یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403 2024,May

امکان سرمایه گذاری خرد در حوزه مسکن با اوراق سلف امکان پذیر می‌شود

05 دی 1402
امکان سرمایه گذاری خرد در حوزه مسکن با اوراق سلف امکان پذیر می‌شود

به گزارش بانک اول ا کبر ادهم کارشناس بازار سرمایه در خصوص اهمیت عملیاتی شدن فروش متری مسکن در بازار سرمایه گفت: مدت هاست که بحث عرضه اوراق سلف مسکن یا به عبارتی فروش متری مسکن در بستر بازار سرمایه مطرح است اقدامی که از جهات مختلف دارای اهمیت بسیار است.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: در گام نخست و بُعد بازار سرمایه می توان گفت عرصه اوراق سلف مسکن سبب عمق بخشی بیشتر به بازار سرمایه و تنوع بخشی ابزارها خواهد شد بر همین اساس این ابزار باید مهم تلقی شود، اما اگر بخواهیم فروش متری مسکن از طریق بستر بازار سرمایه را در ابعاد دیگر بسنجیم می‌توانیم موارد مثبت مختلفی را نام ببریم.

ادهم در ادامه افزود: در گام اول باید این گونه مطرح کرد که امکان فروش متری مسکن سبب می‌شود علاقمندان به سرمایه گذاری در حوزه مسکن به سمت این بازار حرکت کنند نکته دیگر این که این امکان فراهم می‌شود تا افراد با سرمایه‌های خرد در این حوزه سرمایه گذاری کنند و با توجه به شرایط اقتصادی می‌توان گفت مسیر مناسبی خواهد بود تا افراد با سرمایه‌های خرد در حوزه مسکن سرمایه‌گذاری داشته باشند. افزایش شفافیت، کمک به حذف تقاضای کاذب در بازار مسکن، ارزش گذاری و کشف نرخ واقعی، کمک به کاهش حباب مسکن و اثر گذاری منطقه‌ای روی نرخ‌ها از دیگر مزیت‌های امکان فروش متری مسکن است که می‌تواند بر اهمیت عرضه اوراق سلف بیفزاید.

او گفت: یکی از مواردی که باید بر آن بسیار تاکید داشت عملیانی شدن امکان فروش متری مسکن است که بنظر میرسد باید سرعت بیشتری گیرد تا علاقمندان با سرمایه خرد بتوانند در حوزه مسکن سرمایه گذاری مطمئنی داشته باشند.

۲۳ آذر ماه بود که رئیس سازمان بورس مطرح کرد: اوراق سلف یکی دیگر از ابزار‌هایی است که تا قبل از پایان سال برای فروش متری مسکن از آن رونمایی می‌کنیم.

همچنین دو روز گذشته محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در رابطه با آخرین وضعیت عرضه پروژه‌های مسکن به‌ صورت متری اعلام کرده است: تمام مقدمات این امر آماده بوده و مدیریت شهری منتظر دریافت مجوزهای سازمان بورس و اوراق بهادار است./باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
بررسی‌ها نشان می‌دهد طی دو سال اخیر، معادل نصف خانوار‌هایی که صاحبخانه نیستند، متقاضی فعال مسکن دولتی شده اند. یعنی تنها ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار از ۵‌میلیون خانوار متقاضی واجد شرایط اولیه، نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام و وارد شدن به مسیر پرداخت آورده نقدی، اقدام کرده اند و در فهرست «ثبت نام قطعی» تحت عنوان «متقاضی فعال» قرار گرفته اند.
متولیان نهضت ملی مسکن تأکید دارند که براساس متن قراردادهای واگذاری زمین، فروش امتیاز تا قبل از فروش اقساطی ساختمان به متقاضی، غیرقانونی است و حتی احتمال سلب امتیاز نیز وجود دارد.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند، گفت: از این تعداد 1700 واحد نهضت ملی مسکن، 700 واحد مسکن مهر و مابقی پروژه‌ای مشارکتی است.
در شرایطی که بازار ملک به ثبات نسبی رسیده دولت دو میلیون و ۵۱۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن را به مرحله ساخت رسانده که اگر تعداد قابل توجهی از واحد‌های این پروژه در سال جاری به سرانجام برسد می‌توان به کنترل و ثبات بازار مسکن در میان مدت امیدوارا بود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها