دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

۸۰ تا ۹۰ درصد سکته‌های مغزی قابل پیشگیری است

25 آذر 1402
۸۰ تا ۹۰ درصد سکته‌های مغزی قابل پیشگیری است

به گفته یک دکتر مغز و اعصاب عوامل مختلفی در بروز سکته مغزی نقش دارند که می‌توان با شناسایی آنان، به پیشگیری از این سکته اقدام کرد.

حسین پاکدامن رئیس انجمن نورولوژی ایران در مراسم افتتاحیه پانزدهمین کنگره سکته مغزی ایران ، درباره درمان سکته مغزی گفت: انجام فعالیت و فیزیوتراپی می‌تواند به بیماری که دچار سکته مغزی شده است، کمک کند تا به زندگی خود بازگردد.

وی افزود: سکته مغزی از ۳.۲ به ۱۱.۶ در ایران رسیده و سن سکته مغزی نیز در ایران پایین آمده است. عواملی مانند ژنتیک، آب و هوا و ... باید بررسی شود چرا که باعث بروز سکته مغزی می‌شود.

وی نیز در ادامه گفت: ۸۰ تا ۹۰ درصد سکته‌های مغزی قابل پیشگیری است افراد می‌توانند از طریق اپلیکیشنی در موبایل خود، از بروز سکته مغزی پیشگیری کنند.

در ادامه این رویداد، لیلا افشار هزارخانی دبیر علمی این کنگره نیز بیان کرد: شناسایی عوامل و اصلاح سبک زندگی از طریق آگاهی دادن به افراد با کمک رسانه ها، می‌تواند بسیار موثر باشد.

وی افزود: بازتوانی به مانند درمان سکته مغزی دارای زمان مشخصی است که باید مورد توجه باشد سه ماه اول تا یک سال ابتدایی بهترین دوره برای بیماران درجهت شناسایی و کمک به درمان بیماران مبتلا به سکته مغزی است.

فرشید رضایی مدیرکل دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشی این رویداد اظهار داشت: همه باهم برای علیه سکته مغزی شعار کنگره امسال است؛ سبک زندگی پرخطر، قرار گرفتن در فضایی که پر از درد و اذیت شدن است، از جمله عوامل بروز سکته مغزی است.

وی به زندگی هانیه یوسفیان مستندساز ایرانی به عنوان بیمار سکته مغزی که بهبود پیدا کرده است اشاره و بیان کرد: او می‌تواند اولین سفیر هنرمند ما باشد چراکه او مسیر خاصی را در زندگی خود طی کرده است.

کریمی دبیر انجمن سکته مغزی ایران نیز در ادامه گفت: در کشور ما اتفاق مبارکی افتاده است و دوستان فیلم ساز با تهیه مستند توانسته اند موضوعات مرتبط با سکته مغزی را شرح دهند.

گفتنی است در این مراسم از هانیه یوسفیان مستندساز ۳۵ ساله‌ای که سال گذشته دچار سکته مغزی شده و توانسته با تلاش خود و کمک پزشکان باردیگر به زندگی خود بازگردد، تجلیل شد. از دو استاد ارزشمند کشور ترکیه در رشته رادیولوژی و نورو رادیولوژی نیز تقدیر شد. 

پانزدهمین کنگره بین المللی سکته مغزی ایران از روز گذشته ۲۲ آذرماه آغاز شده و تا ۲۴ آذرماه ادامه داشت.

اخبار مرتبط
گرم کردن مجدد غذاها، به ویژه باقیمانده غذاها، یک عمل رایج در اکثر آشپزخانه های سراسر جهان است. اما به گفته متخصصان تغذیه، گرم کردن مجدد برای سلامتی شما خوب نیست. درک این نکته مهم است که همه غذاها به این فرآیند واکنش خوبی نشان نمی دهند.
همه از مفید بودن میوه‌ها برای بدن آگاه هستیم. اما آیا می‌دانستید پوست میوه‌ها حتی از گوشت آنها سالم‌ترند؟
در این مطلب با تکیه بر تحقیقات معتبر، به سه اقدام ساده برای افزایش طول عمر مفید اشاره می‌شود.
ویتامین D به بدن شما کمک می‌کند تا کلسیم غذای مصرفی را جذب کند. در واقع این یکی از مهمترین نقش‌های آن است. با این حال، اگر مصرف ویتامین D شما بیش از حد باشد، می‌تواند موجب بروز مشکلاتی در سلامت شما شود

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها