شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

شاخص کل بورس در سطح ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد متوقف شد

03 دی 1402
شاخص کل بورس در سطح ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد متوقف شد

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه) بازار سهام، با ۸ هزار و ۲۳۰ واحد کاهش معادل ۳۷ صدم درصد به دو میلیون و ۲۰۰ هزار و ۱۱۲ واحد رسید.

به گزارش بانک اول شاخص هم وزن نیز با ۵۴۹ واحد کاهش معادل ۷ صدم درصد در محدوده ۷۶۱ هزار و ۲۳۵ واحد قرار گرفت.

نماد‌های فولاد، فملی، تاپیکو، فارس، مبین و اخابر از نماد‌های تاثیر گذار منفی بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد حکشتی، فولاژ، پارس، خبهمن و کنور با تاثیر مثبت از کاهش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.

نماد‌های شهر، ثشاهد، وخارزم خزامیا، فولاد و ذوب هم از نماد‌های پرتراکنش بر بازار سهام بودند.

شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۸۶ واحد کاهش به عدد ۲۶ هزار و ۴۹۱ واحد رسید.

نماد‌های انتخاب، وسپهر، بپاس، آریا و زاگرس از نماد‌های با تاثیر منفی و نماد‌های وهور، شرانل و پارتا از نماد‌های با تاثیر مثبت بر بازار فرابورس امروز بودند.

بازار امروز سهام شاهد ۲۴۸ نماد مثبت برابر ۵۴۵ نماد منفی بود. ۶۲ صف خرید مقابل ۳۱ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به منفی ۲۹۴ میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز ۸ میلیارد و ۱۱ میلیون سهام را به ارزش ۴ هزار و ۵۲۳ میلیارد تومان دست به دست کردند.

ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۵۰ میلیارد دلار بود.

اخبار مرتبط
ماد‌های فملی، شبندر، فایرا، جم، سدشت، کویر و خزامیا از نماد‌های تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های پارسان، فولاد، کگل، شپدیس و بوعلی با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.
خبر جالب امروز را مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن مطرح کرد که قرار است بخش املاک پلتفرم‌های دیوار و شیپور مسدود شوند. گفته می‌شود با توجه به مصوبه شورای عالی مسکن برای انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی باید احراز هویت مالک و کد پستی انجام شود و اگر این سکوها تا هفته آینده این بخش وب‌سرویس را انجام ندهند، بخش املاک آنها با مجوز شورای امنیت و دستگاه‌های امنیتی مسدود خواهد شد.
گفتنی است سه نماد «فولاد»، «فملی» و «شپنا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «خاور»، «ارفع» و «هرمز» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ذوب»، «کاما» و «فولاد» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «خاور»، «فزر» و «کرمان» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.
تا اسفند سال ۱۴۰۰، ۴۰۰ هزار نفر از مردم و طرفداران اقدام برای افزایش سرمایه کردند و از محل افزایش سرمایه و با بورسی شدن سلب حق تقدم انجام شد و در سال ۱۴۰۱ سه مرتبه تلاش شد از طریق عرضه به بخش‌های خصوصی و تعاونی فرآیند مالکیت انجام شود که مشکلی برای مراجع آسیایی صورت نگیرد و مالکیت باشگاه‌ها برای این مراجع مشخص شود، اما با توجه به پابان مهلت‌ای افی سی در انتهای سال گذشته از طریق مشارکت کنسرسیومی از بانک‌های غیر دولتی و کنسرسیومی از ذیل پتروشیمی امروز صبح در فرابورس محقق شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها