کارشناسی این امر تمام شده و به محض پرداخت، دولت حتی یک روز هم درنگ نمی‌کند و پاداش بازنشستگان را پرداخت می‌کند.

علی فرهادی، معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: تخصیص اعتبار توسط سازمان برنامه و بودجه انجام شده است و در مرحله تأمین نقدینگی در خزانه است به محض تامین توسط خزانه آمادگی پرداخت ۳۰ درصد از پاداش پایان خدمت را داریم. معمولاً کار وقتی به خزانه می‌رود، اعتبار تأمین می‌شود و ممکن است واریز آن به بعد از حقوق آبان ماه موکول شود.

در حالیکه فعلاً قرار است فقط ۳۰ درصد پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۱ پرداخت شود و تکلیف تأمین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه برای واریز باقیمانده این پاداش مشخص نیست، فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۲ نیز هیچ اطلاعی از زمان واریز پاداش پایان خدمت خود ندارند!

اخبار مرتبط
حیدری در خصوص دارایی‌ها و سهام‌های قابل واگذاری به سازمان تامین اجتماعی در قبال رد دیون دولت با توجه به تجربه سازمان از واگذاری سهام‌ها و شرکتهای زیان‌ده از سوی دول گذشته گفت: دولتها در گذشته سهامی که می‌دادند در اصطلاح گوشت و استخوانش درهم بود؛ یکسری سهام خوب و یکسری هم کم بازده و یا با حاشیه سود پایین واگذار می‌کردند اما بهتر بود تامین‌اجتماعی در گذشته وقتی چنین سبد سرمایه‌گذاری را دریافت می‌کرد، به مرور سهام‌های زیان ده و یا کم بازده را از گردونه خارج می‌کرد و یا با کلینیک شرکتی اینها را تغیی
افزایش حقوق 2 میلیون و 200 هزار تومانی فروردین بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری به همراه حقوق خردادماه واریز خواهد شد که مابه التفاوت افزایش حقوق 4 میلیون و 400 هزار تومان خواهد شد.
افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران برای سال۱۴۰۳ تصویب شد و در سال جدید هم برخی از صندوق‌ها از جمله صندوق بازنشستگی کشوری آن را در حقوق فروردین لحاظ کردند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در پایان صحبت‌های خود از تعامل و همکاری با دیوان عدالت اداری تقدیر نموده و بر توسعه تعامل هم‌افزا با این نهاد تأکید کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها