جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

سرمایه گذاران طلا بخوانند؛ گرانی قیمت طلا همچنان ادامه دارد

30 آبان 1402
 سرمایه گذاران طلا بخوانند؛ گرانی قیمت طلا همچنان ادامه دارد

ضعف دلار و سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و همچنین افزایش تقاضای بانک‌های مرکزی از قیمت طلا حمایت کرده است.جزئیات آخرین اجلاس فدرال رزرو قرار است امروز منتشر شود.

به گزارش بانک اول ،پایین آمدن ارزش دلار و سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا قیمت طلا را در روز سه‌شنبه افزایش داده است. سرمایه‌گذاران منتظر جزئیات آخرین اجلاس فدرال رزرو هستند تا نشانه‌های بیشتری در مورد دورنمای نرخ بهره به دست آورند.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 14 دلار افزایش به 1993 دلار رسید.

آمارهای اقتصادی در هفته گذشته، این امید را زنده کرد که فدرال رزرو سیاست‌های انبساطی پولی را زودتر آغاز خواهد کرد و این یعنی کاهش یا متوقف کردن روند افزایشی نرخ بهره.

کاهش نرخ بهره جذابیت طلا به عنوان دارایی بدون را افزایش می‌دهد.

ضعف دلار و سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و همچنین افزایش تقاضای بانک‌های مرکزی از قیمت طلا حمایت کرده است.

امید سرمایه‌گذاران به کاهش نرخ بهره در سال آینده میلادی ارزش دلار را به پایین‌ترین رقم طی دو ماه و نیم گذشته رسانده است. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.

سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا هم نزدیک به سطح هفته گذشته یعنی پایین‌ترین رقم طی دو ماه گذشته قرار دارد.

جزئیات آخرین اجلاس فدرال رزرو قرار است امروز منتشر شود. نشانه‌های آهسته شدن تورم در آمریکا امید به توقف روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور را بالا برده است.

بازارها احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را در اجلاس ماه دسامبر تغییری ندهد. 50 درصد احتمال دارد بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را 25 واحد تا ماه مه پایین بیاورد.

قیمت نقره امروز با 0.84 درصد افزایش به 24 دلار و 16 سنت رسید و پلاتین با 0.33 درصد افزایش 926 دلار و 42 سنت معامله می‌شود.

هان تان، تحلیلگر ارشد بازار اگزینیتی گفت: «به نظر می‌رسد تاجران منتظر خروجی حراج اوراق 20 ساله وزارت خزانه‌داری آمریکا هستند تا مشخص است قیمت طلا افزایش می‌یابد یا نه.»

توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند گفت که احتمالاً تورم پایدار باقی می‌ماند و فدرال رزرو را مجبور می‌کند که نرخ‌های بهره را برای مدت طولانی‌تر از آنچه سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند بالا نگه دارد.

اخبار مرتبط
دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اظهار کرد: به‌نظر بنده، در کوتاه‌مدت باید نرخ ارز را به‌شکل‌های مختلف حفظ کرد، یکی از این اقدامات آگاه کردن مردم است، به‌عنوان نمونه، ترسیم چشم‌اندازی مشخص و اطمینان‌بخش از اینکه روند ناامن‌کننده در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی در کشور وجود ندارد، راهگشاست.
نوزدهمین حراج شمش طلا بناست روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شود.
، بازار امروز شاهد ریزش عمده قیمت ها نسبت به روز گذشته است.
مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران با اشاره به ارز تخصیصی به حوزه صنایع اظهار کرد: برای صنایع مختلف شامال معاملات نیمایی و معاملات اشخاص در مجموع یک میلیارد و ۳۷۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۴۸۵ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات، تامین شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها