جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

تکلیف مالکان خودرو که پیامک تذکر حجاب می‌گیرند چیست‌؟

03 دی 1402
تکلیف مالکان خودرو که پیامک تذکر حجاب می‌گیرند چیست‌؟

وزیر کشور گفت: ممکن است صاحبان ماشین، خودرو خود را به افراد دیگری داده باشند که قوانین مربوط به حجاب را رعایت نکرده است اما گزارش تخلفات برای صاحب خودرو می‌رود.

به گزارش بانک اول  به نقل از ایسنا، وزیر کشور با اشاره به اعلام نتیجه نهایی بررسی صلاحیت کاندیداها از ۱۴ دی توسط هیات نظارت یادآور شد که داوطلبان از آن تاریخ می‌توانند به طور جدی‌تری فعالیت‌شان را دنبال کنند.

احمد وحیدی در حاشیه جلسه پاسخگویی به تماس های مردمی در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره بیانات اخیر رهبر انقلاب در امر انتخابات گفت: بیانات روز گذشته رهبر انقلاب درباره انتخابات بسیار کلیدی و مهم  بود  و با راهنمایی و تدابیر ایشان ان‌شاالله حرکت خیلی خوبی را در این حوزه خواهیم داشت.

وی  با اشاره به بحث اهمیت مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، افزود: جایگاه این دو مجلس در بیانات رهبری تعیین و تببین شد و مولفه چهارگانه‌ای که در ابتدای سال تاکید کرده بودند  را هم بیان فرمودند. مشارکت پرشور، رقابت واقعی، امنیت کامل و سلامت جزو کلیدواژه‌های اصلی بود که ایشان به ما یادآور شدند.

وی افزود: در حال حاضر منتظر حرکت مهمی هستیم که توسط همه دستگاه‌ها و عموم مردم در این حوزه اتفاق بیفتد؛ همه در میدان باشند و همه بدانند که مشارکت قوی و گسترده ، یعنی ایران قوی ، یعنی امنیت کامل یعنی عزت و تعالی کشور . بویژه نقطه تحول که ایشان در بیاناتشان اشاره فرمودند که مشارکت در انتخابات می‌تواند یک نقطه جدید بر مبنای تحول باشد و همگان باید برای تحقق آن تلاش کنیم.

وزیر کشور گفت : وزارت کشور هم در این زمینه مسئولیت اجرایی دارد که به خوبی انجام می‌شود و سایر دستگاه‌ها و جناح‌های مختلف هم باید بیایند و در این زمینه مشارکت کنند در حال حاضر زمینه آن فراهم است باید همه دلسوزان و فعالان اجتماعی اقتصادی و فرهنگی پا در میدان بگذارند تا شاهد مشارکت پرشور باشیم.

وحیدی ادامه داد: ما تا این مرحله از همه طیف‌های سیاسی و سلایق را در انتخابات داریم البته نتیجه نهایی ١۴ دی ماه توسط هیات نظارت اعلام می‌شود و داوطلبان می توانند فعالیت خود را جدی‌تر دنبال کنند. رهبر انقلاب هم در بیانات روز گذشته فرمودند که همه جناح‌ها و گروها و سلایق  باشند و ان‌شاالله زمینه رقابت  واقعی مدنظر رهبری فراهم شود.

وی گفت:  در حال حاضر کار در مرحله نظارت هیات‌های اجرایی قرار دارد  و مسئولیت برعهده آن‌هاست اما آنچه که بطور کلی مطلع هستیم روند کار روند خوبی است  و چنانچه بعد از  اعلام نتایج در ١۴دی داوطلبی به هر دلیلی  اعتراضی داشته باشد فرصت برای ثبت اعتراض دارد و مجددا بررسی خواهد شد.

وزیر کشور درباره  انتخابات الکترونیک گفت: انتخابات الکترونیک مراحل و گام های مختلف دارد که یکی از گام های آن حوزه احراز هویت است که در این زمینه الکترونیکی خواهد بود اما در اخذ رای  و حوزه های که امکان الکترونیکی آن را داریم در حال مذاکره است و این‌که تهران باشد یا جای دیگر هنوز قطعی نشده است.

وحیدی درباره پیامک به برخی ماشین‌ها در طرح حجاب و عفاف گفت: ممکن است صاحبان ماشین خودرو خود را به افراد دیگری داده باشند که قوانین مربوطه را رعایت نکرده است ولی گزارش تخلفات برای صاحب خودرو می‌رود. صاحب ماشین می‌تواند بگوید من پشت فرمان نبودم و این درست است اما قانون فردی را که صاحب خودرو است را مسئول می‌داند پس با این وجود ممکن است اشتباهی رخ دهد و ناجا بررسی می‌کند.

وی ادامه داد: اما معمولا آن‌ها به یک پیامک ترتیب اثر نمی‌دهند و وقتی که تکرار و معلوم شود فرد اصرار به عدم تمکین از قانون دارد، آنوقت برابر قانون  رفتار می‌شود.

اخبار مرتبط
رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد و درباره اعتراض‌هایی که به قیمت حج امسال شده است، گفت: هزینه ارزی حج نسبت به سال گذشته ۳۱۹ دلار کمتر است، تغییرات نرخ ارز و بلیت هواپیما موجب همپوشانی در هزینه‌ها شده است.
وزارت رفاه ضمن هشدار از هموطنان خواست به منظور جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری به اخبار فاقد اعتبار در این حوزه توجهی نداشته باشند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اصفهان با بیان نقش و اهمیت ویژه این استان در درآمدهای کشور خاطرنشان کرد: اصفهان پس از تهران، رُتبه دوم را تامین درآمدهای مالیاتی دارد اما در دریافت اعتبارات رُتبه هفتم و در تملک دارایی‌ها رتبه شانزدهم کشور است.
اگرچه کاهش رشد نقدینگی می‌تواند یک نشانه مثبت باشد و کم و بیش این اتفاق نظر میان مکاتب اقتصادی وجود دارد که تورم در بلندمدت با نرخ رشد نقدینگی قابل توضیح است، اما به دلایل متعدد در کوتاه‌مدت نمی‌توان انتظار همبستگی قوی میان این دو متغیر را داشت. بنابراین حتی با فرض پایدار بودن روند کاهش نرخ رشد نقدینگی، در بازه زمانی یک‌ساله عوامل مهم‌تری وجود دارد که در ارائه چشم‌انداز واقع‌بینانه از تورم باید درنظر گرفت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها