دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

گران‌ترین اتومبیل جهان که فقط 4 نسخه از آن ساخته شده + تصاویر

17 دی 1402
 گران‌ترین اتومبیل جهان که فقط 4 نسخه از آن ساخته شده + تصاویر

عنوان گران‌ترین خودروی جهان هر چند سال یکبار تغییر می‌کند و تاکنون خودروهای مختلفی این عنوان را یدک کشیده‌اند و در حال حاضر این عنوان به خودروی لوکس برند بریتانیایی روزلزرویس اختصاص یافته است.

گران‌ترین اتومبیل جهان را بشناسید

گران‌ترین اتومبیل جهان را بشناسید

گران‌ترین اتومبیل جهان را بشناسید

گران‌ترین اتومبیل جهان را بشناسید

گران‌ترین اتومبیل جهان را بشناسید

به گزارش بانک اول شرکت روزلزرویس سال گذشته از خودروی سفارشی و دست‌ساز دراپ‌تیل (Drop Tail) رونمایی کرد که به گران‌ترین ماشین نو در جهان تبدیل شد. قیمت بوت‌تیل ۲۰ میلیون پوند (۲۵ میلیون دلار) گزارش شده است. عنوان گران‌ترین خودروی جهان پیش از این به خودروی دیگری از شرکت روزلزرویس با نام بوت تیل (Boat Tail) اختصاص داشت.

گفته شده تاکنون فقط چهار خودروی دراپ‌تیل ساخته شده است. تنها چهار دستگاه از آن ساخته می‌شود.دراپ‌تیل نتیجه پروژه‌ای چهارساله در زیرمجموعه ماشین‌های سفارشی کارخانه است که ماشین‌های تک را به سفارش مشتری طراحی می‌کند. این زیرمجموعه رولزرویس که نامش کوچ‌بیلد (Coach Build) است، تا کنون یک دستگاه ماشین به نام سوییپ‌تیل (Sweep Tail) در سال ۲۰۱۷ و سه دستگاه ماشین به نام بوت‌تیل (Boat Tail) در سال ۲۰۲۱ ساخته است.

مشخصات گران‌ترین خودروی جهان

تورستن مولر، مدیر رولزرویس این خودرو را یک اثر هنری می‌داند. رولزوریس برای ساخت دراپ‌تیل به جای استفاده از شاسی مدل‌های موجود، شاسی کاملا جدیدی از فولاد، آلومینیوم و فیبرکربن ساخته است. موتور ماشین دوازده سیلندر با قدرت ۵۹۳ اسب بخار است. رولزرویس می‌گوید در طراحی ماشین از قایق‌های تفریحی الهام گرفته است.

مهندسان رولزرویس اظهار می‌کنند که هدف اصلی آنها در طراحی داخلی خودرو، ایجاد یک فضای دنج و آرام برای مسافران بوده است. طراحان با پنهان کردن اکثر دکمه‌ها و عناصر کنترلی، به داخل خودرو ظاهری ساده‌تر و آراسته‌تر بخشیده‌اند. داشبورد نیز به‌طور حداقلی طراحی شده است تا این هدف را پیروی کند.

 

در فضای داخلی این خودرو لوکس می‌توان ظرافت کار متخصصان رولز رویس را دید. این خودروساز بریتانیایی در کابین برای ایجاد طرحی بصری که شبیه به ریزش گلبرگ‌های گل رز باشد، از ۱۶۰۳ المان مثلثی مشکی‌رنگ از جنس چوب استفاده کرده است. البته اشکال این الگو برای اینکه ریزش گلبرگ‌ها را به شکل طبیعی بازنمایی کنند، از عمد به حالت نامتقارن در آمده‌اند.

یکی از ماشین‌های رولزرویس‌ ساعتی دارد که از داشبورد جدا شده و می‌توان به عنوان ساعت مچی استفاده کرد. از این ساعت که به برند لوکس سوئیسی اودمر پیگه تعلق دارد، فقط یک نسخه ساخته شده است. رنگ‌بندی اجزای آن هم با رنگ بدنه و تریم داخلی این خودرو تطابق دارد و بنا به درخواست سفارش‌دهندگان، امکان برداشتن آن از محفظه داخل داشبورد مهیا است. زمانی که ساعت برداشته شود، یک پوشش تیتانیومی با حکاکی گل رز جای آن را می‌گیرد.

رنگ منحصر به فرد گران‌ترین خودروی جهان

دراپ‌تیل رنگ منحصر به فردی با نام True Love دارد که طبق انتظار از یک محصول سفارشی رولز رویس، جزئیات زیادی در آن گنجانده شده است. این رنگ شبیه به اناری تیره، دارای نوعی درخشش مرواریدی است که بسته به نور موجود در محل، تغییر پیدا می‌کند. در واقع ۵ لایه لاک که هر کدامشان با تن متفاوتی از رنگ قرمز ترکیب شده‌اند، روی لایه اصلی قرار گرفته‌اند.

بنا به گفته رولز رویس، تیمی حرفه‌ای متشکل از چندین متخصص روی توسعه فرآیند جدیدی برای رنگ این خودرو کار کرده‌اند و بیش از ۱۵۰ بار آزمون و خطا را پشت سر گذاشته‌اند تا به نتیجه نهایی دست پیدا کنند.

اخبار مرتبط
قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی مجید مشعلچی گفت: اکنون یک نظام رتبه‌بندی ابتدایی برای رانندگان وجود دارد و اطلاعاتی از بخش‌های مختلف دریافت می‌شود به طور مثال تشویقات برای رانندگانی که تصادف نمی‌کنند بر پایه همین رتبه بندی است.
شرکت ایران خودرو در آخرین بخشنامه خود قیمت هایما S7 پلاس را برای عرضه در بازار اعلام کرد
شرایط فروش و واریز وجه ۱۰ خودرو شرکت سایپا اعلام شد.
در روزگاری نه‌چندان دور، با بودجه ۱۰۰ میلیون تومان یا کمتر از آن می‌توانستید خودرو‌های مناسبی را برای رفت‌وآمد خود خریداری کنید. بااین‌حال آیا اکنون هم می‌توان با ۱۰۰ میلیون تومان خودرو خریداری کرد؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها