دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

موسسه نور به بانک ملی منتقل شد/ تکلیف سپرده‌گذاران نور چه می‌شود؟

09 آذر 1402
موسسه نور به بانک ملی منتقل شد/ تکلیف سپرده‌گذاران نور چه می‌شود؟

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای برنامه اصلاح نظام بانکی کشور نسبت به انتقال سپرده‌ها، داراییها، تسهیلات، کارکنان و شعب موسسه اعتباری نور به بانک ملی ایران اقدام می‌کند.

به گزارش بانک اول به نقل از تسنیم طبق اعلام قبلی بانک مرکزی، این بانک بنا دارد تا پایان سال نسبت به تعیین تکلیف 3 موسسه اعتباری و یک بانک اقدام کند؛ برهمین اساس نیز موسسه اعتباری توسعه در ماه های اخیر رسماً منحل شد.

با اعلام بانک مرکزی، موسسه اعتباری نور هم در راستای  برنامه اصلاح نظام بانکی کشور به بانک ملی ایران منقل شد؛ برهمین اساس نیز سپرده‌ها، داراییها، تسهیلات، کارکنان و شعب موسسه اعتباری نور به بانک ملی ایران انتقال خواهد یافت.

سپرده گذاران و تمام ذینفعان این موسسه می‌توانند از تاریخ شنبه یازدهم آذرماه با مراجعه به شعب سابق موسسه اعتباری نور (ذیل مدیریت بانک ملی) از تمام خدمات بانکی لازم استفاده کنند.

طبق اطلاعیه بانک مرکزی، در خصوص سایر ذینفعان بانک، برنامه‌ریزی لازم بشرح ذیل اتخاذ شده است:

1-شعب و کارکنان شاغل در موسسه اعتباری نور همانند گذشته مشغول به فعالیت بوده و در چارچوب مصوبات کمیته اصلاح نظام بانکی به بانک ملی ایران منتقل می‌شوند.
2-ارائه خدمات بانکی به تمامی مشتریان محترم اعم از سپرده گذاران و تسهیلات گیرندگان موسسه اعتباری یاد شده با مدیریت و راهبری بانک ملی ایران در چارچوب ضوابط و مقررات ابلاغی و طبق روال عادی قبلی به قوت خود ادامه می‌یابد و مشتریان می‌توانند خدمات مزبور را همانند گذشته در چارچوب قراردادهای سپرده‌گذاری و تسهیلاتی دریافت کنند. علاوه بر آن در چارچوب مقررات این بانک از خدمات گسترده‌تری که توسط بانک مذکور در حال ارائه است بهره‌مند شوند.
3- امور سهام موسسه اعتباری نور، پاسخگوی تمام سوالات و درخواستهای سهامداران محترم موسسه خواهد بود. مطالبات سهامداران محترم موسسه یاد شده در چارچوب مصوبات صدرالاشاره و پس از ایفای تعهدات موسسه مذکور به بانک مرکزی و سایر دستگاه های اجرایی و مراجع قانونی، محاسبه و پرداخت می‌شود.
4-هیئت سرپرستی منصوب بانک مرکزی در موسسه اعتباری غیر بانکی نور مستقر هستند و تمام مراحل این برنامه توسط آنان و با نظارت کامل در حال انجام می‌باشد.
5- بی تردید در کنار لطف و مرحمت الهی، اصحاب رسانه، کارشناسان، مدیران و صاحب نظران نظام بانکی در راستای تشریک مساعی برای دستیابی به اهداف مد نظر این تکلیف مهم، نقش انکارناپذیری داشته و مددکار مسئولان و عوامل این ماموریت هستند.

در پایان خاطر نشان می سازد این فرایند به عنوان گامی مهم در راستای حفظ ثبات و سلامت نظام بانکی محسوب شده و همراهی در اجرای موفق آن برای ارائه خدمات بهتر به آحاد جامعه مورد انتظار می‌باشد. بنابراین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از هموطنان گرامی تقاضا دارد اخبار و اطلاعات مربوط به این طرح ملی را صرفاً از طریق اطلاعیه های رسمی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بانک ملی ایران پیگیری کنند.

اخبار مرتبط
در راستای انجام اصلاحات لازم در نظام بانکی کشور و به منظور صیانت از حقوق سپرده‌گذاران و حفظ ثبات و سلامت نظام بانکی ایران، بر اساس مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی(سران سه قوه)، شورای پول و اعتبار و کمیته تخصصی اصلاح نظام بانکی، وضعیت مؤسسه اعتباری غیربانکی نور تعیین تکلیف گردید و در همین راستا شعب و سپرده‌ها و بخشی از دارایی‌های مؤسسه اعتباری غیربانکی نور (متناظر با سپرده‌های انتقالی) به بانک ملی ایران منتقل شده است.
خاندوزی با بیان اینکه خروجی گزارشگری مالی باید یک خروجی مؤثری شود، افزود: مصادیق نر خشکنی ها چند برابر آن چیزی است که ما مطلع هستیم. بنابراین برنامه اقدام مشترک فی مابین وزارت اقتصاد و بازیگران حرفه حسابداری شروع خواهد شد تا اصلاحاتی در زمینه گزارشگری مالی و تنوع بخشی به خدمات صورت گیرد. همچنین نظام انگیزشی و ابزارهای هدایتی باید با کار گرفته شود تا اثربخشی حرفه حسابداری افزایش یابد.
وزیر اقتصاد تاکید کرد: انحلال موسسه نور و انتقال سپرده ها به بانک ملی بدون انتقال زیان واقعی به مردم، دولت و بانک ملی انجام خواهد شد.
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای برنامه اصلاح نظام بانکی کشور نسبت به انتقال سپرده‌ها، داراییها، تسهیلات، کارکنان و شعب موسسه اعتباری نور به بانک ملی ایران اقدام می‌کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
احسان ژولائیان
ارسال شده در : شنبه 11 آذر 1402

بیچاره از کارمندان موسسه ثامن الحجج. قرار بود بانک مرکزی در قبال اعطای مجوز 110 یا 150 شعبه به بانک پارسیان به بانک پارسیان 1500 نفر استخدام از کارمندان ثامن الحجج نفر رو جذب کنه ( نه به استخدام دعوت کنه) فقط 1500رو به مصاحبه دعوت کردند و تعداد 500 یا 600 را جذب کردند و بقیه را من مثل هنوز قرار است که دعوت کنند. ما را بهانه دو برادری از مصاحبه حذف کردند و حتی یک نفر از ما هم حتی دعوت به مصاحبه نشدچه برسد به استخدام. بعد از چند بار که آگهی استخدام بانک پارسیان زده بود برای جذب ، من تماس گرفتم و گفتند پرونده ثامن الحجج بسته شده و دیگه استخدامی نداریم. متاسفانه توی کشور ما قانون هست ولی برای افراد مختلف متفاوت هست. برای من تفاوت می کند برای فرزندان کارمندان همون قانون تفاوت میکنه در اجرا، برای خودشان که کلا قانون اجرا هم نشه موردی نیست. سیاست یک بام و دو هوای بانک مرکزی کاش برای همه یکسان بود. 5 سال از بهترین سالهای زندگی رو توی ثامن الحجج برای این مملکت زحمت کشیدیم الان که سن بالا رفته و جایی برای ما نیست چه باید کنیم. خدا به داد مظلومان برسد

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها