جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

برای سرمایه گذاری دلار بخریم یا یورو؟

27 آبان 1402
برای سرمایه گذاری دلار بخریم یا یورو؟

پس انداز دلار بهتر است یا یورو؟ آیا سرمایه گذاری بر روی دلار نقدی سود دارد؟ شاید بعد از اینکه تفاوت دلار و یورو را فهمیدید، به این فکر می کنید که دلار بخرید یا یورو؟

به گزارش بانک اول ، انتظارات این است که یورو در چهار سال آینده بهتر از دلار شود. درهم امارات در برابر دلار از رشد جامانده است و تحلیل آتی دلار را نمی توان برای درهم امارات آینده تعمیم داد، بنابراین یورو بهتر از درهم امارات است.

درهم با خطرات استراتژیک تهدید می شود، بنابراین این عامل برتری یورو را بر دلار نیز نشان می دهد. آمریکا و انگلیس بیش از ۷۵۰ میلیارد دلار از صادرات خود وارد می کنند.

به عبارت دیگر، این دو کشور پنجاه درصد کسری واردات جهانی را نسبت به صادرات جهان پوشش می دهند. اگر این دو کشور از ایفای این نقش خودداری کنند، اقتصاد کشورهای جهان که نسبت به وارداتشان مازاد صادرات دارند، فرو می ریزد.

شاید تا اینجای مقاله برای شما مشخص شد که کدام یک از ارزها در عرصه جهانی قدرت بیشتری دارد و در پاسخ به این سوال که کدام ارز برای سرمایه گذاری بهتر است؟ نزدیک باشید اما همه چیز به شما بستگی دارد که با استفاده از ابزارهای مطالعه و تفکر منطقی سرمایه گذاری خود را درک کنید.

برای اینکه بفهمید بهترین ارز برای سرمایه گذاری چیست؟ شما می توانید بازار جهانی و روابط بین المللی کشورها را با چین، آمریکا یا حتی کشورهای اروپایی مشاهده کنید. همه اینها بر اثر نرخ ارز در روابط تجاری و اقتصادی موثر است.

سطح داخلی

ارزش ارز کشور بسته به رشد اقتصادی و میزان نقدینگی آن می باشد و برروی ارزش واقعی ارز مورد نظر نسبت به مابقی ارز ها تاثیر مستقیم دارد.

ریال ایران نسبت به دلار سنجیده می شود زیرا واردات و صادرات کشور با دلار آمریکا مبادله می گردد و به عنوان پول جهان روا شناخته می شود.

با وجود تورم هرساله در کشور و ثبات اقتصادی در اکثر کشور های اروپایی و آمریکا، ریال کشور نسبت به ارز های دیگر در حال تضعیف است.

پس در این مورد اصلا مهم نیست دلار خریداری کنیم یا یورو؟ زیرا در نهایت این دو ارز نسبت به ریال در بلند مدت پیش گام هستند.

سطح جهانی

اما باید دید در سطح جهانی قیمت کدام ارز می تواند صعودی باشد. با توجه به اقتصاد کلان آمریکا و کاهش افزایش نرخ بهره و احتمالا ثابت نگه داشتن آن ،می تواند نوید بخش کاهش نرخ بهره آمریکا در آینده باشد.

در نتیجه دلار تضعیف شده و با تضعیف دلار ، یورو قدرت میابد. و قیمت های داخل کشور را نیز متاثر می کند و موجب بالا رفتن قیمت یورو نسبت به دلار می گردد.

در نتیجه با شروع تغییرات نرخ بهره از سوی آمریکا بهتر است یورو خریداری کنیم تا دلار …

اخبار مرتبط
شروع جلسه حراج راس ساعت 12 است و بازه ثبت سفارش نیز از ساعت 12 الی 15 خواهد بود. بازه نظارت و تخصیص نیز از ساعت 15 تا 17همان روز است و ساعت 17 نیز نتایج حراج اعلام می شود.
سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: فعالان حوزه طلا و و جواهر به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان و جامع تجارت الزامی ندارند و ثبت در یکی از این سامانه ها کافی است.
امروز قیمت طلا در جریان معاملات بازار شیب صعودی را تجربه کرد، قیمت سکه امامی به ۴۱,۷۰۰,۰۰۰ (چهل و یک میلیون و هفتصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۴۷ درصدی داشته است.
بیست و سومین جلسه حراج شمش طلا در روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۲ الی ۱۶ در مرکز مبادله ایران برگزار خواهد شد. وجه الضمان مبلغ ۳ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال) به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌تواند تا ساعت ۲۴ روز شنبه مورخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مبلغ وجه الضمان را پرداخت کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها