شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

خبر مهم مدیرعامل تامین اجتماعی در مورد حقوق بازنشستگان

04 دی 1402
خبر مهم مدیرعامل تامین اجتماعی در مورد حقوق بازنشستگان

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش بانک اول مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت که در سال جاری ۷۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ن گفت: در پیشنهادات دولت موضوعاتی مطرح شده و باید سهم مجلس نیز در این خصوص دیده شود تا بتوان تصمیم گیری کرد.

چندی پیش  نمایندگان مجلس با متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در طول اجرای برنامه هفتم موافقت کردند. قرار است حقوق بازنشستگان به ۹۰درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر مشمول کسور شاغلان مشابه و همتراز برسد. برای عدالت در پرداخت حقوق بازنشستگان و نیز متناسب‌سازی حقوق آنها طبق هدف عنوان شده دولت مکلف است تا پایان سال سوم برنامه هفتم اقدام لازم را به‌عمل آورد. این افزایش در سال اول معادل ۴۰درصد و در سال‌های بعد هرکدام ۳۰درصد خواهد بود.

آیین‌نامه اجرایی این بند به تصویب هیات وزیران می‌رسد. پیش از تصویب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، داوود منظور، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه اگرچه با افزایش حقوق بازنشستگان موافقت کرد، اما درعین حال از اختلاف میان دولت و مجلس برسر اجرا و ابهامات آن سخن گفت‌. او گفت: بهبود معیشت و متناسب‌سازی پرداختی بازنشستگان و شاغلان اتفاق نظر بین دولت و مجلس شورای اسلامی است، بنابراین دولت برهمین اساس در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ ضریب افزایش حقوق بازنشستگان را بالاتر از شاغلان تعیین کرده است. به گزارش «ایسنا»، وی با اشاره به مذاکرات کارشناسی در تلفیق برسر این موضوع گفت: اصل موضوع بر این است که مجلس و دولت در موضوع بهبود معیشت و متناسب‌سازی پرداختی بازنشستگان و شاغلان اتفاق نظر دارد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: از زمانی که موضوع همسان‌سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان به میان آمده هر تعهدی که به موجب قانون بر دوش ما گذشته است انجام داده ایم و معتقدیم منابع متناسب سازی باید خارج از صندوق تأمین شود اما به تعهدات خود در قبال بازنشستگان عمل خواهیم کرد.

میرهاشم موسوی شامگاه شنبه دوم دیماه ۱۴۰۲ در جریان بازدید از بیمارستان تامین‌اجتماعی شهید چمران ساوه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تادیه بدهی به سازمان تامین اجتماعی یکی از رویکردهای دولت سیزدهم است اظهار کرد: در دو سال گذشته بالغ بر ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از  بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده و امسال نیز برای پرداخت ۷۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت در قالب واگذاری سهام به این سازمان هدف‌گذاری شده است. بر این اساس طی ۲.۵ سال گذشته مبلغ تادیه بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی مجموعا بالغ بر ۲۴۰ تا ۲۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به دریافت سهام های خوب در این مدت گفت: واگذاری سهام پتروشیمی شازند در قالب تصفیه بدهی یکی از اقدامات بوده است که موجب ایجاد ارزش افزوده و تعهدات بین النسلی خواهد شد و در حوزه سرمایه‌گذاری ها بازدهی خوبی برای سازمان خواهد داشت.

وی بیان کرد: احکامی هم در برنامه هفتم برای تادیه بدهی دولت پیش بینی شده است که امیدواریم در پنج ساله برنامه هفتم مسیر واگذاری ها و تادیه بدهی دولت بیش از پیش ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به سفر خود به ساوه نیز گفت: توسعه خدمات از برنامه های خدمت محور سازمان تامین اجتماعی است. خدمات مهم این سازمان شامل درمان رایگان که با حمایت دولت توسعه یافته است و در ساوه نیز در بخش های ویژه بیمارستان چمران با هزینه ای بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان خدمات توسعه ای انجام شده است. همچنین هزار متر مربع زمین با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان برای احداث انبار دارویی واگذار شده که مراحل احداث پایانی را طی می‌کند و با تجهیز انبار دارویی این ظرفیت به بیمارستان افزوده خواهد شد.

موسوی افزود: احداث درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی در مجاورت بیمارستان در زمینی به وسعت سه هزار و ۵۰۰ متر مربع در دستور کار است و با صرف اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان به یک مرکز درمانی فوق تخصصی تبدیل خواهد شد که هم‌اکنون عملیات اجرایی آن پیشرفت ۳۰ درصدی دارد و قرار است تا آبان‌ماه سال آینده به بهره برداری برسد.

وی همچنین گفت: تجهیز بیمارستان تأمین اجتماعی شهید چمران ساوه در قالب برنامه سطح بندی انجام خواهد شد و هم اکنون بروزترین دستگاه رادیولوژی و سی تی اسکن دیجیتال در این مرکز درمانی مستقر شده و با بکارگیری نیروی متخصص کیفی ترین خدمات به مردم ارائه خواهد شد. تلاش خواهیم کرد تا این مرکز درمانی در قالب برنامه سطح بندی و آمایش سرزمینی از دستگاه MRI  هم برخوردار شود.

اخبار مرتبط
حیدری در خصوص دارایی‌ها و سهام‌های قابل واگذاری به سازمان تامین اجتماعی در قبال رد دیون دولت با توجه به تجربه سازمان از واگذاری سهام‌ها و شرکتهای زیان‌ده از سوی دول گذشته گفت: دولتها در گذشته سهامی که می‌دادند در اصطلاح گوشت و استخوانش درهم بود؛ یکسری سهام خوب و یکسری هم کم بازده و یا با حاشیه سود پایین واگذار می‌کردند اما بهتر بود تامین‌اجتماعی در گذشته وقتی چنین سبد سرمایه‌گذاری را دریافت می‌کرد، به مرور سهام‌های زیان ده و یا کم بازده را از گردونه خارج می‌کرد و یا با کلینیک شرکتی اینها را تغیی
افزایش حقوق 2 میلیون و 200 هزار تومانی فروردین بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری به همراه حقوق خردادماه واریز خواهد شد که مابه التفاوت افزایش حقوق 4 میلیون و 400 هزار تومان خواهد شد.
افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران برای سال۱۴۰۳ تصویب شد و در سال جدید هم برخی از صندوق‌ها از جمله صندوق بازنشستگی کشوری آن را در حقوق فروردین لحاظ کردند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در پایان صحبت‌های خود از تعامل و همکاری با دیوان عدالت اداری تقدیر نموده و بر توسعه تعامل هم‌افزا با این نهاد تأکید کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها