ﺳﻪشنبه, 18 اردیبهشت 1403 2024,May

دولت به چه کسانی زمین رایگان می‌دهد؟

06 دی 1402
دولت به چه کسانی زمین رایگان می‌دهد؟
قانون جوانی جمعیت یکی از طرح‌هایی است که دولت سیزدهم از آغاز به کار، آن را دنبال کرده و طرح‌هایی تشویقی نیز برای آن در نظر گرفته است. یکی از این طرح‌های تشویقی، واگذاری زمین و واحد مسکونی رایگان به خانوار‌هایی است که در شرایط ویژه‌ای دارای سه یا چهار فرزند باشند. اما ارزش زمین‌های اهدایی چقدر است؟

به گزارش بانک اول دولت در راستای عمل به قانون جوانی جمعیت، سیاست واگذاری زمین رایگان به واجدان شرایط را در دست اقدام دارد. این طرح در دو زیرمجموعه ابلاغ شده است؛ یکی مربوط به خانواده‌های دارای سه فرزند است که فرزند سوم آن‌ها بعد از ابلاغ قانون به دنیا آمده باشد و قانون بعدی هم که امسال مصوب شده، شامل خانواده‌های دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال است.

اما سوالی که از ابتدا برای خانوار‌های مشمول مطرح بود این است که جزئیات دریافت این زمین‌ها چیست و ارزش این قطعات چقدر خواهد بود؟

اعطای زمین‌های اشتراکی در طرح جوانی جمعیت

تقی رضایی، معاون املاک حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن در مورد شرایط واگذاری زمین‌های قانون جوانی جمعیت گفت: طبق قانون ماده ۴، قطعات زمین‌ها در شهر‌های کمتر از ۵۰۰ هزار نفر واگذار می‌شود. نرخ باروری این شهر‌ها باید طبق قانون باشد که در این زمینه سازمان ملی زمین و مسکن شرایط عادلانه‌ای را فراهم کرده و معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی طبق نامه‌ای که ابلاغ کرد قیمت زمین را مشخص کرده است.

او درباره قیمت زمین‌ها اضافه کرد: طبق بخش‌نامه ابلاغ‌شده، ارزش اراضی در نظر گرفته شده برای خانواده‌های مشمول طرح جوانی جمعیت یک میلیارد و ۱۷۲ میلیون تومان است که در صورت بالا بودن ارزش زمین از قیمت تعیین شده، به صورت مشاعی به دو یا سه خانواده واگذار می‌شود.

رضایی همچنین توضیح داد: صرفا هزینه‌های آماده‌سازی از جمله تحصیل، جدول‌سازی و آسفالت از متقاضیان دریافت می‌شود و افراد بعد از دو سال تنفس در مدت زمان هشت سال به صورت اقساطی این هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند.

اخبار مرتبط
برای خرید اموال متروکه از اموال تملیکی باید براساس شیوه‌نامه‌ای که در سال ۱۳۹۸ منتشر شده است اقدام شود.
موحدی بک نظر با بیان اینکه دلالان، سفته‌بازان و سودجویان بازارهایی مثل ملک، خودرو، رمزارز و ارز و سکه، باید از مالیات بر عایدی سرمایه بترسند، حتما هم باید بترسند گفت: مردم عادی نباید از این قانون بترسند، چون در طرح مالیات بر عایدی سرمایه، چهار قلم دارایی یعنی املاک با انواع کاربری و سرقفلی، خودرو، سکه و طلا و جواهرات و همچنین رمزارزها در نظر گرفته شده‌اند.
نکته مهمی درباره روش کاکه ایبو وجود دارد: این روش پس‌انداز برای قطع‌کردن شادی و نشاطتان از خرید نیست؛ برای نمونه، اگر حالتان خوش نیست و با دسته‌گلی زیبا می‌توانید احساس بهتری پیدا کنید، کاکه ایبو جلویتان را نمی‌گیرد. هدف این روش ترک عادت‌های بد در خرید و خرج‌کردن است. خریدکردن برای حال خوب خیلی هم خوب است؛ اما روش کاکه ایبو به ما یاد می‌دهد گاهی خرید‌کردن برای تغییر روحیه اثرات مثبت کوتاه‌مدت دارد و بعدتر پشیمانی هم به بار می‌آورد.
برای ایجاد هر نوع مغازه‌ای به دریافت جواز کسب نیاز داریم. طبق قانون هر شخصی (اعم از حقیقی یا حقوقی) که بدون دریافت جواز کسب شروع به فعالیت کند مرتکب تخلف شده است. قانون برای این دسته از افراد مجازات درنظر گرفته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها