شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

چرا طلا و سکه هفته گذشته ارزان شد؟

16 آذر 1402
چرا  طلا و سکه هفته گذشته ارزان شد؟

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر گفت: به دنبال کاهش ارزش جهانی طلا، قیمت انواع سکه و طلا طی هفته گذشته در بازار با کاهش روبرو شده است.

به گزارش  بانک اول  بذرافشان، رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر افزود: طی هفته گذشته انس جهانی طلا 51 دلار کاهش قیمت داشته و 2022 دلار رسیده است.

وی اضافه کرد: در بازار داخلی هم به دلیل ثبات ارز و نبود تقاضا برای مصنوعات طلا و سکه، قیمت انواع سکه و طلا با کاهش همراه بود. 

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر، قیمت هر گرم طلای 18 عیار با 58 هزار تومان کاهش به 2 میلیون و 458 هزار تومان، قیمت سکه  یک بهار طرح جدید با 300 هزار تومان کاهش به 29 میلیون و 250 هزار تومان و قیمت سکه بهار طرح قدیم با 200 هزار تومان کاهش به 25 میلیون و 700 هزار تومان رسید.

وی افزود: قیمت نیم سکه با 200 هزار تومان کاهش به 15 میلیون و 300 هزار تومان، ربع سکه  با 250 هزار تومان کاهش به 10 میلیون و 300 هزار تومان، سکه یک گرمی بانک مرکزی با 250 هزار کاهش به 5 میلیون و 750 هزار تومان رسید و حباب سکه هم به 5 میلیون و 250 هزار تومان کاهش یافت.

اخبار مرتبط
قیمت طلای جهانی با وجود شروع توفانی، با کاهش شدید در روز دوشنبه مواجه شد. با این حال، توانست بخشی از این ریزش را در نیمه دوم هفته جبران کند. با وجود منفی بسته شدن کندل هفتگی، طلا از نظر تکنیکالی همچنان روند صعودی دارد. اظهارات سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا و همچنین داده‌های مربوط به اشتغال در ایالات متحده می‌تواند بر روند طلا در هفته آینده تاثیرگذار واقع شود.
قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته (پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه) افت ۹۰۰ هزار تومانی داشت و به ۴۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.
دلار هم اکنون در بازار تهران با قیمت ۶۱ هزار و ۴۰۰ تومان هم خریدار ندارد؛ دلار فردایی هم اکنون به کانال ۶۰ هزار تومان بازگشته است؛ دلار هرات نیز ۶۱ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت خورده است. ضمن اینکه یورو در بازار افشار با قیمت ۶۶ هزار تومان هم خریدار ندارد و فروشنده ها نگران ضرر بیشتر هستند.
امروز قیمت دلار مبادله ای، امروز به ۴۴,۱۹۸ (چهل و چهار هزار و یکصد و نود و هشت ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۰.۳۶ درصدی داشته است. قیمت طلا و سکه اما پایین آمد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها