شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

احتمال شارژ کارت سوخت در دی ۱۴۰۲ / سهمیه جبرانی بنزین در راه است؟

05 دی 1402
احتمال شارژ کارت سوخت در دی ۱۴۰۲ / سهمیه جبرانی بنزین در راه است؟

به گزارش بانک اول سال ۱۴۰۰ بود که حمله سایبری جایگاه‌های سوخت در ایران  سبب بروز اختلالات جدی در روند سوخت‌گیری در سراسر کشور شد و به منظور جبران هزینه وارده به دارندگان کارت سوخت بنزین، هیئت وزیران، وزارت نفت را موظف کرد از طریق شرکت تابعه ذی‌ربط، سهمیه جبرانی بنزین با قیمت هر لیتر ۱۵ هزار ریال را به سهمیه ماهانه خودروها در آذر ماه ۱۴۰۰ صرفاً برای یک بار اضافه کند. حالا با حمله سایبری دوباره به جایگاه های سوخت در آذر ۱۴۰۲ این سوال مطرح شده است که آیا سهمیه جبرانی بنزین در دی ماه واریز خواهد شد؟ مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران در این رابطه گفته است: سهمیه جبرانی به چه دلیل! اختلال به وجود آمده کمتر از ۲۴ ساعت رخ داد و مانند دوره قبل چند روز طول نکشید به همین دلیل خبری از سهمیه بنزین جبرانی نخواهد بود. در این ویدیو نیز سردار جلالی ماجرای هک جایگاه‌های سوخت را روایت کرده است.

اخبار مرتبط
رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد و درباره اعتراض‌هایی که به قیمت حج امسال شده است، گفت: هزینه ارزی حج نسبت به سال گذشته ۳۱۹ دلار کمتر است، تغییرات نرخ ارز و بلیت هواپیما موجب همپوشانی در هزینه‌ها شده است.
وزارت رفاه ضمن هشدار از هموطنان خواست به منظور جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری به اخبار فاقد اعتبار در این حوزه توجهی نداشته باشند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اصفهان با بیان نقش و اهمیت ویژه این استان در درآمدهای کشور خاطرنشان کرد: اصفهان پس از تهران، رُتبه دوم را تامین درآمدهای مالیاتی دارد اما در دریافت اعتبارات رُتبه هفتم و در تملک دارایی‌ها رتبه شانزدهم کشور است.
اگرچه کاهش رشد نقدینگی می‌تواند یک نشانه مثبت باشد و کم و بیش این اتفاق نظر میان مکاتب اقتصادی وجود دارد که تورم در بلندمدت با نرخ رشد نقدینگی قابل توضیح است، اما به دلایل متعدد در کوتاه‌مدت نمی‌توان انتظار همبستگی قوی میان این دو متغیر را داشت. بنابراین حتی با فرض پایدار بودن روند کاهش نرخ رشد نقدینگی، در بازه زمانی یک‌ساله عوامل مهم‌تری وجود دارد که در ارائه چشم‌انداز واقع‌بینانه از تورم باید درنظر گرفت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها