یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

چند نکته جذاب درباره طلا که نمی‌دانستید

14 دی 1402
چند نکته جذاب درباره طلا که نمی‌دانستید

به گزارش  بانک اول ادامه چند نکته جذاب درباره طلا نوشته ایم که خواندنش می‌تواند جذاب باشد.

حساسیت زا نبودن طلا: طلا فلز واکنشی نیست، به همین دلیل هیچ‌وقت زنگ نمی‌زند. اگر به انگشتر یا آویزهای طلایتان حساسیت دارید، احتمالاً فلز دیگری با آن ترکیب شده است!

طلاها عتیقه اند: شاید باورش کار سختی باشد، اما تقریباً ۷۵ درصد از طلایی که امروز در بازارها به فروش می‌‎رسد، یک قرن پیش از معادن استخراج شده‌اند!

بزرگ‌ترین شمش جهان: بزرگ‌ترین شمش طلا ۲۵۰ کیلوگرم وزن دارد و توسط کمپانی میتسوبیشی تولید شده و اکنون بیش از ۱۱ میلیون دلار قیمت دارد.

رکورددار تولید طلا در تاریخ: تقریباً نیمی از طلای استخراج شده در جهان از معدن «ویت واترز راند» آفریقای جنوبی تهیه شده است.

سیارکی طلایی نزدیک زمین: طبق بررسی دانشمندان، سیارکی در نزدیکی زمین وجود دارد که ۲۰ میلیارد تن طلا درون خودش جای داده است! ناسا همچنان درباره آن مطالعه می‌کند و کاوشگری پیرامونش از سال ۲۰۲۲ شروع می‌شود!

طلای موجود در بدن انسان: بدن انسان تقریباً حاوی ۰.۲ درصد طلاست. این مقدار در بدن پخش می‌شود. مثلاً هر تار مو تقریباً از ۱۴ عنصر مختلف از جمله طلا تشکیل شده یا خون جاری در رگ‌ها هم مقدار کمی طلا دارد!

خاصیت درمانی فلز طلا: طلا غیر از کاربردهای مالی و لوکسش، کاربردهای دیگری هم دارد. مثلاً این فلز در پزشکی و برای معالجه امراضی مثل سرطان، ایدز و آرتریت روماتوئید موثر است.

مخزن طلای جهان: شهرت خیابان «تردنیدل» در لندن، به خاطر ساختمان «بانک انگلستان» مخزن طلای جهان است. در این بانک ۵۱۳۴ تن طلا ذخیره شده است!

طلایی‌ترین کشور در دنیا: «سوئیس» بیشترین سرانه ذخیره طلای جهان را دارد. این کشور به ازای هر نفر از جمعیت اش ۱۱۳ گرم طلا ذخیره کرده است!

اخبار مرتبط
زمان جلسه حراج از ساعت 12 تا 16 است و وجه‌الضمان مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون ریال (3،500،000،000 ریال) به‌ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌تواند تا ساعت 24 روز دوشنبه دهم اردیبهشت سال 1403 مبلغ وجه‌الضمان را پرداخت کند.
رصد بازار سکه و طلا طبق آخرین معاملات انجام شده تا لحظه انتشار این گزارش نشان می‌دهد که بازار همچنان در مسیر کاهش قرار دارد. ضمن اینکه بازار جهانی نیز امروز (یکشنبه) تعطیل بوده و تاثیر چندانی بر روند بازار داخل نداشته است.
سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران با اعلام اینکه سکه های طلای مرکز مبادله ایران عیار ۹۰۰ در هزار دارد، گفت:همگی این سکه‌ها از استانداردهای بانک مرکزی برخوردارند و ایجاد شائبه درخصوص مشخصات آنها از سوی کسانی صورت می‌گیرد که از این حواشی سود می‌برند.
بازار امروز شاهد عقب نشینی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها