یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

شاخص کل بورس در سطح ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد متوقف شد

03 دی 1402
شاخص کل بورس در سطح ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد متوقف شد

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه) بازار سهام، با ۸ هزار و ۲۳۰ واحد کاهش معادل ۳۷ صدم درصد به دو میلیون و ۲۰۰ هزار و ۱۱۲ واحد رسید.

به گزارش بانک اول شاخص هم وزن نیز با ۵۴۹ واحد کاهش معادل ۷ صدم درصد در محدوده ۷۶۱ هزار و ۲۳۵ واحد قرار گرفت.

نماد‌های فولاد، فملی، تاپیکو، فارس، مبین و اخابر از نماد‌های تاثیر گذار منفی بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد حکشتی، فولاژ، پارس، خبهمن و کنور با تاثیر مثبت از کاهش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.

نماد‌های شهر، ثشاهد، وخارزم خزامیا، فولاد و ذوب هم از نماد‌های پرتراکنش بر بازار سهام بودند.

شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۸۶ واحد کاهش به عدد ۲۶ هزار و ۴۹۱ واحد رسید.

نماد‌های انتخاب، وسپهر، بپاس، آریا و زاگرس از نماد‌های با تاثیر منفی و نماد‌های وهور، شرانل و پارتا از نماد‌های با تاثیر مثبت بر بازار فرابورس امروز بودند.

بازار امروز سهام شاهد ۲۴۸ نماد مثبت برابر ۵۴۵ نماد منفی بود. ۶۲ صف خرید مقابل ۳۱ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به منفی ۲۹۴ میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز ۸ میلیارد و ۱۱ میلیون سهام را به ارزش ۴ هزار و ۵۲۳ میلیارد تومان دست به دست کردند.

ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۵۰ میلیارد دلار بود.

اخبار مرتبط
با تصویب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، بازارگردانی از حالت الزامی خارج و در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت.
رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن، کاهش قیمت مصالح برای سازندگان با حذف واسطه‌ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن را دستاوردهای مهم ورود این صندوق به عرصه خرید مصالح ساختمان‌سازی عنوان کرد و ادامه‌داد: علاوه بر این با خریدهایی که به صورت عمده با حجم بالا و به صورت نقد از طریق بورس انجام می‌شود، از تولیدکنندگان داخلی مصالح ساختمانی هم حمایت خواهد شد.
از منظر تکنیکالی همچنان سایه سنگین سقف کانال صعودی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بر سر شاخص کل سنگینی می‌کند و اجازه رشد به شاخص کل داده نمی شود اما اهالی بازار همچنان معتقد هستند که بازار می تواند به اعداد بالاتری برسد چرا که قیمت دلار در بازار آزاد کمی عقب نشسته است و این موضوع را نشانه ای برای کاهش تنش های منطقه ای می بینند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها