جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

هشدار پلیس به خریداران آنلاین / کلاهبرداری با چاشنی شب یلدا

30 آذر 1402
هشدار پلیس به خریداران آنلاین / کلاهبرداری با چاشنی شب یلدا

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا گفت: با نزدیک شدن به شب یلدا، مجرمان سایبری از طریق آگهی‌های جعلی در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

به گزارش بانک اول با نزدیک شدن به شب یلدا، بسیاری از شهروندان برای تهیه مایحتاج و خریدهای متناسب با این شب از فضای مجازی استفاده می‌کنند که در این بین بسیاری از مجرمان سایبری با انتشار آگهی‌های دروغین و تخفیفات چشمگیر، سعی در جذب و فریب مردم را دارند.

شهروندان نباید فریب تبلیغات اغواکننده منتشر شده در فضای مجازی با وعده‌های حراج بی نظیر، تخفیف ویژه شب یلدا، قیمت‌های باورنکردنی و غیره را بخورند؛ مردم جهت خریدهای آنلاین صرفاً از فروشگاه‌های اینترنتی رسمی دارای نماد اعتماد الکترونیک استفاده کنند..

سرهنگ رامین پاشایی معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا  درباره آگهی‌های جعلی با عنوان شب یلدا گفت: با توجه به روزهای پایانی آذرماه و نزدیک شدن به شب یلدا، مجرمان سایبری از طریق آگهی‌های جعلی در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

وی افزود: مجرمان سایبری با درج آگهی‌های جعلی در فضای مجازی و تبلیغات گسترده ارزان سراهای مجازی ویژه شب یلدا، مشتری را ترغیب به واریز بیعانه کرده، که پس از واریز، در واقعیت کالایی برای ارسال وجود ندارد.

سرهنگ پاشایی به کاربران توصیه کرد: هنگام خریدهای آنلاین به این نکته حتماً توجه داشته باشند که از پرداخت وجه به هر میزان به عنوان بیعانه برای نگه داشت کالا خودداری کنند و در هنگام تحویل کالا حتماً نسبت به بررسی اجناس اقدام کنند تا کالای تقلبی دریافت نکنند.

وی ضمن اشاره به اینکه مجرمین سایبری همیشه در کمین هستند تا از کاربران ناآگاه کلاهبرداری کنند از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هر نوع فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی https:‎//csirc.cyberpolice.gov.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا با مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

اخبار مرتبط
رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد و درباره اعتراض‌هایی که به قیمت حج امسال شده است، گفت: هزینه ارزی حج نسبت به سال گذشته ۳۱۹ دلار کمتر است، تغییرات نرخ ارز و بلیت هواپیما موجب همپوشانی در هزینه‌ها شده است.
وزارت رفاه ضمن هشدار از هموطنان خواست به منظور جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری به اخبار فاقد اعتبار در این حوزه توجهی نداشته باشند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اصفهان با بیان نقش و اهمیت ویژه این استان در درآمدهای کشور خاطرنشان کرد: اصفهان پس از تهران، رُتبه دوم را تامین درآمدهای مالیاتی دارد اما در دریافت اعتبارات رُتبه هفتم و در تملک دارایی‌ها رتبه شانزدهم کشور است.
اگرچه کاهش رشد نقدینگی می‌تواند یک نشانه مثبت باشد و کم و بیش این اتفاق نظر میان مکاتب اقتصادی وجود دارد که تورم در بلندمدت با نرخ رشد نقدینگی قابل توضیح است، اما به دلایل متعدد در کوتاه‌مدت نمی‌توان انتظار همبستگی قوی میان این دو متغیر را داشت. بنابراین حتی با فرض پایدار بودن روند کاهش نرخ رشد نقدینگی، در بازه زمانی یک‌ساله عوامل مهم‌تری وجود دارد که در ارائه چشم‌انداز واقع‌بینانه از تورم باید درنظر گرفت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها