جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

خبر مهم در مورد رمزارزها

07 دی 1402
خبر مهم در مورد رمزارزها

در بحبوحه طرح «دلارزدایی» بلوک بریکس و دیجیتالی شدن کلی امور مالی، ۱۳۰ کشور به سمت ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) حرکت می‌کنند که ممکن است وضعیت دلار آمریکا را در معرض خطر قرار دهد.

به گزارش بانک اول به نقل از ایرنا، واحد پول بریکس که احتمالاً در سال آینده رونمایی خواهد شد، ممکن است به فشار بین‌المللی بر روی دلار آمریکا بیفزاید.

گزارش‌های منتشرشده مؤسسات مالی، در تابستان بیانگر این بود که تعداد زیادی از کشورها در «مراحل پیشرفته» طراحی ارز دیجیتال بانک مرکزی هستند.

علاوه بر این، نظرسنجی انجمن رسمی مؤسسات پولی و مالی (OMFIF) بیان می‌کند که ۴۱ درصد از بانک‌های مرکزی انتظار دارند ارز دیجیتال بانک‌های مرکزی تا سال ۲۰۲۸ میلادی به طور کامل عملیاتی شود.

این امر ممکن است به رواج استفاده از این ارزهای دیجیتال در جهان سرعت بیشتری ببخشد؛ بنابراین، کشورهای سراسر جهان می‌توانند بیشتر از ارزهای محلی استفاده کنند و از دلار آمریکا بیشتر فاصله بگیرند.

در سرتاسر سال ۲۰۲۳ میلادی، رویارویی بین ائتلاف بریکس و دلار آمریکا از اخبار مهم به شمار می‌آمد. در واقع، بریکس پیامدهای ژئوپلیتیک مهمی را با طرح‌های مختلف دلارزدایی خود ایجاد کرده بود. با این حال، طرح‌های بریکس احتمالاً تنها خطری نیست که دلار را تهدید می‌کند.

به طور خاص، پژوهش‌ها نشان می‌دهد که در بحبوحه اقدامات بریکس، ۱۳۰ کشور به سمت ارز دیجیتال بانک مرکزی حرکت می‌کنند و این موضوع، دلار آمریکا را در معرض خطر قرار می‌دهد. ضمن اینکه این اقدام در کنار کار بر روی طرح ارز بریکس انجام می‌شود.

اخبار مرتبط
با همه این‌ها لازم است که بدانیم بهترین صرافی ارز دیجیتال چه ویژگی‌هایی دارد تا بتوانیم به عنوان یک کاربر با دیدگاه باز انتخاب داشته باشیم. لذا ما در ادامه این مطلب شما را با معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال آشنا می‌کنیم.
با گذشت زمان، این ثبات ناشی از تقاضای جهانی منجر به کاهش تورم، افت نرخ بهره برای کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان آمریکایی شده و به ایالات متحده اجازه داده تا کسری‌های مالی و تجاری خود را بدون تحمل پیامدهای منفی جبران کند. البته ایالات متحده با استفاده از ابزار دلار می‌تواند با جمع‌آوری داده‌های تجارت جهانی و دسترسی به حساب‌های دلاری و سیستم مالی اهرم فشاری را در اختیار داشته باشد.
قیمت هر دلار آمریکا که ظرف روزهای گذشته شیب صعودی به‌خود گرفته بود، پس از پاسخ نظامی ایران و نمایش قدرت منطقه‌ای ایران عقب‌نشینی کرد و با نزول مواجه شد.افرادی که شنبه شب تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده تتر خریدند با نزول های سنگین مواجه شدند
پس از واکنش شب گذشته ایران به حمله موشکی چندی قبل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی، ارزش بیت‌کوین و سایر رمزارزها امروز سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین، به میزان هفت درصد در کمتر از یک ساعت، کاهش یافت و قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز با اقدام جمهوری اسلامی ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به آنچه در دمشق رخ داد، به شدت سقوط کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها