جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

مرتضوی خبر داد: بیکاران شناسایی می‌شوند

24 آبان 1402
مرتضوی خبر داد: بیکاران شناسایی می‌شوند
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با راه‌اندازی سامانه‌ای به نام «سامانه شناسایی جمعیت بیکار و جویای کار ایران» در آینده‌ای نزدیک خواهیم دانست چه تعداد شاغل و جمعیت جویای کار و بیکار داریم و علت بیکاری چیست؟

به گزارش  بانک اول  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران درباره جزئیات شناسایی افراد بیکار در جامعه اظهار داشت: این موضوع به شکل سنجش‌های نوبه‌ای که مراکز رسمی از جمله مرکز آمار ایران و بانک مرکزی انجام می‌دهند، نرخ بیکاری را مشخص می‌کند.

وی اضافه کرد: از سوی سامانه دیگری به نام «سامانه شناسایی جمعیت بیکار و جویای کار ایران» در دست راه‌اندازی است و در آینده نزدیک با راه‌اندازی این سامانه و همکاری که دستگاه‌های مختلف انجام می‌دهند، به روز خواهیم دانست که چه تعداد شاغل، چه تعداد افراد جویای کار و چه تعداد بیکار داریم و علت بیکاری آنها چیست؟

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآورشد: همچنین از طریق این سامانه تعداد کارفرمایانی که علاقه مند هستند از خدمات کارگران استفاده کنند و اینکه چه تعداد از این نیروهای جویای کار و بیکار علت بیکاری‌شان سرمایه و چه تعداد عدم آموزش است، مشخص خواهد شد.

مرتضوی درباره اقدامات دولت در زمینه معیشت سالمندان و تکریم آنها گفت: دولت مساعدت‌های ویژه‌ای به اقشار مختلف جامعه به‌ویژه قشر سالمند دارد.

وی با اشاره به سالمندانی که در مراکز نگهداری تحت نظارت سازمان بهزیستی هستند، گفت: این سازمان با همکاری مردم، مساعدت‌های ویژه‌ای را به عمل آورده است و ما حتما نسبت به تکریم سالمندان عنایت ویژه‌ای داریم.


 
 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره تغییر مدیران در وزارتخانه از جمله شستا و به ویژه تاپیکو خاطرنشان کرد: این روند همچنان ادامه دارد تا بازدهی کار افزایش پیدا کند.

اخبار مرتبط
رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد و درباره اعتراض‌هایی که به قیمت حج امسال شده است، گفت: هزینه ارزی حج نسبت به سال گذشته ۳۱۹ دلار کمتر است، تغییرات نرخ ارز و بلیت هواپیما موجب همپوشانی در هزینه‌ها شده است.
وزارت رفاه ضمن هشدار از هموطنان خواست به منظور جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری به اخبار فاقد اعتبار در این حوزه توجهی نداشته باشند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اصفهان با بیان نقش و اهمیت ویژه این استان در درآمدهای کشور خاطرنشان کرد: اصفهان پس از تهران، رُتبه دوم را تامین درآمدهای مالیاتی دارد اما در دریافت اعتبارات رُتبه هفتم و در تملک دارایی‌ها رتبه شانزدهم کشور است.
اگرچه کاهش رشد نقدینگی می‌تواند یک نشانه مثبت باشد و کم و بیش این اتفاق نظر میان مکاتب اقتصادی وجود دارد که تورم در بلندمدت با نرخ رشد نقدینگی قابل توضیح است، اما به دلایل متعدد در کوتاه‌مدت نمی‌توان انتظار همبستگی قوی میان این دو متغیر را داشت. بنابراین حتی با فرض پایدار بودن روند کاهش نرخ رشد نقدینگی، در بازه زمانی یک‌ساله عوامل مهم‌تری وجود دارد که در ارائه چشم‌انداز واقع‌بینانه از تورم باید درنظر گرفت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها