دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

۵ روش مسدود کردن کارت بانکی

18 آذر 1402
۵ روش مسدود کردن کارت بانکی

گاهی اوقات ممکن است مجبور باشید کارت بانکی خود را به علت سرقت، گم‌شدن یا فراموشی رمز عبور مسدود کنید، پس روش های زیر را به خوبی به یاد بسپارید.

به گزارش بانک اول، با پنج روش زیر می توانید به راحتی کارت بانکی خود را مسدود کنید.

مراجعه حضوری به شعبه

یکی از روش‌های مسدودسازی کارت بانکی یا همان کارت عابربانک، مراجعه حضوری به شعبه بانک عامل و تکمیل فرم مربوطه برای مسدودسازی کارت بانکی است.

پس از تکمیل فرم مسدودسازی و تحویل آن به کارمند شعبه بانکی، اطلاعات مورد نظر کارت بانکی در سیستم بانک عامل ثبت و تایید می‌شود و در نهایت کارت مورد نظر مسدود و غیرقابل استفاده می‌شود.

استفاده از دستگاه خودپرداز

اگر به هر دلیلی امکان مراجعه به شعب را نداشتید، می‌توانید از دستگاه ATM یا دستگاه خودپرداز نیز استفاده کنید.

با مراجعه به دستگاه ATM، دکمه ثبت دستگاه خودپرداز را فشار دهید، سپس گزینه مسدود کردن کارت بانکی را انتخاب کنید.

در ادامه شماره کارت بانکی مفقود شده را وارد و رمز اول کارت را ثبت کنید؛ سپس کارت بانکی مسدود می‌شود.

استفاده از همراه بانک یا اینترنت

در روش دیگر، می‌توانید با استفاده از همراه بانک یا اینترنت بانک یا تلفن بانک و یا استفاده از کد USSD اقدام به مسدودسازی کارت بانکی خود کنید.

در این روش‌ها گزینه مسدودسازی کارت بانکی را انتخاب و مراحل بعدی را تکمیل و ثبت کنید.

استفاده از تلفن بانک

از سوی دیگر با استفاده از تلفن بانک برای هر کدام از بانک‌های عامل، پس از وصل شدن به بخش مربوطه و وارد کردن شماره کارت مورد نظر، مشخصات هویتی و رمزکارت را ثبت می‌کند و در ادامه عملیات مسدودسازی را انجام می‌دهد.

برای استفاده از این روش، هر کدام از بانک‌های عامل، دارای شماره تلفن مشخصی هستند که در سایت این بانک‌ها در دسترس است.

استفاده از کد USSD

در روش USSD نیز باید توجه داشته باشید که هر بانک، کد USSD مشخصی دارد و نیازی هم به اینترنت نیست.

اخبار مرتبط
اعزام زائران ایرانی به عمره پس از ۹ سال وقفه از سوم اردیبهشت‌ماه آغاز شده و بازگشت آن‌ها به کشور تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد. در این بازه قرار است حدود پنج هزار نفر به عمره اعزام شوند. بنابر اعلام سازمان حج و زیارت کم‌تر از ۶ میلیون نفر در نوبت عمره هستند.
لطفی در ادامه در توضیح پیشنهاد خود در این باره گفت: طبق پیشنهاد مذکور از جدول ۹ لایحه بودجه، ۱۵۰۰ میلیارد تومان کسر شده و به جدول ۷ برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور اضافه می‌شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که نظام بانکی کشور تا چه اندازه با طراحی الگوی توسعه و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت هماهنگی دارد گفت: در حال حاضر نظام بانکی کشور تفاوت نسبتاً زیادی با الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت دارد. بانک مرکزی از اول متعهد نبود به اینکه بانکدار اسلامی را دنبال کند اما الان در قانون جدید بانک مرکزی مهم ترین تکلیف این قانون، اجرای بانکداری اسلامی است و تحقق این مهم نیازمند تحول و تغییرات جدی است.
، فرآیند تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را آسان، رایگان، غیرحضوری و تنها در چند دقیقه اعلام کرد و گفت: مجوزهای الکترونیکی بر فضای وب و همچنین از طریق گوشی‌های هوشمند قابل استعلام است و نیاز به امضا ندارد و مجوزهایی که از مسیر درگاه ملی مجوزهای کشور به نشانی " mojavez.ir " صادر نشده باشند با مشکلات مالیاتی، بانکی و خدمات دولتی مواجه خواهند شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها