یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403 2024,May

ماجرای قرارداد ترکمانچای خودروسازان چیست؟

18 دی 1402
ماجرای قرارداد ترکمانچای خودروسازان چیست؟

چندسالی است با شروع تحریم‌ها، کاهش عرضه خودرو و سفته‌بازی در بازار خودرو، فرآیند خرید خودرو از خودروسازان را به هفت‌خوان رستم تبدیل کرده است.

به گزارش بانک اول  فرهیختگان نوشت: خریدارانی که از طریق سامانه یکپارچه خودرو ثبت‌نام کرده‌اند، می‌گویند برخی خودروسازان با تخطی از قرارداد اولیه و بدقولی‌ها، آنها را در شرایطی قرار می‌دهند که مجبور شوند بین سه گزینه یکی را انتخاب کنند:

  • تاخیرهای زیاد در تحویل خودروی ثبت‌نامی
  • دریافت خودروی گران‌تر در موعد زودتر (بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان بالاتر)
  • دریافت پولش بدون سود و با یک بروکراسی اداری طولانی‌مدت

برخی خریداران گفته‌اند ماجرا از این قرار است که خودروساز به مشتری می‌گوید گرچه موعد تحویل فلان خودرو برای شما اسفند ۱۴۰۲ یا تاریخ دیگر است، اما بیا و خودروی دیگری با موعد زودتر تحویل می‌دهیم و منتظر آن خودروی ثبت‌نامی نباش و ممکن است مدت‌ها نتوانی به آن برسی.

در همین‌جا مشتری با خودرویی با قیمت ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان گران‌تر روبه‌رو می‌شود که خودروساز مدعی است زودتر تحویل می‌دهد.

مشتری اگر توان مالی داشته باشد، خودروی جدید را با قیمتی بالاتر تحویل می‌گیرد و اگر توان مالی نداشته باشد، باید صبر کند تا در موعد مقرر و شاید با چندماه تاخیر خودروی خود را تحویل بگیرد.

راه سوم هم این است که ۴۵ روز کاری صبر کند تا درنهایت پولش را بدون دریافت سود از خودروساز دریافت کند.

خریداران می‌گویند خودروساز بندهایی را در قرارداد اولیه تعبیه کرده که دستش برای بازی با قرارداد باز باشد، به‌طوری‌که همه این اتفاقات درحالی رخ می‌دهد که درظاهر خودروساز انگار که هیچ تخلفی نکرده اما مردمی که این اسیر این بازی حقوقی شده‌اند، حسابی کلافه‌اند./بنکر

اخبار مرتبط
شرکت کرمان موتور از فردا دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 فروش اقساطی محصولات خود را آغاز خواهد نمود.
در این مرحله متقاضیان می‌توانند یک اولویت از سبد محصولات اعلامی زیر انتخاب نمایند. لازم به ذکر است هیچگونه ثبت نام جدیدی در این مرحله انجام نشده و انتخاب خودرو در سامانه صرفا برای ثبت نام کنندگان مرحله اول که در اسفند ماه سال 1401 حساب خود را بلوکه نموده اند می‌باشد.
در این دور از فروش خودروهای وارداتی، دو خودروی برقی شامل هیوندای برقی (وارد شده توسط معین‌خودرو) و ‌ خودروی برقی وارداتی توسط گروه صنعتی ایران‌خودرو، یک خودروی هیبریدی (لاماری) و یک خودروی نیسان سانی (وارد شده توسط معین‌خودرو) عرضه شده است.
احتمالا تولیدال۹۰ ایرانی در ماه های آینده آغاز خواهد شد. به همین منظور پارس خودرو کاتالوگ جدید این خودرو را با نام P۹۰ منتشر کرد

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها