شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

بروزترین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه

02 دی 1402
بروزترین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه

قبل از هر اقدامی برای تحصیل پزشکی در کشور ترکیه اطلاع از لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه 2023 بسیار مهم است. پس نباید چشم بسته به سراغ تحصیل پزشکی در ترکیه رفت. بلکه حتما باید چک کرد که آیا مدرک صادره از دانشگاه ترکیه ای در ایران مورد تایید است یا خیر. چرا که تنها از این طریق است که می توان از معتبر بودن مدارک صادره از دانشگاه های علوم پزشکی ترکیه مطمئن شد. در ادامه همین مطالب تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را با شرایط، الزامات و هزینه تحصیل این رشته پرطرفدار در ترکیه آشنا می کنند.

اهمیت دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه

دانشگاه‌ هایی که توسط وزارت بهداشت در ترکیه تأیید شده‌اند برای دانشجویانی که قصد دارند در رشته ‌های پزشکی، پیراپزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این کشور تحصیل کنند بسیار اهمیت دارند. تأیید وزارت بهداشت به معنای این است که این دانشگاه‌ ها مطابق با استانداردهای بین‌المللی آموزشی در زمینه بهداشت و پزشکی عمل می‌کنند. پس این امر در ادامه تحصیل و نیز استخدام و همچنین شرکت در آزمون‌ های حرفه‌ای در ایران خیلی موثر می ‌باشد. بنابراین پیش از انتخاب دانشگاه پزشکی در ترکیه برای تحصیل بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید و دانشگاه‌ هایی را در کشور ترکیه انتخاب کنید که در لیست تأیید وزارت بهداشت قرار دارند.

تحصیل در ترکیه

لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه 2023

پس زمانی که از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه صحبت می شود، موضوع به آینده دانشجویان گره می خورد. اینکه دانشجویان پس از اطلاع از معتبر بودن مدارک تحصیلی اشان با انگیزه ادامه تحصیل داده و برای کار و زندگی و ساختن زندگی اشان تلاش می کنند. برای اینکه با دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه 2023 آشنا شوید توصیه می شود به جدول زیر توجه کنید:

دانشگاه های علوم پزشکی ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت

1

دانشگاه استانبول

2

دانشگاه آنکارا

3

دانشگاه اژه ازمیر

4

دانشگاه حاجت تپه

5

دانشگاه باهچا شهیر

6

دانشگاه باشکنت

7

دانشگاه قاضی آنتپ

8

دانشگاه مرمره

9

دانشگاه آجی بادام

10

دانشگاه دوکوز ایلول

11

دانشگاه یدی تپه

12

دانشگاه کاتیپ چلبی

13

دانشگاه اوندوکوز مایس

14

دانشگاه کوچ

15

دانشگاه آتاتورک

16

دانشگاه مدیپول استانبول

دانشگاه های دولتی مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه

همان طوری که در مطالب فوق نیز گفته شد، از بین دانشگاه های مختلف ترکیه در سال 2023 تنها 16 دانشگاه از نظر وزارت بهداشت ایران جزء دانشگاه های معتبر به حساب می آیند. برخی از این دانشگاه های ترکیه ای از نوع دانشگاه های دولتی بوده و مسلما هزینه تحصیل در آنها پایین تر است. این دانشگاه ها شامل:

  • دانشگاه کاتیپ چلبی ازمیر
  • دانشگاه مرمره استانبول
  • دانشگاه قازی انتپ
  • دانشگاه حاجت تپه
  • دانشگاه اژه ازمیر
  • دانشگاه استانبول
  • دانشگاه آنکارا

دانشگاههای ترکیه

دانشگاه های خصوصی مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه

در این میان برخی از دانشگاه های ترکیه ای نیز جزء دانشگاه های خصوصی ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت هستند. دانشگاه هایی که با وجود سطح شهریه های بالا ولی از امکانات آموزشی  و کیفیت آکادمیک خوبی برخوردارند که این دانشگاه ها نیز شامل:

  • دانشگاه باهچا شهیر
  • دانشگاه مدیپول استانبول
  • دانشگاه آجی بادام
  • دانشگاه یدی تپه
  • دانشگاه باشکنت

شهریه دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه

در حالت کلی هزینه تحصیل در دانشگاه های علوم پزشکی ترکیه در مقایسه با تحصیل رشته پزشکی در کشورهای اروپایی بسیار پایین است. ضمنا ممکن است سطح شهریه تحصیلی نیز از دانشگاهی به دانشگاه دیگر در ترکیه متفاوت باشد. معمولا متوسط شهریه تحصیل پزشکی در دانشگاه های دولتی بین 2000 الی US$ 10000 (دلار) و در دانشگاه های خصوصی ترکیه از 16000 تا US$ 25000 (دلار) متغیر است.

الف) متوسط شهریه تحصیلی رشته پزشکی در دانشگاه های دولتی ترکیه

تحصیل در دانشگاه ترکیه

ب) متوسط شهریه تحصیلی پزشکی در دانشگاه های خصوصی ترکیه

ترکیه

دانشگاه مدیپول استانبول مورد تایید وزارت بهداشت

همان طوری که در لیست فوق نیز اشاره شد، دانشگاه مدیپول Medipol Unversity که یک دانشگاه خصوصی در ترکیه است جزء دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران است. این دانشگاه در سال 2009 یعنی 14 سال پیش توسط بنیاد تحقیقات و تحصیلات سلامت ترکیه پایه گذاری شده است. عزیزان بایستی در جریان باشند که تحصیل پزشکی در این دانشگاه هم فقط به زبان انگلیسی و هم به دو زبان ترکی (70%) و انگلیسی (30%) امکان پذیر است. همچنین برای پذیرش از این دانشگاه ترکیه ای، تامین یکی از شروط زیر کافی است:

  • نمره 60 از 100 در آزمون YÖS
  • مدرک دیپلم متوسط با GPA حدود 60 از 100
  • امتیاز حداقل 1000 در آزمون SAT 1
  • مدرک پیش دانشگاهی با نمره 15
  • سطح AAA در آزمون های GCEامتیاز حداقل 22 در آزمون ACT
  • دیپلم باشلیه با نمره حداقل 30

دانشگاه آیدین استانبول مورد تایید وزارت بهداشت

متاسفانه دانشگاه آیدین استانبول علی رغم شهرت و آزاره ای که دارد در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه مشاهده نمی شود. بنابراین دانشجویان در انتخاب دانشگاه بایستی به این نکته توجه نمایند. اما خود دانشگاه آیدین Aydin university در سال 2007 توسط مصطفی آیدین پایه گذاری شد و هم اکنون در این دانشگاه بیش از 40000 دانشجو از سراسر جهان حضور دارند. از جمله بهترین رشته های تحصیلی در این دانشگاه می توان به رشته پزشکی و دندانپزشکی اشاره کرد.

جالب است بدانید که دانشگاه آیدین استانبول از اصول و قواعد فرآیند بولونیا تبعیت کرده و برنامه پزشکی را با واحد آموزشی اروپایی ECTS ارایه می کند. معمولا پزشکی در این دانشگاه ترکیه ای نیز 6 سال طول می کشد که 5 سال آن دوره آموزش کلاسی و 1 سالش نیز دوره انترنی است. همان طوری که در مطالب فوق نیز گفته شد، متوسط شهریه سالیانه دانشجویان پزشکی در دانشگاه آیدین استانبول در حدود $22000 (دلار) است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارایه راهنمایی ها و مشاوره های جامع شما را در امر تحصیل ر ترکیه 2024 یاری می نماید.

اخبار مرتبط
شاخص های بازار، پرتفوی فرضی هلدینگ های سرمایه گذاری هستند که سرمایه گذاران به عنوان شاخص حرکت بازار از آن ها استفاده می کنند. انواع مختلفی از شاخص های بازار وجود دارد. شاخص‌های بازار نیز برای ایجاد صندوق‌های شاخص استفاده می‌شوند و به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهند که به جای انتخاب سهام فردی، سبدی از اوراق بهادار بخرند. در بروکر آرون گروپس یک حساب دمو ایجاد کنید و سرمایه‌گذاری در بازار شاخص‌ها را امتحان کنید. این بازار در کنار بازار ارز دیجیتال، فارکس، طلای آب شده و نفت منجر به تنوع سبد سرمای
ویژگی‌های استیل کوین‌ها کوین‌ها دارای چندین ویژگی کلیدی هستند که به جذابیت و کاربرد آن‌ها در اکوسیستم ارز‌های دیجیتال کمک می‌کند. یکی از ویژگی‌های بارز بهترین استیبل کوین‌ها، ثبات قیمت است که با حمایت یک دارایی ذخیره به دست می‌آید، که نوسان را کاهش می‌دهد
ارز دیجیتال بیت کوین از ابتدای آغاز به کار خود تاکنون تحول عظیمی را در مبحث ارزهای دیجیتال به وجود آورده است. ارزش بسیار بالای این کوین در مقابل رقبا آن را به یک انتخاب عالی برای سرمایه‌گذاری‌‌های خرد و کلان تبدیل می‌کند.
موارد مهمی که هنگام رزرو هتل در کیش باید بدانید در جزیره کیش هتل ‌های متنوعی برای سلیقه ‌ها و بودجه‌ های مختلف وجود دارد. انتخاب هتل مناسب در کیش می ‌تواند به ارتقای کیفیت سفر شما کمک کند. در این بخش به مواردی که باید برای رزرو هتل در کیش به آن ها توجه کنید می پردازیم تا شما بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها