ﺳﻪشنبه, 25 اردیبهشت 1403 2024,May

سقف سابقه برای بازنشستگی ۳۵ سال است

29 آبان 1402
سقف سابقه برای بازنشستگی ۳۵ سال است

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم در توضیح مصوبه افزایش سنوات خدمت یا افزایش سن بازنشستگی تاکید کرد: سقف سابقه برای بازنشستگی ۳۵ سال است.

به گزارش  بانک اول  آقای زنگنه با بیان اینکه سایر قوانین بازنشستگی چه در صندوق سازمان تامین اجتماعی و چه در صندوق‌های کشوری و لشکری به جای خودش باقیست و فقط سنوات خدمت را به صورت پلکانی برای آقایان ۳۵ و برای خانم‌ها ۳۰ سال قرار دادیم؛ افزود: براساس آن چیزی که مقرر و مصوب شد قرار شد که به صورت پلکانی این افزایش را داشته باشیم منتهی براساس محاسبه‌ای که در جدول انجام می‌شود یک اختلافی با آن چیزی که در مجلس مصوب شد پیش آمد در هنگام رای گیری به عنوان سخنگو این ابهام را وارد کردم که در بند ۵ این افزایش به حدود ۴۲ سال می‌رسد ریاست مجلس آنجا تاکید کرد که سقف سنوات ۳۵ سال است لذا که آن افزایش پلکانی به جای خودش وارد است، اما سقف در ۳۵ سال است در نهایت برای کسانی که در سال‌های اول استخدام قرار می‌گیرند.
سقف سابقه برای بازنشستگی ۳۵ سال است
سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم افزود: در تبصره ۶ این اختیار را به کارمند دادیم که اگر بخواهد بعد از سی سال یعنی جدای از این جداولی که مصوب کردیم بازنشسته بشود بدون توجه به سن ۶۲ سالی که سقف گذاشتیم می‌تواند تقاضای بازنشستگی بکند و دستگاه مربوطه بایستی با این تقاضا موافقت بکند.
وی افزود با بیان اینکه افزایش سنوات خدمتی به صورت پلکانی است؛ یادآور شد:در نهایت حداکثر سنوات خدمت که الزامی باشد ۳۵ سال برایآقایان و ۳۰ سال برای خانم‌ها به شرط اینکه آن به محدودهسنی که ۶۲ سال برای آقایانو ۵۵ سال برای خانم‌ها نرسند و اگر به آن محدوده برسند قطعا آن ۳۵ سال و ۳۰ سال هم کاهش پیدا خواهد کرد.
اخبار مرتبط
بر اساس اعلام برخی فعالان اقتصادی، در روزهای اخیر موضوع صدور کد هشت رقمی ثبت سفارش از سوی سامانه جامع تجارت با اختلاف مواجه شده است. این موضوع از سوی صاحبان کالا به دستگاههای متولی منتقل شده و پیگیری ها برای رفع این اختلال ادامه دارد.
طبق آنچه قانون ما را مکلف کرده، ۹۰ درصد سوخت‌گیری در حوزه بنزین و ۹۵ درصد در حوزه نفت‌گاز، باید از کارت سوخت شخصی باشد و به همین دلیل به این سمت حرکت کرده‌ایم و در خردادماه کاملا عملیاتی می‌شود.
عقد مضاربه چیست. عقد مضاربه یکی از انواع عقود اسلامی است که یک طرف آن «رب المال» و طرف دیگر «مضارب» نامیده می‌شود. مطابق با عقد مضاربه، رب المال سرمایه‌ای را به مضارب می‌دهد تا با آن اقدام به کار یا تجارت کند. سود ناشی از کار مضارب بر اساس آنچه از پیش معین‌شده است میان رب المال و مضارب تقسیم می‌شود.
سربازان متاهل که خدمت سربازی خود را در مناطق عملیاتی می‌گذارند، در فروردین ۱۴۰۳ حداقل معادل ۱۰ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان حقوق دریافت کردند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها