جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

جزییات افزایش حقوق کارکنان، بازنشستگان و مستمری بگیران در بودجه /سقف حقوق ۶۵ میلیون شد

01 آذر 1402
جزییات افزایش حقوق کارکنان، بازنشستگان و مستمری بگیران در بودجه /سقف حقوق ۶۵ میلیون شد

بر اساس تبصره ۱۶ لایحه بودجه سال آینده درحالی سقف حقوق ۶۵ میلیون شده که ۳۰۰۰ امتیاز به صورت ثابت در حکم حقوق درج گردیده اما در محاسبه هیچ یک از اقلام حقوق و فوق العاده ها تاثیری ندارد.

به گزارش  بانک اول  بررسی تبصره 16 لایحه بودجه 1403 نشان میدهد افزایش 18 درصدی حقوق کارکنان دولت و افزایش 20 درصدی دریافتی بازنشستگان لشکری و کشوری  در لایحه لحاظ گردیده است.

در بند 2 تبصره 16 امده است،  حداقل مبلغ حکم کارگزینی حقوق بگیران حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان مشمول و غیر مشمول قانون مدیریت خدمات (کشوری حداقل حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوقهای وابسته به دستگاههای اجرایی به میزان هجده درصد (18) افزایش مییابد تفاوت تطبیق موضوع ماده (78) قانون مدیریت خدمات کشوری تفاوت تطبیق موضوع جزء (1) بند «الف» تبصره (12) قانون بودجه سال 1397 کل کشور و تفاوت تطبیق موضوع بند «ی» تبصره (12) قانون بودجه سال 1398 کل کشور در حکم حقوق بدون تغییر باقی میماند. 3000 امتیاز موضوع ماده واحده قانون اصلاح قانون بودجه 1401 کل کشور به صورت ثابت درج شده و در محاسبه هیچ یک از اقلام حقوق و فوق العاده های حقوق و سایر پرداختیها تاثیر ندارد.

در بند 3 تبصره 16 امده است، در اجرای ماده (16) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت امتیاز کمک هزینه عائله مندی و حق اولاد موضوع بند (4) ماده (68) قانون مدیریت خدمات کشوری شاغلان معادل ریالی امتیاز و به ترتیب 2900 و 1780 و برای بازنشستگان به ترتیب 2850 و 1750 مذکور مشمولان ماده (16) قانون فوق الذکر تعیین میگردد.
بنیاد شهید و امور ایثارگران سازمان بهزیستی کشور وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مکلفاند در سقف اعتبارات مصوب مربوط به جانبازان و آزادگان معسر غیر حالت اشتغال فاقد شغل و درآمد که بر اساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمیباشند افراد تحت تکفل قانونی جانبازان متوفی فاقد شغل و درآمد و رزمندگان معسر فاقد شغل و درآمد و معلولان شدید و خیلی شدید و فاقد شغل و درآمد کمک معیشت ،ماهانه که میزان آن در چهارچوب آیین نامه اجرائی مصوب هیئت وزیران تعیین میشود پرداخت نمایند.

در بند پ این تبصره تاکید شده است که سقف خالص پرداختی در تمام کشور برای کارکنان تمامی دستگاهها و بازنشستگان و وظیفه بگیران 65 میلیون تومان خواهد بود و پرداخت مازاد بر این سقف ممنوع است.

اخبار مرتبط
رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد و درباره اعتراض‌هایی که به قیمت حج امسال شده است، گفت: هزینه ارزی حج نسبت به سال گذشته ۳۱۹ دلار کمتر است، تغییرات نرخ ارز و بلیت هواپیما موجب همپوشانی در هزینه‌ها شده است.
وزارت رفاه ضمن هشدار از هموطنان خواست به منظور جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری به اخبار فاقد اعتبار در این حوزه توجهی نداشته باشند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اصفهان با بیان نقش و اهمیت ویژه این استان در درآمدهای کشور خاطرنشان کرد: اصفهان پس از تهران، رُتبه دوم را تامین درآمدهای مالیاتی دارد اما در دریافت اعتبارات رُتبه هفتم و در تملک دارایی‌ها رتبه شانزدهم کشور است.
اگرچه کاهش رشد نقدینگی می‌تواند یک نشانه مثبت باشد و کم و بیش این اتفاق نظر میان مکاتب اقتصادی وجود دارد که تورم در بلندمدت با نرخ رشد نقدینگی قابل توضیح است، اما به دلایل متعدد در کوتاه‌مدت نمی‌توان انتظار همبستگی قوی میان این دو متغیر را داشت. بنابراین حتی با فرض پایدار بودن روند کاهش نرخ رشد نقدینگی، در بازه زمانی یک‌ساله عوامل مهم‌تری وجود دارد که در ارائه چشم‌انداز واقع‌بینانه از تورم باید درنظر گرفت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها