جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

پیش‌بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲

28 آذر 1402
پیش‌بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲

به گزارش بانک اول در جریان معاملات روز جاری در بازار بورس اوراق بهادار تهران ارزش معاملات نسبت به روز دوشنبه که یک روز طوفانی برای ارزش معاملات بود و اعداد و ارقام بالای ۲۰ هزار میلیارد تومان برای بازار ثبت شد در روز جاری ارزش بازار به‌زحمت به ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نزدیک شد.

ارزش بازار نیز در همان محدوده‌های ۷ هزار و ۶۸۱ همتی متوقف شد. رخ نقشه بازار بورس اوراق بهادار تهران در امروز بیشتر به سرخی می‌زد. نماد رمپنا که روز گذشته به واسطه شایعه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها حسابی در بازار سروصدا کرد شب قبل با شفاف سازی این شرکت با این مضمون که برای شرکت اصلی و زیر مجموعه‌ها هیچ گونه برنامه افزایش سرمایه از نحل تجدید ارزیابی دارایی‌ها وجود ندارد رخ نماد خود را در روز جاری منفی کرد.

در میان نقشه امروز بازار بورس اوراق بهادار تهران نماد اخابر – مخابرات ایران- باز هم با نوسان کار خود را تمام کرد نمادی که در چند روز گذشته با استقبال خوب خریداران کار را تمام می‌کرد در روز جاری با افت منفی ۷ درصدی روز خود را سپری کرد.

ارزش معاملات برای گروه‌های مختلف بازار در محدوده‌های یکسانی نوسان می‌کرد گروه شیمیایی رتبه اول را از گروه خودرویی گرفت و با ارزش معاملاتی در حدود ۳۸۱ میلیارد تومان در جایگاه نخست ایستاد تا فلزات اساسی و گروه خودرویی به ترتیب با ارزش معاملاتی ۳۶۵ و ۳۳۶ میلیارد تومان در رتبه‌ها دوم و سوم برترین گروه‌های صنعتی از نظر ارزش معاملاتی باشند.

اما مهم‌ترین خبر‌های امروز بازار سرمایه مربوط به صحبت‌های وزیر اقتصاد بود سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری خود عنوان کرده است که در جلسه فوق‌العاده هیئت دولت مصوب شد به شرط افزایش یک درصد مالیات بر ارزش افزوده با میزان افزایش مستمری بازنشستگان دولت موافقت کرد.

نماینده کارگران در شورای عالی کار عنوان کرده‌اند که رشد نقدینگی، کسری بودجه، نوسانات ارزی و عدم انضباط مالی از عوامل افزایش نرخ تورم است. بر اساس محاسبات کارشناسان سهم دستمزد در هزینه تمام‌شده خدمات و کالا بین ۸ تا ۱۳ درصد و سهم دستمزد در شکل‌گیری تورم کمتر از ۳ درصد است.

خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در ادامه نشست خبری خود در خصوص صندوق‌های بازنشستگی عنوان کرده است که دولت فعلاً برنامه‌ای برای ادغام صندوق‌های بازنشستگی ندارد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم اعلام کرده است که تولید روزانه نفت ایران در یازدهمین ماه سال جاری میلادی ۹۰ هزار بشکه افزایش یافته و به مرز ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

بر اساس این گزارش تنها ۴ عضو اوپک از جمله ایران در نوامبر امسال تولید نفت خود را افزایش داده‌اند و ایران در این میان بیشترین افزایش تولید را داشته است.



بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل امروز را با رخ مثبت تمام کرد، اما خیلی مثبت خاصی نبود و تنها یک روز معمول برای بازار بورس اوراق بهادار تهران به حساب می‌­آمد.

شاخص کل توانست ۴۲۰۰ واحدی مثبت شود، اما شاخص همو وزن پس از مدت‌ها رشد (هرچند کم)، اما با افت ۱۷۰۰ واحدی کار را تمام کرد.

از منظر تکنیکالی تمامی مفروضات قبلی شاخص همچنان پابرجاست و بازار تمایل رسیدن به اعداد و ارقام بالاتر را دارد. پاییز ۱۴۰۲ نیز در حال اتمام است و بازار خود را برای سه ماه پایانی سال آماده می‌کند تا با بررسی گزارش ۹ ماهه شرکت‌ها میزان سود آوری آن‌ها را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهد.

از نظر تکنیکالی سطوح حمایتی میانگین ۵۵ روزه و ۲۰۰ روزه نمودار شاخص کل با فاصله کمی از شاخص در حال رشد هستند که این موضوع نیز می‌توان برای خیلی از تکنیکالیست‌ها جذاب باشد.

به هر حال فردا آخرین روز معاملاتی در پاییز ۱۴۰۲ است و بازار به انتظار گزارش ماهانه آذر و همچنین گزارش ۹ ماهه شرکت‌ها خواهد نشست.

پیش‌بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲

پیش‌بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲

اخبار مرتبط
ماد‌های فملی، شبندر، فایرا، جم، سدشت، کویر و خزامیا از نماد‌های تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های پارسان، فولاد، کگل، شپدیس و بوعلی با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.
خبر جالب امروز را مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن مطرح کرد که قرار است بخش املاک پلتفرم‌های دیوار و شیپور مسدود شوند. گفته می‌شود با توجه به مصوبه شورای عالی مسکن برای انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی باید احراز هویت مالک و کد پستی انجام شود و اگر این سکوها تا هفته آینده این بخش وب‌سرویس را انجام ندهند، بخش املاک آنها با مجوز شورای امنیت و دستگاه‌های امنیتی مسدود خواهد شد.
گفتنی است سه نماد «فولاد»، «فملی» و «شپنا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «خاور»، «ارفع» و «هرمز» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ذوب»، «کاما» و «فولاد» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «خاور»، «فزر» و «کرمان» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.
تا اسفند سال ۱۴۰۰، ۴۰۰ هزار نفر از مردم و طرفداران اقدام برای افزایش سرمایه کردند و از محل افزایش سرمایه و با بورسی شدن سلب حق تقدم انجام شد و در سال ۱۴۰۱ سه مرتبه تلاش شد از طریق عرضه به بخش‌های خصوصی و تعاونی فرآیند مالکیت انجام شود که مشکلی برای مراجع آسیایی صورت نگیرد و مالکیت باشگاه‌ها برای این مراجع مشخص شود، اما با توجه به پابان مهلت‌ای افی سی در انتهای سال گذشته از طریق مشارکت کنسرسیومی از بانک‌های غیر دولتی و کنسرسیومی از ذیل پتروشیمی امروز صبح در فرابورس محقق شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها