جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

چگونه وام اجاره بگیریم ؟ / مبلغ وام اجاره چقدر است ؟

06 دی 1402
چگونه وام اجاره بگیریم ؟ / مبلغ وام اجاره چقدر است ؟

در روزهای گذشته وام ودیعه مسکن افزایش ۲ برابری داشته است، متقاضیان می توانند با ثبت نام در سامانه مربوطه برای دریافت آن اقدام کنند.

به گزارش بانک اول  قیمت بالای رهن و اجاره به بحرانی جدی در زندگی بسیاری از افراد جامعه تبدیل شده است، این اتفاق باعث شد تا دولت جهت کمک به مستاجرین تصمیم به پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن بگیرد. متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن، برای دریافت آن ثبت نام کنند.

مبلغ وام ودیعه مسکن چقدر است؟

بخشنامه افزایش سقف فردی تسهیلات کمک‌ ودیعه مسکن به ۲۰ بانک عامل ملت، ملی، مسکن، صادرات، رفاه کارگران، سپه، تجارت، شهر، سامان، پاسارگاد، خاورمیانه، پارسیان، سینا، کارآفرین، آینده، گردشگری، اقتصادنوین، ایران زمین، پست بانک و موسسه اعتباری ملل ابلاغ شد.

سقف تسهیلات ودیعه مسکن در شهر تهران از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها از ۷۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها از ۴۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

همچنین تسهیلات ودیعه مسکن که پیش از این در روستاها تعریف نشده بود، مبلغ ۴۰ میلیون تومان تسهیلات ودیعه مسکن در نظر گرفته شد.

شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن چیست؟

افرادی که در خانه های استیجاری سکونت می کنند و قصد دریافت وام ودیعه مسکن را دارند، لازم است ابتدا، مراحل ثبت نام مستاجران در سامانه املاک را انجام دهند؛ همچنین، لازم به ذکر است در صورتی که اشخاص، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۲ می باشند، می بایست شرایط مذکور در آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دارا باشند.

درخواست کننده، می بایست متاهل و یا سرپرست خانوار باشد.

زنان مجرد بالای ۳۵ سال سن که با خانواده زندگی نکرده و در واقع، خودسرپرست می باشند نیز می توانند جهت دریافت وام ودیعه مسکن، اقدام نمایند.

همچنین، مردانی که در گذشته، سرپرست خانواده بوده اند، اما در حال حاضر، به دلیل طلاق یا فوت همسر مجرد می باشند نیز مشمول دریافت تسهیلات کمک ودیعه می باشند.

متقاضی وام، باید اجاره نامه رسمی داشته باشد و یا اجاره نامه او، در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور ثبت گردیده و کد رهگیری دریافت کرده باشد.

قرارداد اجاره متقاضی وام، باید حداقل تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن باشد.
پس از این که درخواست کننده وام، به شعبه بانک برای دریافت این وام معرفی شد، می بایست مدارک خود را تکمیل نموده و به بانک ارائه دهد و همچنین، ضامنین خود را ظرف دو هفته به بانک معرفی نماید، در غیر این صورت، درخواست او رد می شود.

در صورتی که متقاضیان، از داشتن شرایط بالا اطمینان حاصل کردند، می توانند برای دریافت وام ودیعه مسکن مستاجران ۱۴۰۲، از طریق سایت tem.mrud.ir (http://tem.mrud.ir/)، به صورت غیر حضوری، ثبت نام نمایند. همچنین، ذکر این نکته ضروری است که مستاجرین نیز لازم است که ثبت نام ملک در سامانه املاک و اسکان را انجام دهند.

مدارک لازم برای وام ودیعه مسکن مستاجران ۱۴۰۲

مدارک هویتی فرد، اعم از کارت ملی و شناسنامه.

قولنامه مسکن رسمی دارای کد رهگیری یا اجاره نامه رسمی که در سایت ثبت معاملات املاک، ثبت شده باشد.

گواهی کسر از حقوق یا مستمری بگیری یا در صورت عدم برخورداری از این موارد، سفته یا برگ گواهی سهام عدالت.

اخبار مرتبط
درحال‌حاضر بانک‌های ملی، صادرات، سپه، ملت، مسکن، کشاورزی، پست بانک و رفاه کارگران به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام خود اشتغالی به متقاضیان معرفی شده است.
کسانی‌که برای وام خود اشتغالی اقدام می‌کنند، کسانی هستند که می‌خواهند برای خودشان کسب و کاری راه بیندازند. کارمزد این وام مثل بقیه وام‌های قرض‌الحسنه دیگر چهاردرصد است و طبقه ابلاغیه بانک مرکزی، فقط به مشاغلی پرداخت می‌شود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آنها را تایید کرده باشد.
اگر دستگاه کارت‌خوان بانک ملی دارید، این طرح برای شما مناسب است؛ جزئیات برخی از شرایط مورد نیاز برای گرفتن وام با دستگاه کارت‌خوان بانک ملی را در پایین ببینید: افتتاح حساب قرض‌الحسنه در بانک ملی با حداقل سپرده‌ی ۵۰میلیون تومانی گذشت حداقل ۶ماه از افتتاح حساب داشتن ۳ماه گردش حساب بانکی بعد از افتتاح حساب (راهنمای دریافت آنلاین گردش حساب بانک ملی)
وام ازدواج از جمله تسهیلاتی است که دولت برای آغاز زندگی مشترک جوانان درنظر گرفته است و هرساله تعداد زیادی از زوجین، این وام را دریافت می‌کنند. اما چگونه وام ازدواج را زودتر بگیریم؟ کدام بانک برای دریافت وام ازدواج بهتر است؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
امیردمیرلوجماعت
ارسال شده در : جمعه 08 دی 1402

سه ساله دارم ثبت نام میکنم هنوز نتونستم بگیرم

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها