شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

سقوط بی‌سابقه قیمت طلا در آغاز روز سه‌شنبه

14 آذر 1402
سقوط بی‌سابقه قیمت طلا در آغاز روز سه‌شنبه

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد افزایش به ۲۰۳۷ دلار و ۷۵ سنت رسید.

به گزارش بانک اول به نقل از بلومبرگ قیمت طلا در اولین ساعت معاملات در روز سه‌شنبه در آسیا رو به افزایش است. این فلز گرانبها در روز گذشته به خاطر احتمال کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در اوایل سال آینده میلادی به یک رکورد جدید رسید و بعد دوباره پایین آمد.


 قیمت طلا در معاملات اولیه روز دوشنبه با یک افزایش ۳.۱ درصدی به رکورد ۲۰۴۰ دلار رسید. اظهارات جرم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا که از نظر تاجران نشان دهنده کاهش قریب الوقوع نرخ بهره بود باعث بالا رفتن قیمت طلا شد. اما قیمت طلا به دنبال افزایش ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا پایین آمد.


قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد افزایش به ۲۰۳۷ دلار و ۷۵ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۵۷ درصدی به ۲۰۵۳ دلار و ۹۰ سنت رسیده است.

بازارها هنوز هم ۵۵ درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه مارس پایین بیاورد. تاجران در حال حاضر منتظر اطلاعات مربوط به بازار اشتغال آمریکا هستند که قرار است در چند روز آینده منتشر شود و سرنخ‌های بیشتری در مورد اقدامات بعدی بانک مرکزی آمریکا ارائه دهد.


قیمت طلا حدود ۱۲ درصد از اوایل اکتبر افزایش یافته است که دلیل اصلی آن را می‌توان تمایل به خرید این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن به دنبال آغاز درگیری بین حماس و رژیم صهیونیستی دانست. به علاوه، پررنگ‌تر شدن دورنمای تسهیل سیاست‌های پولی آمریکا هم در افزایش قیمت طلا موثر بوده است. موج خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی دنیا هم باعث تقویت این فلز گرانبها در سال جاری میلادی شده است. 

اخبار مرتبط
قیمت طلای جهانی با وجود شروع توفانی، با کاهش شدید در روز دوشنبه مواجه شد. با این حال، توانست بخشی از این ریزش را در نیمه دوم هفته جبران کند. با وجود منفی بسته شدن کندل هفتگی، طلا از نظر تکنیکالی همچنان روند صعودی دارد. اظهارات سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا و همچنین داده‌های مربوط به اشتغال در ایالات متحده می‌تواند بر روند طلا در هفته آینده تاثیرگذار واقع شود.
قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته (پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه) افت ۹۰۰ هزار تومانی داشت و به ۴۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.
دلار هم اکنون در بازار تهران با قیمت ۶۱ هزار و ۴۰۰ تومان هم خریدار ندارد؛ دلار فردایی هم اکنون به کانال ۶۰ هزار تومان بازگشته است؛ دلار هرات نیز ۶۱ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت خورده است. ضمن اینکه یورو در بازار افشار با قیمت ۶۶ هزار تومان هم خریدار ندارد و فروشنده ها نگران ضرر بیشتر هستند.
امروز قیمت دلار مبادله ای، امروز به ۴۴,۱۹۸ (چهل و چهار هزار و یکصد و نود و هشت ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۰.۳۶ درصدی داشته است. قیمت طلا و سکه اما پایین آمد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها